Vakantie en uitjes

Vic
15-12-2010 om 22:05
Reisbureau
Hier in het dorp zijn twee reisbureaus waar ik zelden klanten zie. Als er eens iemand binnen is, zijn dat oudere mensen die een stapeltje brochures komen halen. Volgens mij heb ik voor het laatst bij een reisbureau mijn vakantie geboekt in 2003, en daarna alleen nog maar via internet.
Komen jullie nog wel eens bij een reisbureau? En boek je dan ook daar?

Puck
15-12-2010 om 22:09
Afgelopen meivakantie wilde ik een stacaravan in Toscane boeken. Op de wegsite van de camping kon ik ook boeken maar gek genoeg was dat veel duurder. De website van de Toerkoop berekende ook geen goede korting omdat de dagen daar net verschoven waren ofzo iets. Het was in ieder geval een soort administratief iets. Ik ben toen gewoon naar het reisbureau gegaan en kon daar wel krijgen wat ik wilde. Het ouderwetse reisbureau scheelde me minimaal een paar honderd euro (voor 2 weken) op de huurprijs.

Brianna F
16-12-2010 om 09:44
Meestal
Ik geef de gegevens, waarheen, welk soort hotel, welk vervoer etc. en zij zoeken voor mij een leuke vakantie uit.
We doen meestal rondreizen en dat is een klus om uit te zoeken, met tussenvluchten, autoverhuur en zo. Het gaat perfect zo, het is goedkoper dan dat je het zelf doet, want zij kunnen kortingen bedingen die je als particulier niet krijgt. Valt er een vlucht uit, dan zoeken zij een alternatief, van wijzigingen in schema's wordt je keurig op de hoogte gehouden en de risico's zijn voor hun.
Ik zou niet anders willen.

Manda Rijn
17-12-2010 om 09:30
Nooit
ik denk dat ik in deze eeuw niet in een reisbureau ben geweest.

Vic
17-12-2010 om 10:30
Niet aan gedacht
Ja, voor rondreizen lijkt het me inderdaad een must om iemand te hebben die makkelijk toegang heeft tot alle verschillende aanbieders. Daar had ik niet aan gedacht. Ik hoef zelf alleen een vlucht, hotel of pakketreis te boeken, en dat gaat net zo makkelijk via internet. Het verbaast me wel dat je blijkbaar voordeliger uit kunt zijn via een reisbureau (Puck). Vroeger kreeg je juist korting als je telefonisch of via internet boekte. Dat was in de tijd dat je nog 1,5 uur zat te wachten bij D-Reizen als je je vakantie ging bespreken. Zat je daar met je lijstje dat je samengesteld had uit 5 brochures, en dan zaten de eerste 3 voorkeuren al vol

katie69
23-12-2010 om 17:25
Nee
nee, al meer dan 15 jaar niet meer binnen geweest. Gewoon via internet/ email

vlinder72
24-12-2010 om 14:08
Ze kunnen mij ook nooit ergens mee helpen
en dat vind ik zoiets raars. Zo wilden wij in het voorjaar naar Parijs. Wij zijn een gezin met zes personen. Kansloze actie. In het reisbureau wisten ze niet waar ze moesten beginnen. Geen enkele gids bood zes persoonsappartementen aan. Tenminste het stond niet in de computer.
Dan maar rechtstreeks via Booking.com een hotel geboekt (geen probleem, genoeg beschikbaar met kamers voor zes personen) en zelf kaartjes voor de trein geregeld.
Later in het jaar. Wij wilden graag naar Florida in de voorjaarsvakantie. Opnieuw naar het reisbureau. Vluchten in de voorjaarsvakantie zitten snel vol dus wij wilden zo snel mogelijk boeken (in september dus al). Kansloze actie want er waren nog geen gidsen beschikbaar dus ze konden nog niet boeken. Wel alvast wat gidsen meegekregen maar wat een drama zeg. Nergens prijzen. Alleen indicatieprijzen. Wat moet ik nou met indicatieprijzen? Ik wil gewoon weten wat ik kwijt ben. Uiteindelijk geboekt bij Jan Doets. En natuurlijk was de goedkoopste boekingsklasse voor de vluchten tegen die tijd al uitverkocht.
En ik wou echt bij een reisbureau boeken. Ik snap heel goed dat zij het zwaar hebben en het zijn ontzettend aardige medewerkers. Maar ze kunnen gewoon niets doen. Ik heb ook best wel wat eisen. Ik wil bijvoorbeeld niet vliegen met Arkefly. Ook stel ik behoorlijk wat eisen aan accommodatie. Ik accepteer geen overboekingen. Ik wil geen all inclusive en allerlei vermaak. Maar ik ben ook bereid om ergens voor te betalen. Het hoeft niet de goedkoopste reis uit het boekje te zijn.
Maar dat is te moeilijk. Dus eindig ik meestal bij direct sellers zoals Ross Holidays, Landal Greenparks, Jan Doets of iets via Booking.com.
En ik vraag mij echt af wie er nou nog via een reisbureau boekt?