Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mevrouw Nilsson

Mevrouw Nilsson

05-02-2010 om 22:15

Pippi park in zweden

Met het zoeken van informatie over de Pippi Langkous musical kwamen mijn dochter en ik info tegen over een Pippi themapark in Zweden. Dochter was meteen enthousiast natuurlijk. En op vakantie naar Zweden lijkt mij ook wel wat. Is iemand er weleens geweest? Is het een aanrader? En de nabije omgeving?

Mevrouw Nilsson.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Heirthe

Heirthe

06-02-2010 om 21:46

Pharos

Volgens mij heeft Pharos reizen een Pippi rondreis in haar pakket. Kijk maar eens op de site en dan bij rondreizen met kids.

Bianca76

Bianca76

07-02-2010 om 21:48

Heel leuk

Afgelopen jaar zijn wij naar Pippiland geweest. Wij vonden het allemaal erg leuk. Wel zijn de voorstellingen (je krijgt bij de entree een overzicht van locaties en tijden, hebt alle gelegenheid om alles te zien) in het Zweeds. Misschien doordat de meeste verhalen bij onze kinderen bekend waren, gaf dat geen problemen. Het is natuurlijk erg leuk om Pippi te zien en haar vader en alles maar het meest onder de indruk waren wij van de voorstelling van ROnja....

Omgeving van Pippiland, ik ben na 2 zomers de vakantie in Zweden te hebben doorgebracht echt van het land gaan houden. Rust en ruimte en overal die prachtige meren en niet te vergeten het licht.... Veel plezier met plannen maken!
groeten,
Bianca

amk

amk

08-02-2010 om 09:31

Vanaf welk leeftijd bianca?

Vanaf welke leeftijd is het leuk, want Ronja is nog een stapje te hoog gegrepen voor mijn vierjarige. We zijn net met Pippi begonnen.

Bianca76

Bianca76

09-02-2010 om 11:31

Ronja

De voorstelling van Ronja was ook heel indrukwekkend voor ónze 4-jarige (broer en zus zijn 7 en 9 en kennen het boek en de film). Met name de vader maar ook andere rovers waren erg goed gecast zeg maar Na afloop liepen de acteurs door het publiek, de 'moeder van Ronja' kwam onze kant op en mijn jongste wilde naar haar toe wat resulteerde in een innige omhelzing waar 'de moeder' ook alle tijd voor nam. Erg ontroerend moment was dat eigenlijk...
Bianca

Hibiscus

Hibiscus

09-02-2010 om 16:02

Minder enthousiast

Wij vonden het park niet leuk. We waren er met 2 kinderen, 3 en 6 en ook zij vonden het redelijk saai. Het was belachelijk druk (echt heel heel heel erg druk) zodat er niets van de voorstellingen te zien was. Toen ze eindelijk in Villa Kakelbont binnengedrongen waren, werden ze eruit gestuurd omdat de voorstelling zou beginnen en konden vervolgens niets zien.

Na 3 jaar hebben we het nog weleens over dat park en hoe erg we het daar vonden. Heel jammer, ik heb iedere zomer van mijn jeugd in Scandinavie doorgebracht en ik had me echt op het park verheugd.
Maar misschien zijn wij een uitzondering...

Hibiscus

Mevrouw Nilsson

Mevrouw Nilsson

10-02-2010 om 09:30

Bedankt

Bedankt voor de reacties. Mijn dochter kent volgens mij alle boeken van Lindgren. Meer dan ik in elk geval. Dus het zweedse toneel is waarschijnlijk niet echt een probleem. Maar ik hoopte toch dat de stukjes 1x per dag of zo ook in het Engels zouden zijn. Wel jammer van de drukte, dat is echt een beetje vervelend.
Ik ga eens even de site van Pharos bekijken.

Mevrouw Nilsson.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.