Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

rosalie3

rosalie3

07-06-2011 om 21:55

Port aventura

Graag hoor ik of iemand van jullie wel eens in Port Aventura (pretpark bij Salou, Spanje) is geweest en zoja hoe dat was. En waar jullie overnachtten. Kortom: alle tips zijn welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yura

Yura

08-06-2011 om 08:35

Geweldig

Wij zijn er meerdere keren geweest, maar dan waren we daar in de buurt op vakantie. Ik vind het een geweldig park, het doet zeker niet onder voor Disneyland, alleen het eten is stukken beter. Er zijn verder wat meer attracties waar je nat wordt, maar dat is inherent aan het klimaat. Ik denk dat het wel kleiner dan Disney is (of kortere rijen?), want wij hebben altijd wel aan 1 dag genoeg gehad (maar het is ook erg laat open).

Simone G

Simone G

08-06-2011 om 21:40

Geweest

Een jaar of 8 geleden, onze kinderen waren toen nog te jong, onze ouders waren toen ook in Salou en hebben op de kids gepast.
Als 2 "kinderen" hebben wij ons toen een avond helemaal uitgeleefd wij zaten toen in een hotel in Salou en vonden de avond ideaal. De temperatuur was heerlijk en het was veel minder druk, wij waren toen eind augustus... 2 jaar geleden naar Disney geweest vond ik indrukwekkender, maar keek toen mee door de ogen van de kinderen. Als ik in de buurt van Salou zou zijn, zou ik zeker gaan.

Jahhhh

Wij zijn er ook geweest toen we op een camping stonden in Vilanova il la Geltru, dat ligt net boven Salou . Echt een top park. Groot, voor elk wat wils,schoon en weer heel andere dingen dan Disney. Persoonlijk vind ik het echt een atractiepark en Disney is dat natuurlijk absoluut ook maar daar is ook zoveel te zien. En dan doel ik op bijvoorbeeld Small world en de Pirates . Dat was daar toen niet maar zou ik er weer in de buurt zitten dan ging ik weer . Alleen nooit meer in The Dragon Khan ,haha

Heel leuk

Wij zijn in een meivakantie geweest. Was heel erg leuk. Vooral de zingende en op de maat klappende Spanjaarden in de wildwaterbaan (op weg naar boven) is mij bij gebleven. De Djenghis Khan achtbaan (ofzo) is heel erg de moeite waard, op het hoogste punt heb je prachtig uitzicht over de hele kust.
Wij zaten in Villa Romana een hotel aan de rand van Salou op loopafstand van Port aventura. Mooi hotel met lekker eten. Wij hebben gevlogen, maar er zijn ook busreizen naar dat hotel inclusief toegangskaartjes voor het pretpark.
Salou is in mei heel gezellig. Erg mooi is Tarragona met veel Romeinse bezienswaardigheden. Kan je met de gewone bus naar toe.

rosalie3

rosalie3

10-06-2011 om 06:39

Reaktie

Bedankt voor de enthousiaste reakties.
Het lijkt mij ook heel leuk alleen zie ik erg op tegen de waarschijnlijk extreme drukte, in rijen staan ed omdat ik in de kinder school vakantie ga.
Ik verblijf in Salou en wil dus 1 of meer dagen er naartoe met de kinderen.
Iemand ervaring met in het hoogseizoen, de kosten en hoe er te komen als je geen auto bij je hebt?

Lopen of bus

Je kunt lopend of met de bus naar het park. Kosten kan je opzoeken via internet. En qua drukte is het misschien een idee om zo vroeg mogelijk te gaan, wie weet ben je dan de uitslapende jongeren voor. Ik kan mij zo voorstellen dat het park in het hoogseizoen 's avonds langer open is.
Veel plezier!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.