Vakantie en uitjes

Emilie
30-05-2011 om 22:02
Park asterix
Hallo,
Wij denken er over om in de zomervakantie op de terugweg een of twee dagen naar Parc Asterix te gaan. Is dat park in een dag te doen, of is het zo'n park waar je prima twee dagen zoet kunt zijn. Afgelopen jaar zijn we naar Legoland in duitsland geweest, daar waren we twee dagen zoet. Erg leuk, ik kan het iedereen aanraden.
En verder ben ik op zoek naar een leuke camping in de buurt van het park Asterix. Ik vond de overnachting in het park erg prijzig. Ervaringen?
Emilie

tonny
02-06-2011 om 10:25
Mijn herinnering
aan Parc Asterix is een briesende echtgenoot (die sowieso niet van pretparken houdt) omdat zoon plus vriend niet op het afgesproken tijdstip bij de uitgang waren. Een smetje op een verder leuke vakantie.
Maar dat vroeg je niet
In mijn herinnering was het een leuk park, vergelijkbaar met de Efteling. Eigenlijk vinden wij de Efteling leuker. En in elk geval verstaanbaar, alles was in Parc Asterix erg Frans en die taal beheersen wij maar zeer, zeer matig. Bij jullie is dat misschien stukken beter en daar wordt het park met de shows ook aantrekkelijker van!

Maylise
02-06-2011 om 21:44
Archief
Ik meen dat ik er ooit een stukje over heb geschreven. Ik zal kijken of ik het uit het archief kan opduiken.

Maylise
02-06-2011 om 21:50
Twee zelfs
Ik heb twee berichtjes gevonden die ik er over heb geschreven:
Ik ben er meerdere keren geweest met de kinderen en ik vond het altijd wel prima. Het hangt er misschien vanaf wat je verwacht. Het is geen Disney waarbij alles ook echt in het Disney thema is gedaan. Het is meer een gewoon pretpark met een asterix sausje.
Wel lopen er figuren rond van Asterix/Obelix en consorten, er is een Asterix dorp (wat echt leuk is gebouwd) en er zijn meerdere theater voorstellingen. Zal vast alleen in het Frans zijn. Dat weet ik niet zeker hoor maar vermoed ik alleen maar. Buiten Disney (en daar is al veel in het Frans) ben ik nog nooit een pretpark in Frankrijk tegengekomen met goede taal voorzieningen. Hoeft overigens niet persé een probleem te zijn. Mijn kinderen hadden de grootste lol bij een show in Gardaland zonder ook maar een woord Italiaans te kennen.
Er zijn bijvoorbeeld ook shows met dieren (zoals dolfijnen) en zwaardgevechten waarvoor de taal niet echt heel belangrijk is.
Verder hebben ze alle attracties die je in andere parken ook tegenkomt, verschillende achtbanen, draaidingen, treintje, wildwaterbaan enzovoorts.
Zolang je geen Disney verwacht maar een gewoon pretpark met wat extra Asterix dingen is het echt een prima park. Goed verzorgd, leuk opgezet.
En
Persoonlijk vond ik Parc Asterix leuker; waarschijnlijk vooral omdat het wat rustiger en kleiner is. En omdat ik dat soort dingen alleen met de kinderen doe (man krijg je echt geen pretpark in) vond ik dat wel fijn. De kinderen vinden beide parken heel gaaf. Parc Asterix is makkelijker te doen in een dag dan Disney. Hoewel wij ook een keer een dag Disney hebben gedaan en dat ging ook best. Ik denk wel dat Asterix alleen leuk is als de kinderen de strips ook goed kennen, Disney is zeker voor hele jonge kinderen misschien wat meer herkenbaar?
Ik ben overigens vier jaar geleden voor het laatst in Asterix geweest en vijf jaar geleden in Disney dus misschien is er wel wat veranderd. Ik ga misschien deze zomer weer twee dagen.
Anders is er in de buurt van Metz (ook en route naar Nederland toch?) nog een smurfen park. Maar dat is vrij klein en vooral leuk voor jonge kinderen.
......
Grappig om te lezen. Dat berichtje dateert van 2008. Ik dacht er toen blijkbaar aan om nog een keer te gaan dat jaar maar dat is er niet meer van gekomen.

tonny
03-06-2011 om 11:45
Ha maylise! - ot.
Je bent wijzer dan ik, ik had mijn man ook niet mee moeten hebben naar een pretpark; dat had me een vervelende vakantieherinnering bespaard. Hij is in het dagelijks leven vrijwel nooit kwaad of driftig, daarom is die herinnering blijven hangen, jammer hoor.

Maylise
05-06-2011 om 21:50
Tonny
Mijn man houdt absoluut niet van die drukte en het lawaai wat pretparken meebrengen dus die zou ook zomaar dan zo uit kunnen vallen. Ik kan er wel tegen al dus ik neem die taak maar op me.
Dat te laat komen herken ik trouwens wel. Als ik om 18h weg wil zou ik hier tegen de kinderen zeggen dat ze om 17h bij de uitgang moeten zijn. Met enig geluk komen ze dan rond 18h opdagen. Iedereen na een dagje uit op de tijd in de auto krijgen is tegenwoordig een heel stuk moeilijker dan toen ze nog klein waren en met mij meesjouwden.