Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-02-2011 om 20:27
Hallo allemaal.
Ik ben op zoek..... naar de beste/leukste tips voor Parijs. En ja ik heb al gezocht in het archief en daar hele leuke dingen gevonden.
In de meivakantie gaan wij met onze 2 jongens van 10 en 12 een hele week naar Parijs. Wij willen Parijs op een relaxte manier ontdekken vandaar een week (maw niet alles in 2 of 3 dagen hoeven proppen. Nu heb ik al tips/boekjes enz bij elkaar gescharreld.
Ik ben bezig om een handleiding voor mezelf te maken, ( wat,waar en wanneer enzo )
Graag jullie tips....alles is welkom.
Welke parken om relaxed te hangen met een flesje wijn en cola uit de supermarkt? Wanneer wel of niet bepaalde dingen doen. Wie weet heb je nog een leuke tip voor een lekker restaurantje enz enz.
Ik hoor graag van jullie.
Met hartelijke groet, Caro
14-02-2011 om 21:28
Relaxen
Wij vinden het altijd heerlijk om met een flesje wijn op de trappen van de Sacre Coeur te zitten. Zo tegen de avond, als je de zon (hopelijk schijnt-ie dan...) ziet ondergaan boven de stad. Op de trappen wordt er altijd wel muziek gemaakt, een heerlijke sfeer. En als je dan toch in die buurt bent, ligt op Montmartre een knus Italiaans restaurantje waar een meneer piano zit te pingelen terwijl je eet. Het restaurant heet La Petaudiere (even opgezocht op foto's)en ligt op rue Poulbot. Niet op het plein zelf, maar wel in de buurt. Lekker en niet duur.
Verder is het plein bij Centre Pompidou erg gezellig, en Place des Vosges met rondom dezelfde roze huisjes.
Ook leuk om (vooral 's avonds) rond te lopen en te eten is Quartier Latin (Metro Saint Michel)Heel druk, en het ene restaurant na het andere, uit alle windstreken.Ook veel souvenierwinkeltjes.