Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-06-2010 om 10:09
Ik ga in juli een lang weekend naar Parijs, en verblijf deze keer in de wijk Montparnasse, nabij rue Daguerre. Ik heb al veel hotspots in Parijs gezien, en wil nu ook deze wijk ontdekken, verkennen. Wie kent de wijk en heeft leuke tips qua winkeltjes, markt, of aparte lekkere en betaalbare restaurantjes? ( Afrikaans, Mediteraan, Bistro's etc.)
Ben benieuwd!
Karin
16-06-2010 om 09:05
Hoi sinilind!
Wat leuk dat je daar hebt gewoond zeg! Dus je spreekt vloeiend Frans? Is de Montparnasse een echte volkswijk? En ik weet dat elke wijk wel zo zijn nationaliteiten heeft,( heeft z'n charme!) welke zijn dat vooral in de Montparnasse? Dankjewel voor al je tips!
Rue Daguerre lijkt me zelf ook een leuke straat, heb even op google streetview gekeken, veel horeca en zo te zien ook winkeltjes?
Is het Jardin du Luxembourg ook mooi om eens een uurtje naar toe te gaan? Heb je daar ook terrassen zover jij weet?
Ja, heerlijk he, ik ga ruim 3 dagen naar Parijs, vanaf vrijdagmorgen tot zondagavond. Dat kan als je met de Thalys gaat, super!
Kom je er zelf nog wel eens?
groeten,
Karin
16-06-2010 om 10:24
Complimentje van karin voor sini
Karin, als je haar perfecte Nederlandse schrijfsels ziet zou je het niet zeggen. Maar Sini is Francaise en geen Nederlandse! Dus ja, ze spreekt ook vloeiend Frans
Carmen.