Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Park en Ride boven Parijs?

Hallo, weet iemand of er een park en ride boven Parijs is? Ik wil in het voorjaar met mijn jongens die kant op en de data die we op het oog hebben zijn qua prijs zo hoog dat ik toch de auto overweeg. Ik zie het alleen niet zitten om in de drukte van Parijs te rijden. Ik wil dus niet Parijs zelf in met de auto. Ik zou het liefste ergens parkeren en daar vandaan met de metro of trein door naar Parijs zelf. Bij Amsterdam ligt bijvoorbeeld zo'n terrein aan de A2 bij de Arena. Ideaal vind ik dat.

Met zoeken op internet kom ik er niet helemaal uit. Een stadje of dorpje boven parijs waar we de trein kunnen pakken naar Gare du Nord zou ook kunnen. Iemand tips?

Dank je wel!

Serra

Serra

30-11-2014 om 09:17 Topicstarter

gevonden!

Ik heb er een gevonden. Post 'm hier ook maar voor wie-weet-in-de-toekomst met de zelve vraag.

http://www.parkingsdeparis.com/EN/reservation-parking-space-Aulnay-Express-car-park.html#
Dit is de link naar een parkeerplaats bij Aulnay. Net boven Parijs en vanuit het station aldaar vertrekt er zo'n 8 keer per uur een train parijs in (http://www.transilien.com). Wat ik zo gauw zag is dit ook de maatschappij waar de metro's onder vallen en als je daar een ov-kaart voor 4 zones koopt kun je alle dagen reizen, en aan het einde weer terug naar Aulnay.

Andere tip

Ik heb het wel aangedurfd om met de auto Parijs in te rijden. Kwam nog midden in een demonstratie op Place de la Republique terecht. Kwestie van gewoon goed voor je kijken en doorrijden. Vooraf een parkeergarage opgezocht, maar die kon ik ter plekke niet vinden. Tip van de huiseigenaar: zet de auto gewoon aan de straat. Je krijgt dan een parkeerboete, maar die krijg je maar één keer en de prijs ervan is niet zo hoog als de prijs van de parkeergarage. Bovendien leert de ervaring, dat die boete niet geïnd wordt. Natuurlijk was het spannend, maar de auto is niet gesloopt en ik ben heelhuids Parijs weer uit gekomen. Wat een stad.

Tsjor

lisbeth

lisbeth

11-12-2014 om 14:07

deze

parking 2000.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.