Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-05-2010 om 11:13
We willen in de zomer naar Engeland! Jongste staat bij mij in het paspoort, oudste heeft haar eigen. Jongste is op de paspoort-foto 2 maanden, en nu is ze al 4! Is dat een probleem als je naar Engeland gaat?
21-05-2010 om 14:41
Denk het niet
In Engeland moeten kinderen hun eigen paspoort hebben maar dat is 5 jaar geldig. Wij hebben er dus ook een met een foto waar zoon 6 maanden is en hij is nu 3 (en het is nog 2 jaar geldig).
Maar kinderen moeten toch binnenkort een eigen paspoort in Nederland? Dan is het misschien net zo handig om dat nu te doen en dan heb je geen zorgen.
21-05-2010 om 17:35
Nee
die foto is geldig gedurende de geldigheid van het paspoort.
Ik ben vorig jaar met mijn 3,5 jarige naar Zuid-Afrika gegaan, de foto in haar paspoort was van toen ze 2 maanden oud was. Dat heb je nu eenmaal met kinderen. Ik lijk ook niet meer op mijn pasfoto.
22-05-2010 om 10:46
Fijn!
Bedankt voor de antwoorden. Petal, we kunnen inderdaad nu wel een nieuw paspoort laten maken voor haar, maar volgend jaar moeten wij zelf toch nieuwe, en dan is het handiger om alles in 1 keer te doen.