Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ella2007

Ella2007

13-01-2012 om 22:22

Pension oostenrijk wintersport

Wie weet er nog een leuk adresje: ik zoek een pensionnetje in Oostenrijk voor de wintersport. We willen halfpension, en zijn gemiddelde skiers. Kinderen 8 en 11. Ben nog nooit in Oostenrijk wezen skiën.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kari1

Kari1

15-01-2012 om 14:15

Nou....

Dat is een wel heel algemene vraag. Oostenrijk is groot en heeft heel veel skigebieden, van Vorarlberg tot Karinthië. Misschien is wat meer info handig: hoeveel pistekm wil je minimaal, hoever wil je rijden, wil je een familie-gericht gebied/dorp of wil je juist tussen de kmvreters en de après-ski, wil je ski-in/ski-out aan de piste of is even lopen/rijden/skibussen ook goed etc.
Kirchberg is een drukke bestemming met veel km aaneengesloten skimogelijkheid. Prima, als dat is wat je zoekt. Maar ook daar zijn er nog veel meer van.
Kari

Ella2007

Ella2007

15-01-2012 om 16:02

Meer info

@ Kari, je hebt wel gelijk, misschien te algemeen.
- Apres-ski is niet nodig, doen we nauwelijks. Liever ook een gebied zonder al te veel studenten etc, die met hun katers die berg afraggen. Familiegericht dus. en liever low-profile dan chic en gezien worden
- Km rijden: liever een beetje voor in Oostenrijk en niet richting Italïë.
- Voor de kids een fatsoenlijke skischool, waar ze op meerdere niveaus lesgeven (vorig jaar in een klasje met beginnertjes van 5, is voor hen (8 en 11, nu voor de derde keer skien, ook les in ndl gehad op de band) niet echt geslaagd). Evt. met ndl. skileraren voor de uitleg van de techniek.
- Piste km hoeft niet 600 of zo, maar wel minimaal 100, maar daar zit je in Oostenrijk gauw aan denk ik.
- Even lopen rijden of skibus is prima.
- halfpension is wel een must. Geen zin om elke avond een resto op te zoeken.
Ik ben benieuwd ! Op zoek naar goeie ervaringen.

Kari1

Kari1

15-01-2012 om 17:46

Je keuze

zal waarschijnlijk vooral ingegeven moeten worden door de plaats waar je heen wilt, om daar een specifiek adres te willen boeken zal niet neevallen.
Ik schat dat je afhankelijk bent van de schoolvakanties. Kindvriendelijke, middelgrote, niet te veraf gelegen gebieden zijn dermate populair dat er in de schoolvakantie vaak moeilijk tussen te komen is; de gasten boeken alvast weer voor het jaar erop.
Ik zou zeggen: zoek een aantal in aanmerking komende bestemmingen uit en vraag de VVV daar om adressen, probeer of je nu een voorboeking kunt maken voor volgend jaar (doen ze lang niet altijd) of ga vanaf eind van de zomer actief accomodaties benaderen.
Heb je trouwens al eens aan een appartement gedacht? Dan hoef je ook niet elke avond op zoek naar een restaurant. Een eenvoudige hap pasta of een pizza in de oven is zo moeilijk niet, en veel appartementen hebben tegenwoordig ook een magnetron en vaatwasser. Of je eet tussen de middag op de piste een bord spaghetti met sla en houdt het 's avonds bij een broodmaaltijd. Supermarkten zijn er in elk dorp wel. Vaak budgettair ook interessanter dan halfpension.
Maar goed, kindvriendelijk in Oostenrijk met wat leuke skimogelijkheden ("minimaal 100, maar daar zit je in Oostenrijk gauw aan denk ik" neehoor, er zijn er veel met minder...), en niet te ver dan kun je denken aan
met stip op nummer 1 Serfaus/Fiss/Ladis. Verder in willekeurige volgorde Nauders, Kleinwalsertal, Damüls, Gargellen (geen eigen aansluiting op Silvretta nova maar erg schattig), Sankt Gallenkirch, Berwang (super kindvriendelijk, weinig km maar meerdere gebiedjes in de buurt), Fieberbrunn, Maria Alm.
Dat is wat ik zo uit m'n mouw schudt qua meer gericht op families en kinderen dan op jongeren, er zijn er nog wel meer, ook verder naar het oosten.
Ach, het is overal wel leuk!
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.