Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Moemie

Moemie

10-09-2018 om 20:08

Porto

Man en ik gaan 3 dagen naar Porto. wie weet wat we absoluut moeten zien/doen? Must see? Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!

Beetje flauw

Port proeven natuurlijk!

Kleine stad

Met mooie stadswandeling van vvv heb je alle hoogtepunten gezien. Ook het trammetje langs de rivier naar de zee nemen!

leuke stad

Ik ben er deze zomer drie dagen geweest met mijn dochter. Ik vond het een leuke stad. Inderdaad niet groot, maar prima om drie dagen te zijn.
Inderdaad een stadswandeling (waarbij je de rivier oversteekt), het trammetje langs de rivier. Je kunt die route ook wandelen, er is mooie wandelboulevard langs de Douro aangelegd. Als je van kunst houdt is museum Serralves absoluut de moeite waard. Iets uit het centrum ligt Casa di Musica, een bijzonder ontworpen concertgebouw van Rem Koolhaas.
Een strandwandeling is ook altijd leuk, bijvoorbeeld Praia de Leça da Palmeira.
Veel plezier!

bicyclette

bicyclette

11-09-2018 om 12:48

over port proeven

De port-huizen zitten vrijwel allemaal op een rijtje, aan de overkant van de rivier. Wij zijn eerst naar een van de grote port-huizen geweest. We kregen daar een rondleiding, live-muziek en een port-proeverij. Dat viel ons eigenlijk best een beetje tegen. Een grote groep, een weinig betrokken gids, en geen uitleg over wat we eigenlijk gingen proeven. Je kreeg gewoon 2 glazen port terwijl je naar de muziek zat te luisteren.

Ik ben daarna gaan googelen (had ik natuurlijk van te voren moeten doen) en las dat dit bij de grote port-huizen vaak zo gaat. En dat de kleinere veel leuker zijn.

We zijn dus op herhaling gegaan, bij Augusto's. Een klein familiebedrijfje dat alleen maar ter plekke verkoopt (de grote port-huizen zijn vrijwel allemaal in buitenlands bezit).
Zoveel leuker! Heel persoonlijk, gemoedelijk en daar hebben we écht port kunnen proeven en verschillende soorten kunnen vergelijken. Echt een aanrader.

Moemie

Moemie

12-09-2018 om 22:04

Bedankt en vraagje aan bicyclette

Hartelijk dank allemaal voor de tips daar kan ik zeker iets mee. En bicyclette, ik heb op de website gekeken van Augusto's maar kan niets vinden over tours, moet je die boeken? Of hoe kun je zoiets regelen, van tevoren? Alvast dank voor je antwoord !

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.