Vakantie en uitjes

Grasmus
30-01-2012 om 13:55
Parijs in zomervakantie, heleboel vragen
Wij denken er over om in de zomervakantie een week (maximaal) in Parijs door te brengen met de kinderen (10 en 13). Maar ik heb een paar twijfels.
Ik vraag me nl. af of een week (of iets korter) niet te lang is in een stad, eventueel wel in combinatie met een bezoek aan Disneyland.
Verder ben ik benieuwd naar de temperatuur en drukte midden in de zomer.
En heeft iemand nog tips voor een goed, kindvriendelijk en toch nog betaalbaar hotel? Tips voor leuke bezienswaardigheden zijn natuurlijk ook welkom.
We willen trouwens met de trein, het hotel moet dus wel redelijk bereikbaar zijn met de metro.

marina
30-01-2012 om 19:34
Appartement
Sini geeft al enthousiast aan hoe leuk een zomerweek in Parijs is en ik kan dat alleen maar beamen. Ik zou wel een appartement nemen, zo ben je nog veel meer ondergedompeld in het stadse leven. Ook relaxter dan een hotel. En omdat je niet voor zowat elk hapje/drankje op de prijzige Parijse horeca hoeft terug te vallen, meestal ook goedkoper. Wij zaten toen in het 5e arr., was superleuk, dicht bij de Jardin de Luxembourg.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Grasmus
31-01-2012 om 09:41
Klinkt goed!
Heel erg bedankt voor jullie antwoord. Ik ben er nog enthousiaster door geworden! Vooral omdat ik nog helemaal geen idee had van zo'n appartement. Heb er net op gegoogled en heb al een paar goede sites gevonden. Dat lijkt me dus echt een heel goed plan. Dan houden we het vast wel een week uit.
Sini, man en ik kunnen ons goed vermaken in een grote stad, dochter is ook erg enthousiast, die wil dolgraag een stedentrip. Maar ik wil ook zorgen dat onze zoon zich goed kan vermaken. Die is niet dol op winkelen en denkt bij een stedentrip natuurlijk dat het alleen maar winkelen wordt... Maar nu ik lees over zwembaden denk ik dat we die ook vaak gaan opzoeken want daar zijn ze gek op. Heb je tips welke leuk en goed zijn? Eventueel inderdaad openlucht?
Mijn man is muzikant dus muziek hebben we ook graag op het programma staan. Klopt het dat het in quartier latin (is dat het 5e arr?) veel muziek te vinden is? Of weet je iets specifieks?
Heb vast nog wel meer vragen, maar met jullie tips kom ik al een heel eind. Dus Sini, je mag best nog wel verder doordraven hoor .

Puck
31-01-2012 om 12:36
Sini
Wij willen deze zomer ook met de kinderen een weekje Parijs in onze vakantie in de Auvergne opnemen (kom er dan toch langs). We zijn al een aantal keren zonder kinderen in Parijs geweest en jouw tips neem ik zeker mee. Musee d'Orsay zijn we nog nooit geweest en iedere keer dat we in Parijs waren was het geen terrasjes/park weer. Het lijkt me heerlijk om in bijv. Jardin du Luxembourg of de Tuilleries gewoon een vers gekochte lunch te verorberen. Oooo, ik heb er ook al helemaal zin in.

Sahara
01-02-2012 om 11:33
Villa daubenton
Wij zijn vorig jaar met onze kinderen naar parijs geweest. Wij verbleven in een appartement in het Villa Daubenton in het 5e arrondissement. Appartementen eenvoudig maar lokatie was perfect.
Hoogtepunten voor onze kinderen waren de eiffeltoren (reserveer van te voren kaartjes), het louvre, bateauxbus en de parken.

Ella2007
05-02-2012 om 19:13
La vilette
Leuk voor kids: "Cité des sciences et de l'industrie" in La Vilette. Vergelijkbaar met Nemo in Adam. Vlakbij lief parkje "Les Buttes de Chaumont". Met waterval.
Skaters bij Trocadero (tegenover Tour Eiffel). Fonteinen daar ook gaaf in de zomer. Pompidou is ook leuk, bij Les Halles.
Vroeger was er een blad "Sept a paris": weekblad met al het leuks wat er die week te doen is : toneel, muziek etc.etc. Weet niet of dat nog bestaat ?

Grasmus
06-02-2012 om 23:18
Goeie tips
Bedankt voor de tips. Ze komen op het lijstje! Ik heb ook al een aantal leuke appartementen gezien.