Vakantie en uitjes

Vic
15-07-2012 om 16:10
Reisverzekering?
Mijn dochter (13) gaat volgend weekend logeren in Londen. Ik was niet van plan een reisverzekering af te sluiten, want ze neemt niet veel mee. De moeder van de vriendin die mee gaat heeft voor haar dochter wel een verzekering afgesloten, i.v.m. eventuele medische kosten. Dat is genoeg om mij aan het twijfelen te brengen Wat zouden jullie doen?

Aagje Helderder
15-07-2012 om 17:11
Hmmm,
als het alleen gaat om medische kosten, zou ik jouw ziektekostenverzekering bellen en vragen wat hun beleid is als jouw dochter ziektekosten maakt in Engeland. Vraag meteen of ze op hun kosten repatrieerd zal worden als er iets is en wat er gebeurt met kosten die jij evt moet maken om bij haar te zijn. Op basis daarvan kun je afwegen of het nodig is een reisverzekering af te sluiten.
Aagje

Janna3
15-07-2012 om 19:44
Bijkomende kosten
Het zijn meestal de bijkomende kosten die niet vergoed worden door de gewone zkv, bijvoorbeeld een vlucht voor jou om naar je dochter te gaan. Verder worden wel alle medische kosten vergoed, maar tot Nederlands niveau. Ik weet niet hoe de prijzen in Engeland liggen, maar in sommige landen kunnen die kosten flink oplopen.

Henriette123
15-07-2012 om 20:10
Doorlopende reisverzekering
Wij hebben op het moment dat onze kinderen ook wel eens zonder ons tripjes gingen maken; een gezinsdoorlopende reisverzekering genomen. Kost helemaal niet zo veel, en al dit soort uitstapjes zijn meeverzekerd.

Jacquel
17-07-2012 om 17:20
Vanwege de bijkomende kosten
Alweer enige tijd geleden was er een Nederlands reisgezelschap dat verongelukte in Verweggistan. De medische kosten waren het probleem niet. Maar al die mensen met gebroken benen die extra veel ruimte in het vliegtuig nodig hadden, moesten die kosten zelf betalen. En een vriend van mij moest met een helikopter van een berg gehaald worden toen hij zijn voet verstuikt had. Dat zijn allemaal kosten die door een reisverzekering gedekt worden. Nu is Londen wel een ander verhaal, maar je weet maar nooit wat je kan overkomen. Dus ik zou altijd een reisverzekering nemen.

Vic
17-07-2012 om 19:49
Het is bij mijn ziektenkostenverzekeraar een onmogelijke opgave om erachter te komen wat wel/niet gedekt is in het buitenland. E.e.a. hangt ook weer samen met de prijzen die in Nederland gehanteerd worden. Voor de zekerheid dus toch maar een reisverzekering, maar die ondoorzichtigheid is wel irritant.

Jip
17-07-2012 om 20:49
Kost weinig
Toevallig ook een reisverzekering afgesloten voor dochter die met vrienden op vakantie gaat. Nog geen twintig euro voor 2,5 week. Dus daar wil ik liever ook geen risico voor lopen.

Chippie
17-07-2012 om 22:39
Drie keer raak
Ik heb geen annuleringsverzekering. Ik neem daarmee een financieel risico dat ik kan dragen.
Maar ik heb wel een reisverzekering terwijl we goed verzekerd zijn voor buitenlandse medische kosten inclusief repatriëring. Drie keer nodig gehad. De eerste keer was ik 18 en is onze hele auto leeggehaald toen wij ergens onderweg zaten te eten. Ik was nog student maar als je alles bij elkaar optelt dan wordt je niet vrolijk.
De tweede keer kon ik niet terugvliegen. De kosten van nieuwe tickets, extra hotelovernachtingen, etc kon ik prima zelf betalen. Maar... je staat daar in buitenland met twee kleine kinderen, een volwassene in ziekenhuis en we hadden een paar dagen later de laatste vliegtickets nodig. Dat regelt de reisverzekering dan voor je, heel prettig!
De derde keer lag man in ziekenhuis in Verweggistan. Medische kosten liggen daar lager maar ik had een verzekering om op terug te vallen. Tolk, ondersteuning van NLdse arts, vlucht van familie naar Verweggistan. Dat kan de reisverzekering allemaal voor je regelen terwijl jij niets kunt. Dat hadden we allemaal niet nodig maar ik de situatie hoeft maar net iets anders te zijn en je hebt het wel nodig. Wij moesten ons onderkomen verlaten om dichter bij man te zijn. Eventueel had reisverzekering daarin kunnen helpen.
Kortom: de reisverzekering is voor ons een soort Wegenwachthulp voor reistegenvallers (en helaas hebben we daar ook bijna een abonnement op). Want (klop-klop-klop-op-hout) wat doe je als alle volwassenen in een ziekenhuis belanden?
Je kunt je afvragen of dat noodzakelijk is als je voor een weekendje naar London gaat maar je wilt degene met wie ze meegaat toch ook niet opzadelen met extra kosten/moeite/etc voor een paar euro?

Chippie
17-07-2012 om 22:57
Aanvulling
'Wij moesten ons onderkomen verlaten om dichter bij man te zijn. Eventueel had reisverzekering daarin kunnen helpen." Dit kan handig zijn als je in superhoogseizoen zit. Probeer dan maar eens een fatsoenlijk onderkomen te krijgen. Ik ben zelf op pad gegaan en we kwamen uit in een superdeluxe resort. Ik was in mijn upppie verantwoordelijk voor drie jonge kinderen en ik wilde dus meer en betere voorzieningen dan normaal. Veel was al volgeboekt. Reisverzekering heeft bijna alle kosten voor verblijf in dit resort betaald. Dat ging in totaal toch gauw om 1300 euro meer dan ons gewone verblijf. Die reisverzekering ontzorgt op zo'n moment behoorlijk.
We zijn later afgereisd. Nieuwe binnenlandse vlucht voor 5 personen was 1000 euro (originele tickets waren 125 euro!). Kortom: medische kosten zijn verhaald op gewone verzekering. Maar de bijkomende kosten bedroegen meer dan 2600 euro.

ol3
18-07-2012 om 09:01
Ja altijd doen
een reisverz is een aanvulling op je bestaande ziektezorg verzekering dus altijd dien! je hebt het over een paar euro per dag!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic
20-07-2012 om 11:16
Geregeld
Ik heb maar gelijk een doorlopende reisverzekering afgesloten. De afgelopen jaren zat ik vaak te twijfelen of ik wel of niet een verzekering zou afsluiten, en qua kosten is het nagenoeg gelijk aan 2x een kortlopende verzekering. Zeker ook omdat je iedere keer 4 euro poliskosten bespaart. Ja, goed gedaan van mezelf