Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

dc

dc

06-02-2011 om 23:03

Parijs met kleine kinderen

In het weekend voor de vakantie willen we familie in parijs opzoeken, en mijn man heeft dan de maandag en dinsdag een conferentie. Ik vroeg me af of jullie nog goeie ideeën hebben wat ik die dagen met een bijna 5-jarige en bijna 3-jarige kan doen. Alleen dus.
Ik zat te denken aan disneyland, maar dat is misschien niet zo leuk, want ik kan vast niet met beide in allerlei attracties, en dan raakt mijn oudste vast heel teleurgesteld.

Wie o wie heeft inspiratie voor me?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

07-02-2011 om 09:00

Cite des enfants

Was hier met 2 kinderen van dezelfde leeftijd een groot succes, maar helaas niet dagvullend.

vlinder72

vlinder72

07-02-2011 om 09:34

Bij ons was een succes

met ons onze kinderen van 7, 5, 4 en 1 jaar.

Musée National d'Histoire naturelle (erg populair bij kinderen, bestaat uit verschillende musea. Allemaal leuk voor kinderen)

Batobus (openbaar vervoer, alternatief voor bus of metro)

Louvre

Eiffeltoren (kaartjes van te voren gekocht, scheelt lange wachttijd)

Disneywinkel (Champs Elysees)

Parken

Niet leuk:

Metro

dc

dc

07-02-2011 om 10:51

Leuk!

En weten jullie toevallig ook leuke plekken om met de kinderen te eten. Lijkt me handig om alles goed in te plannen en niet te eindigen in iets dat eigenlijk niemand leuk vindt...

vlinder72

vlinder72

07-02-2011 om 16:51

De mac

Ha, ha, wij eindigen meestal voor het avondeten bij de McDonalds of iets dergelijks. Voor lunch zijn wij gewoon ergens naar binnen gelopen. Geen idee meer waar. Was best lekker maar met kinderen uit eten vind ik zelf meestal niet zo'n succes. Duur en ze eten een paar happen en zijn dan weer klaar.

Daarom kopen wij ergens lekkere broodjes en gaan die dan in het park opeten.

dc

dc

07-02-2011 om 21:20

Ja, maar in februari?? BRRR. Ik reken liever niet op een park

Bedankt voor alle tips tot nu toe, en ik sta open voor meer!

jippa

jippa

09-02-2011 om 11:52

Crepes

Jippadochter is regelmatig mee naar Parijs geweest, nooit iets gepland, altijd een succes. Toppers zijn de speelgoed-afdeling van Galerie Lafayette, de Eifeltoren, de Batobus en crepes eten ( kan echt overal). Eethuisjes zitten echt overal hoor, ik zou op dat punt niet gaan plannen. Metro vindt ze nu ook heel leuk ( route uitstippelen), maar toen ze echt klein was pakten we liever de bus, het busnet is echt prima. Speeltuinen, draaimolens zijn ook overal, Franse bakkertjes ook.
Als je een echt leuke gids zoekt vind ik deze een aanrader;
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/parijs-voor-kids/1001004004817439/index.html
Veel plezier!

dc

dc

09-02-2011 om 14:59

Dank je!

crepes zijn inderdaad een goed idee. Vinden ze allebei lekker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.