Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Peetje

Peetje

12-01-2012 om 17:06

Portugal deze zomer... waar/hoe/wat?

Hallo allemaal,

Dit jaar willen we een een reis maken. Met een aantal mitsen en maren (zoals kosten ). En nu zijn we uitgekomen op Portugal. We kunnen 3 weken weg maar ik heb geen idee waar het daar mooi, leuk en stil is én aan zee.
Het plan is nu om met de auto te gaan, en dan bv. een week Ardeche (ja, da's Frankrijk, maar te doen in één lange dag), dan een week opgezette tent op een echt kleine, (natuur)camping en een week een huisje ofzo.

Zijn er mensen die bepaalde gebieden af- of aanraden? Of een tip hebben voor een camping, huisje ofzo? We gaan met z'n vieren (ouders, een 12 en 8 jarige) en willen vooral geen massa-toerisme of massaliteit. Wel wandelen, met andere kinderen en wat prutsen in de natuur.

Of is er een andere bestemming waar we dan beter heen kunnen gaan? Afgelopen jaar waren wij bv. op camping Les Arches in de Ardeche en dat was voor ons eigenlijk te groot en te nederlands, hoewel het riviertje door de camping heen wel fantastisch was. Daarnaast waren we op een kleine camping (Le Beaussement, Chauzon , Ardèche), direkt aan de rivier, uren sjouwen door het bos, en heel eenvoudige maaltijden.

Ik hoor jullie ervaringen en suggesties graag!

groeten,
Peetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

13-01-2012 om 10:51

Onduidelijk

Ik snap niet helemaal wat je nu wilt gaan doen en wat je wilt vragen. Mij lijkt eerst naar Ardeche en dan naar Portugal niet heel erg logisch. Ik zou dan langzaam afzakken naar Portugal maar wel via logische route. Maar eigenlijk zou ik gewoon het vliegtuig pakken. Anders zit je twee keer drie dagen in de auto...

Leuk

Portugal is erg leuk om te kamperen. Wij doen het al jaren, met de auto en tent. Als je lid bent van de SVR kun je aan adressen komen voor leuke, kleine campings.
Wij rijden in 3 dagen naar noord / oost Portugal, maar ik ken ook mensen die het in 2 dagen doen - wij zijn het na een uur of 8 rijden, van 9 tot 5 zeg maar, wel zat. En dan doe je er 3 dagen over.
Ik zou dus niet een week in de Ardeche gaan; dan hou je erg weinig tijd over voor Portugal. Wat wij meestal doen: 1e dag tot 3/4 Frankrijk, dag erna naar Baskenland. Daar blijven we een paar dagen (camping vlakbij strand, begin juli nog niet druk, even bijkomen voor de kinderen), en daarna door naar Portugal. Op de terugweg omgekeerd.
Serra de Estrela is erg mooi; daar heb ik wel een aantal adressen die ik je kan aanraden. Ook in de Minho (vlakbij grens met Spanje in het uiterste noorden) weet ik een leuke camping - klein, binnen een half uur met de auto bij het strand, in de natuur. Zoals iemand eerder zei: ga niet op een camping staan vlak aan het strand. Hartstikke druk, lawaai - dat zoek je niet volgens mij.

Peetje

Peetje

14-01-2012 om 12:30

Plan ontwikkelt zich verder

Hallo,

Bedankt voor jullie suggesties! We hebben het er gisteren o.a. door de reakties, verder over gehad.
En nog eens de kaart bekeken voor de afstanden .

En nu is het plan als volgt: we doen twee dagen over de heenreis; dan twee weken op een camping en dan drie dagen over de terugreis (of andersom 3 heen - 2 terug). Verder dan Porto wordt te ver, dus zoals Portugalganger en Caroro al aangeven, waarschijnlijk naar het Serra Estrela gebied.

We gaan met de auto, maar willen dan een opgezette tent huren of een appartementje op een camping. Volgens mij is dat ook wel te vinden.
Strand zijn we dol op, maar dan van die lege stranden... Dus zeker geen strandcamping begrijp ik .
Misschien zijn er wel campings aan of langs een riviertje. Vissen (hoewel nooit iets gevangen) en dammen bouwen zijn er populair bij onze kinderen.

Als er nog tips voor lokaties zijn, hou ik me heel graag aanbevolen. Persoonlijke ervaringen ga ik liever op af, dan algemene websites! En Caroro, mag ik van jou de naam van die camping in Minho?

groeten,
Peetje

Convivio

Da's de naam van de camping in Minho. Zie http://www.campingconvivio.net/
Aardige nederlandse eigenaars, kleinschalig, leuk voor kinderen tussen 5 en 16 (vooral als ze van tafeltennis houden, en niet van disco) en hun ouders (idem). Ze hebben ook een huurtent, blokhut te huur en 2 appartementen. Misschien zien we elkaar daar deze zomer!

Cegonhas

Idd erg leuk! Afgelopen jaar geweest. Voor relatief kleine camping groot zwembad, lekker eten, mooie omgeving

Peetje

Peetje

16-01-2012 om 15:15

Bijna geregeld

Hallo allemaal,

Nou op deze 'blue monday'(waar wij hier alleen maar blauw in de lucht ervaren ), zijn we weer wat verder met onze plannen.

We gaan waarschijnlijk naar Retiro no rio hoewel ook Quinta do Rio erg leuk lijkt.
Het zijn de appartementjes bij beide die ons erg aanspreken in combinatie met de natuur en de riviertjes waar het aanligt...

Jullie suggesties hou ik graag in reserve als deze niet lukken, want die zien er ook super uit!

Heel erg bedankt!
groetjes,
Peetje

Obidas

Wij zitten zelf al jaren bij familie in het binnenland, ver van de zee. Maar van andere gasten hebben wij wel enthousiaste verhalen gehoord over het plaatsje Obidas, moet je maar even googlen!

Peetje

Peetje

18-01-2012 om 16:16

Obidos en huidge plan

Hoi Boekenwurm en anderen,

Obidos ziet er inderdaad heel erg leuk uit (met dank aan google ), mooi oud stadje! Tenminste, ik ga er vanuit dat het Obidos is, geen Obidas? Want dan kan ik het niet vinden.
Wij gaan (hoera hoera) waarschijnlijk 3 weken inclusief het reizen. In twee dagen heen, een week naar Canedo de Basto en erna een week naar Póvoa de Midões. En eigenlijk willen we dan eendag rijden (richting noorden) en daar nog ergens een week zijn.
Maar geen idee wat of waar dat dan zou worden. Ik ga maar eens kijken in de buurt van Bayonne. Als iemand voor die regio nog aan- of afraders heeft, dan hoor ik het heel graag!

groeten,
Peetje

Hardnekkige spelfout

Ja hoor, het moet Obidos zijn! Veel plezier!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.