Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

reina

reina

28-11-2008 om 10:16

Reisorganisaties voor singlereizen

Misschien heeft iemand een idee voor me? Ik ben voor dochter op zoek naar een reis op zo kort mogelijke termijn. Zij zou morgen naar Thailand gaan voor ruim 3 weken, reis is geannuleerd. Nu zit ze thuis en wil het liefst toch zo snel mogelijk weg (ze heeft een soort sabbaticaljaar, maakt een reis van een paar weken, gaat even werk zoeken, dan weer weg etc). Opties: China, Tibet, Zuid-Afrika (maar dat is wel erg duur), Sri Lanka.
Zij zitten zonder internet, dus ik mag zoeken Ik kijk o.a. bij Fox, Shoestring en Djoser, maar misschien zijn er nog andere betrouwbare organisaties die ook single-groepsreizen organiseren, waar relatief veel jongeren mee reizen ( haar vriend kan niet weg vanwege studie, dus ze gaat alleen en wil het liefst met een singlereis). Wie heeft tips? Of misschien bestemmingen waar ze niet aan denkt, ze was recent al in Egypte, Tunesië, Mexico en omliggende landen, dus ze wil nu iets heel anders.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

28-11-2008 om 11:09

Dan heb je nog

baobab, summum, cirkel,
Baobab en summum zijn niet perse single reizen, maar er gaan meestal wel wat mensen mee die alleen reizen.
Met beiden heb ik goede ervarigingen als organisatie. Cirkel heeft wel single reizen en hier heb ik als alleenstaande ouder 2x een vakantie geboekt en dat beviel ook prima.

Australie is ook prachtig, juist omdat het daar nu heel lekker weer is. En ook andere landen in Afrika zijn prachtig, Namibie bijvoorbeeld.

groet,
Angela

Reina

Hoi Reina,

Wat een gedoe he! Landen als Maleisie en Thailand is een backpack mekka voor jongeren. Is het geen optie om een zelfstandige reis te maken ipv een georganiseerde rondreis?
Dit kan echt heel goed. Ze zou bv op Maleisie kunnen vliegen, Kuala Lumpur en vanuit daar zelf rondreizen. Ze zo dan ook nog makkelijk het zuiden van Thailand mee kunnen nemen.
Ik heb nog wel een paar goede sites voor je, hier boeken veel jonge mensen.
www.333travel.nl
http://www.sawadee.nl/navigatie/welkom.php?utm_nooverride=1&gclid=CLfZm_fZl5cCFUwb3godSRuPIw

Op deze site kun je een reis zoeken en ook de medereizigersvoor die reis. De geboortedatums worden vermeldt.
zie http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=popup_reissamenstelling&reiscode=GRSSMA

Als ze er iets voor voelt om zelfstandig te reizen dus alleen een vliegticket te boeken heb ik nog wel meer sites.

Maylise

Maylise

28-11-2008 om 12:01

Of anders

Als er geen reizen meer te krijgen zijn op korte termijn kan ze ook gewoon een ticket boeken en zelf op stap gaan. Bijvoorbeeld naar landen als Australië/Nieuw Zeeland of de VS waar je vrij makkelijk zelf kan reizen en ook veel jongelui tegenkomt om samen wat mee te doen. China is misschien iets lastiger omdat de taal natuurlijk een probleem is en het veel lastiger is om gelijkgestemde zielen te ontmoeten. Een rondreis door China lijkt me wel heel geweldig overigens.

Argentinie of Chili misschien anders? Of Cuba? In Azië zou Japan ook wat kunnen zijn.

Of een reis naar Vietnam (eventueel ook Laos en Cambodja). Nog veel leuker dan Thailand want minder toeristisch maar ontzettend makkelijk te bereizen, zowel alleen als met een groep. Het is ook een erg mooi land en is er is zo veel te zien, prachtige natuur, stranden, mooie tempels en interessante steden. Ik heb zelf van Hanoi naar Saigon/Ho Chi min gereisd nadat ik voor mijn werk in Hanoi was geweest. Ik had helaas niet zo veel tijd maar het was een hele mooie reis.

Kenya? Tanzania? Senegal? Ivoorkust? Ik ken Afrika helaas niet zo goed. Ik ben alleen een keer in Abidjan geweest. Ik zou echter enorm graag een keer naar Zuid Afrika willen.

Ik ken iemand die met Djoser een reis heeft gemaakt en dat beviel heel goed. Ik geloof dat dit naar China was.
Ik geloof dar Djoser wel vrij prijzig is (prijziger dan kras reizen bijvoorbeeld) maar over het algemeen gaan op dat soort reizen juist relatief veel alleenstaanden mee. Het zijn alleen niet echte jongerenreizen natuurlijk. Zeker als vrij lastminute boekt zal er al wel iets over de andere deelnemers bekend zijn?

Maylise

reina

reina

28-11-2008 om 17:27

Dank, maar

Vanmorgen kwam ik terug van zwemmen en toen zat ze weer hier thuis, inmiddels heeft ze geboekt, het was hard zoeken, want veel reizen waren vol óf er was juist nog nauwelijks aanmelding óf de leeftijd lag relatief hoog. < aar het is gelukt, ze gaat met een singlereis naar Sri Lanka, weer met Fox, die is goedkoper dan bijv. Shoestring en Djoser en ze heeft er goede ervaringen mee. Benieuwd wat ze hierna bedenkt, wie weet mag haar vriend dan ook wel een keertje mee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.