Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Paspoort turkije

Wij gaan met de kinderen op vakantie naar Turkijke. 2 jaar geleden (oudste toen 12) stond gewoon bij ons in het paspoort. Voor hem hebben we inmiddels een eigen identiteitskaart. Middelste is nu 12 en staat nog steeds in ons paspoort. Volgens mij kan zij dus gewoon mee op ons paspoort.

Maar onlangs hoorde ik dat kinderen vanaf 12 jaar een eigen paspoort moeten hebben voor Turkije. Als ik google vind ik daar eigenlijk niets over terug, alleen op een Belgische site, maar ik vermoed dat ze daar andere regels hebben dan in Nederland.

Kan iemand mij wijzer maken? En anders zouden ze mij dat bij de gemeente moeten kunnen vertellen? Iemand ervaring?

Alvast bedankt!

Emmalynn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

11-04-2010 om 17:09

Gewoon halen die id-kaart

De id-kaart voor kinderen t/m 13 is tegenwoordig megagoedkoop. Net zo duur als bijschrijven in een nieuw paspoort en dat kost ongeveer 9 euro. Ik zou dus mooi makkelijk een id-kaart voor je jongst open, dan ben je helemaal zeker en over2 jaar heeft hij hem toch zelf nodig.

Emmalynn

Emmalynn

11-04-2010 om 17:27 Topicstarter

Ardennen en puck

Dat is natuurlijk ook een optie Puck. Alleen ze staat nu al in mijn paspoort, dus het is geen kwestie van bijschrijven in een nieuw paspoort. We zouden het trouwens wel kunnen overwegen als ik haar dan maar niet uit mijn paspoort moet laten schrijven, want dan ben je daar ook weer extra geld voor kwijt. Maar volgens mij mag een kind wel een eigen id-kaart hebben én ingeschreven zijn in het paspoort van de ouders.

En Ardennen, ik bedoelde eigenlijk ook niet dat België andere regels heeft voor de toegang tot Turkije, maar blijkbaar wél voor het bijschrijven in het paspoort van de ouders. Maar goed, daar moet ik ook helemaal niet naar kijken.

Vond inmiddels ook nog een site van de rijksoverheid over paspoorten. Als ik het goed begrijp, mag ze gewoon nog mee op mijn paspoort. Kan voor de zekerheid natuurlijk ook nog even bellen en ik zal nog neuzen op die site van het Turkse consulaat.

Bedankt zover!

Emmalynn

Puck

Puck

12-04-2010 om 10:17

Emmalynn

Je kind (en jezelf ook) mag zowel een paspoort hebben (of bijgeschreven zijn in het geval van kinderen) EN een ID-kaart hebben. En ik weet dat er geen sprake is van bijschrijven in een nieuw paspport, maar ik bedoelde te zeggen dat miv afgelopen januari de prijzen voor een id-kaart voor een kind onder de 14 gelijk zijn getrokken aan het bijschrijven. (Dat bijschrijven gaat er overigens toch ook af in 2012 ofzo?)

Flora B

Flora B

14-04-2010 om 15:01

Visum

Volgens mij moet er ruimte zijn om je visum in te plakken en dan kan niet in een ID kaart, wel in een paspoort. Wij hebben de kinderen bij ons in staan, en ik krijg 4 stickers en stempels en mijn man 1. Reisbureau kan je dit toch vertellen??

Puck

Puck

14-04-2010 om 16:31

Klopt niet flora

Ik heb gelijk even de ID-kaart erbij gepakt en die is geldig voor Turkije, dus het verhaal dat je een visum in moet kunnen plakken klopt niet.

Flora B

Flora B

14-04-2010 om 19:24

Oke

maar ik ben wel heel benieuwd hoe ze dat dan doen??Overigens vliegen we altijd met een duitse maatschappij en alleen de hollanders hebben een visum nodig, de duitsers kunnen zo door lopen, schijnt een verdrag te zijn ofzo..

Nienke*

Nienke*

14-04-2010 om 21:18

Volgens mij

Mijn zusje had een ID kaart toen we naar Turkije gingen en ze kreeg een los zegeltje of stickertje? er los bij die ze goed moest bewaren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.