Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Clowntje

Clowntje

13-12-2009 om 19:50

Plastic onderbind ski's voor kinderen van 2 jaar oud

Volgende week gaan we lekker op wintersport en onze oudste van 4 jaar die gaat skien. Onze middelste van 2 jaar oud wil ook skien (zegt ze nu de hele dag) maar die past natuurlijk nooit in ski schoenen met maat 23 (of zijn die er zo klein). Nu weet ik dat er van die onderbind ski's bestaan, van plastic en vast te maken aan je sneeuwschoenen (net zoals met de onderbind schaatsen). Ik heb alleen geen idee waar ik die in nl kan kopen.
Iemand enig idee?
Zou het zo leuk voor haar vinden, kan ze ook een beetje aanklooien in de sneeuw (meer dan dat zal het ook niet worden denk ik), hoort ze er ook bij, dat wil ze zoooo graag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

13-12-2009 om 22:59

Daar kopen/huren?

Hallo
Kun je die niet gewoon huren/kopen waar jullie op wintersport gaan? Informeer eens zou ik zeggen.
succes

mar

mar

14-12-2009 om 09:32

Wij

Die van ons was net 2 toen ze mee ging skieën. Wij hebben toen gewone ski'en schoenen gehuurd. Als ik het mij goed herinner waren ze 1 maat te groot en hebben we er een paar dikke sokken in gedaan. De ski's waren een groter probleem omdat ze niet bijzonder lang was.

Onze dochter stond 's ochtends voor het raam en riep "skieen, skieën". De ochtenden ging ze naar de creche en de middagen met ons mee skieën aan een touw (tip van de skischool daar). Is erg goed bevallen en ze leerde ook echt op haar eigen benen te staan (in tegenstelling tot als je je kind tussen de benen neemt)

Die speelgoedkietjes hebben ze hier wel eens in een sportzaak of speelgoedwinkel. Verwacht er niet te veel van.

Judith

Judith

15-12-2009 om 11:29

Toch wel leuk

Hoi,

Wij hadden ze ook voor onze jongens toen ze klein waren. Gewone skies was toen echt nog geen optie, maar op deze dingen konden ze langlaufen door de sneeuw en dat was best leuk. De jongste speerde er op weg, dat kan ik me nog wel herinneren. Afdalen kun je er niet mee, dat lijkt mij wat te gevaarlijk.
In een sportzaak te koop voor ongeveer 20 euro, denk ik.

Veel plezier!

Judith

angel3

angel3

15-12-2009 om 13:17

Grappig

ons jongste was ook ruim 2 toen we gingen skieen. Oudste in een klasje. Jongste vond er alsnog geen ene r#$%#$t aan in de sneeuw. Sleeen, skieen, spelen ze vond het allemaal helemaal niks. Koud, gedoe, gekrijs. Ik weet het niet. Zij bleef dus lekker bij oma in het huisje

Even aankijken dus hoe het zal gaan....
Dit jaar gaat ze in een klasje voor het eerst. Ben benieuwd

Clowntje

Clowntje

15-12-2009 om 21:13

Oké thnx, en dan nog wat handschoenen of wanten?

Ga ze dus maar in zwitserland kopen, denk wel dat het leuk is. Kan ze hier nergens vinden (op internet dan) morgen maar eens op zoek in sportwinkels, moet ook nog handschoenen voor de oudste hebben, of zijn wanten handiger?

Maar wat is nu fijner, handschoenen of wanten? Handschoenen zelf aandoen zal lastig zijn, maar lijkt me wel fijner spelen? Wanten zijn misschien wel warmer....
Wat is aan te raden?

joos

joos

15-12-2009 om 22:28

Clowntje

volgens mij zag ik van de week van die skietjes liggen bij Intratuin. Weet niet wat ze kosten en of de kwaliteit een beetje goed was, ik zag ze toevallig liggen.
Ik heb mijn kinderen altijd wanten aangedaan, dat is veel makkelijker. Mijn oudste van 8 krijgt nu voor het eerst handschoenen.

Annet

Annet

16-12-2009 om 20:01

Een paar antwoorden

Ik zou altijd kiezen voor wanten. Niet te dik want dan kunnen ze er niets mee oppakken. Neem zeker twee paar mee, bijvoorbeeld 1x fleece en 1x waterafstotend.
Onderbind ski's zijn niet erg handig. Ze wiebelen nogal, zeker in combinatie met winterlaarzen.
Wat je ook kunt doen is heel goedkope tweedehands skies kopen van 80 cm. Dat is de kortste maat zover ik weet. Die ski's zaag je aan de achterkant nog een stukje korter. Dit heb ik geregeld gezien in wintersportlanden bij de inwoners zelf.
Je moet dan nog wel op zoek naar hele kleine skischoenen. Daarover zou je van tevoren kunnen bellen/mailen naar de verhuur op de plek waar je heen gaat. Maar wie weet wat Marktplaats je brengt.
Skischoenen van twee maten te groot zitten al beter dan eigen laarzen met onderbindski's.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.