Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Plopsa of phantasia

In het najaar gaan we (buiten vakantietijd) een weekje naar Z-Limburg. We willen ook o.a. een dag naar een attractiepark en twijfelen tussen Plopsa Indoor Hasselt of Phantasialand. Beiden ongeveer even ver rijden en beiden open in die tijd. We hebben 2 kinderen van 3 en 1 en dachten daardoor aan Plopsa. Nu lees ik niet zulke goede recencies op internet over Plopsa en juist wel weer over Phantasialand. Iemand ervaring met beide parken en een goed advies?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

13-09-2010 om 15:50

Geen van beiden

Volgens mij doe je de meeste kinderen van die leeftijd nog niet echt een plezier met dat soort attractieparken, zeker die van 1 heeft er natuurlijk geen bal aan. En als je dan naar 1 van de 2 wilt dan zou ik geloof ik eerder voor Plopsa kiezen. Dat heeft volgens mij meer attracties voor peuters.

Nasha 1st

Nasha 1st

13-09-2010 om 20:03

Plopsa hasselt

vond ik echt geen fluit aan.....De kinderen ook niet....

mpronk

mpronk

14-09-2010 om 08:07

Plopsa of phantasia

ik lees dat je kids 3 en 1 jaar zijn. Nu phantasialand vindt ik meer voor ouderen kids.
er ijn voor jou kleintjes toch vele andere leuke parken.
Weet niet waar je woont.
plopsaland aan de kust van belgie is leukeer dan hasselt. (maar is allemaal buiten)
Voor kids van 3 ne 1 jaar zou ik nietnaar phantasialand gaan. de efteling ook erg leuk!!
En julianatoren echt helemaal top!! (bij apeldoorn) Maar ook allemaal buiten.
En een leuk park bij braamt. (jan klaasen) met binenn en buiten en leuke poppenkast.

marion

Toverland?

Waarom niet naar Toverland in Sevenum?
Veel attracties zijn binnen, er is een speciale hoek voor hele kleintjes, en verder zijn er veel attracties geschikt voor een kind van 3.
Ik vind Toverland een erg leuk, mooi park, en vooral in het najaar ideaal omdat het meeste overdekt is.

mpronk

mpronk

14-09-2010 om 13:54

Inderdaad toverland

Toverland ook zeer leuk.
En wij gaan ook weleens naar Dippie Doe te best

marion

Of kinderstad heerlen

Dat is wel wat kleinschaliger, maar erg leuk voor kleintjes. Er zijn draaimolens, botsauto's, wildwaterbaan, speeltoestellen, trampolines, waterfietsen, glijbanen, doolhof enz. En ook allemaal overdekt.

Pelle

De laatste keer dat wij daar waren is alweer een paar jaar geleden, en toen werd er inderdaad volop gerookt. Iets waar ik me, zacht uitgedrukt, tamelijk over verbaasde.
Hoe het nu is weet ik niet, maar ik neem toch aan dat ze zich aan het wettelijke rookverbod houden.

Valkenburg

Is dat sprookjesbos in Valkenburg er nog?
Dat lijkt me geschikter voor van die ukken als Phantasia of Plopsa.

Puck

Puck

15-09-2010 om 22:18

Of, ook in valkenburg

De Valkenier, ook een stuk kleinschaliger dan Phantasialand

ayla

ayla

17-09-2010 om 08:54

Sprookjesbos

sorry hoor maar daar is echt niets aan, ben er drie jaar terug geweest en mijn toenmalige peuter vond het echt vreselijk saai. Veel te duur voor wat je ervoor krijgt

ayla

ayla

17-09-2010 om 08:59

Hmmm

Kinderstad vind ik persoonlijk niets voor een dreumes en een peuter. Ik vind het echt iets voor kinderen van een jaar of 6 /7. Plopsa hasselt is wel leuk, maar ook vooral voor die driejarige. Maar met een dreumes van 1 wordt het toch al moeilijk. Wij gingen en gaan regelmatig naar bungalow park schin op geul, daar is een binnenspeeltuin. Niet te groot, voor ene driejarige lekker overzichtelijk en er is ook een peuterhoekje voor de dreumes.

Vera*

Vera*

17-09-2010 om 13:29

Haha

Dat wordt een middagje Ikea voor de ballenbak. Altijd leuk voor de driejarige.

Vera

ayla

ayla

17-09-2010 om 14:35

Klopt maar

om nou met een dreumes ik weet niet hoeveel geld uit te geven voor phantasialand of plopsaland, ik weet het niet. Vind 1 en 3 nou net van die leeftijden dat je eigenlijk weinig met ze kunt.

Trouwens hier in Zuid Limburg is niet heel veel hoor vind ik

Tango

Tango

20-09-2010 om 11:23

Sprookjesbos saai?

Nou Ayla, deze keer zijn we het niet eens met elkaar hoor. Vorig jaar en ook dit jaar waren we op vakantie in Zuid Limburg en beide keren het sprookjesbos bezocht. De laatste keer echt op verzoek van de kinderen. De oudste vindt natuurlijk die boomstammen die door het water gaan fantastisch. Tangozoon is niet zo'n held en geniet meer van de leuke sprookjeshuisjes, de paddenstoelen waar muziek uit komt, de waterfonteinen en de speeltuinen. Ook heeft hij het nog steeds over de goochelaar. Het enige wat ik niets vind zijn die skelters in de grot. Als je de helling afgaat kun je bijna niet remmen en is het echt gevaarlijk met die bochten. Maar verder vonden we het een leuk park. En duur? Nee, ook niet. Met de Limburgpas krijg je altijd korting en oma mocht zelfs gratis naar binnen.
Maar goed, smaken verschillen natuurlijk. Voor kinderen van 3 lijkt het me best een leuk park en ook 1-jarigen kunnen zich er best vermaken, denk ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.