Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Overnachten in lyon

Ik ben op zoek naar een overnachtingsplek (hotel/motel) in de buurt van Lyon voor eind juni. Ik heb al eea gevonden, maar dat is of bezet of vrij prijzig (100 euro).
Heeft iemand een goede tip? Mag niet te ver van de A7 liggen (max kwartier).
Alvast dank voor het meedenken!
Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

19-05-2011 om 14:30

Village motel tournus

Tussen Dijon en Lyon in, dus aan de A6, en nog niet eens een kwartier van de snelweg af. Het is een motel, dus je eigen opgang, er zit een zwembad bij en een restaurant, waar je best goed kunt eten voor niet te veel. WIj zijn er inmiddels een keer of drie geweest, en er was altijd plek zonder reserveren.

http://www.village-motel.com/

Chris35

Chris35

19-05-2011 om 21:27 Topicstarter

Krin

Ziet er leuk uit. Dat had ik zelf nooit gevonden! Is het er schoon?

krin

krin

20-05-2011 om 08:50

Schoon, tja

Ik ken jouw standaard niet, hè Best wel, volgens mij. Het is suffisant, zou mijn moeder zeggen. Wij vinden het lekker dat je kunt parkeren voor je eigen deur, dat je 's avonds nog op je eigen verandaatje kunt zitten, en dat je na de rit even kunt afblussen in het zwembad is ook niet verkeerd.
Ontbijten hebben we er nooit gedaan; wel hebben we de eerste keer op de bewuste veranda met ons eigen campingbenzinebrandertje ons eigen avondeten gefabriekt. En je zit echt met vijf minuten weer op de snelweg. Al is Tournus best nog een leuk stadje om in rond te lopen.

krin

krin

20-05-2011 om 09:47

Het staat er wel wat zunigjes zo. Het is echt een prima motel, doet niet voor een gemiddeld hotel onder en is in elk geval leuker dan zo'n snelwegkolos. We zijn er niet voor niets al een paar keer teruggeweest, natuurlijk.
Nee, dan het laatste hotel op de terugreis vorig jaar. We wilden eens zo'n rustatiek/pittagoresk dorpshotelletje vinden waar men het altijd over heeft. Wakker gelegen op matrassen van honderd jaar oud (die zo te voelen nog met stro gevuld waren), een badkuip met blauwe druipers van een of ander in het email getrokken schoonmaakspul, kleedjes op de grond die snakten naar een mattenklopper, geen spiegel zonder het weer erin en onderaan de muren krulde het behang op van het vocht. Maar hoe stoffig ook, schoon was het wel. Er was alleen veertig, vijftig jaar niets aan veranderd. Wat het ontbijt in onvervalst jarenzestigdecor wel weer iets charmants gaf, overigens.

Chris35

Chris35

20-05-2011 om 11:00 Topicstarter

Schoon

Is een relatief begrip, maar ik doel dan op schone bedden, geen haren in de doucheput of schimmels in de douche.
Ik vind het belangrijk dat de bedden goed zijn en de douches warm en geen piesstraalt is.
Ik ga het aankaarten bij manlief, die is niet zo'n overnachter.
Deden we vroeger ook nooit, maar nu met een meid van vier....

Vic

Vic

20-05-2011 om 13:04

Hoe zoek je?

Ik zoek altijd via booking.com. Als je een F1 of Étaphotel geen probleem vindt, kun je ook nog kijken op accor.com. Met F1 heb ik geen ervaring, maar ik ben wel twee jaar geleden in een Étap geweest. Dat was een prima hotel, schoon, goed ontbijt, maar het zijn natuurlijk wel echte snelweghotels (krappe kamers, weinig luxe, geen omgeving).

krin

krin

20-05-2011 om 14:44

Met de auto

Wij zoeken meestal met de auto. Niet altijd met het ideale resultaat, maar we hebben nog nooit in de auto hoeven slapen. We hebben meestal ook wel een gids bij ons met campings en andere accomodaties, dus soms bellen we wel vanuit de auto.

Lyon

Je zou er ook een dagje Lyon van kunnen maken en in het centrum overnachten. Lyon is echt een (voor mij) onverwacht leuke stad waar je heerlijk kunt lunchen en dineren.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

dc

dc

20-05-2011 om 21:31

Ja, kaasfondue

Er is een geweldig kaasfondue restaurant vlak bij de A7:
Equinoxe. 4 rue jouffroy d'abbans. Dit is in het 9e district, en er gaat een metro vanaf Valmy naar het centrum.

Tussen de snelweg en daar zitten een paar hotels:
novotel lyon porte de valvert
premier classe, porte de valvert

Chris35

Chris35

25-05-2011 om 10:52 Topicstarter

Krin

Zojuist in mijn beste frans een kamer geboekt. Ik had op het internet nog wat positieve recenties gelezen, dus dat komt vast goed.
Iig dank voor je tip!
En ik laatt nog wel weten wat we ervan vonden

krin

krin

25-05-2011 om 11:40

Leuk!

Ik ben benieuwd. Of misschien zien we elkaar daar wel. WIj schijnen ook weer die kant op te gaan

Chris35

Chris35

26-05-2011 om 16:02 Topicstarter

Krin

Wij zijn die met het Nederlandse kenteken
We gaan over 4 weken al en moet nog zoveel doen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.