Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Rieke

Rieke

27-04-2011 om 11:12

Rondreis amerika/canada

Hoi, hier zijn vast ervaringsdeskundigen. Wij willen volgend jaar een verre reis maken met de kinderen, liefst bovenstaande landen. Een week of 4 willen we weg.
Onze kinderen zijn dan 5 en 9. Wat is leuk om te doen met ze, liefst niet te verre afstanden. Zelf hebben we zonder kinderen een camper rondreis san fran - los angeles en de parken gedaan, maar dat vonden we best wel afstanden. Nu dus zeker met kinderen. Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

27-04-2011 om 13:41

Rieke

Geweldig plan. USA vonden wij tig keer meer bijzonder dan Canada. Die keus is dus snel gemaakt. USA en Canada allbei een keer gedaan zonder kinderen. Later nog een keer naar USA met kinderen. Ipv het complete rondje SF / LA kozen wij om aan te vliegen op Las Vegas en daarna het rondje Grand Canyon, Antelope Canyon, Lake Powell, Monument Valley, Moab-Arches NP, Goblin Valley SP, Bryce, Zion, Las Vegas. Over dit rondje kun je gerust 3 weken doen. Je komt onderweg nog tig leuke kleine parken, uitstapjes, views tegen. De reisafstanden waren zo heel goed te doen en we bleven vak minimaal 2 nachten op één plek.

Google in het archief en je komt veel tips (oa van mij) tegen.

Onze kinderen (toen bijna 4 en 5,5) vonden de camper en de campings midden in de natuur echt geweldig. We hadden ook wel eens een klungelmiddagje rond de camping. Hout sprokkelen, vissen vangen me zelfgemaakte vishengels, dennenappels verzamelen, etc.

Wij hebben destijds geboekt bij Tioga Tours. Zou ik zo weer doen. Op die site staan ook veel reisverslagen oa die van ons.

Jujube

Jujube

27-04-2011 om 15:25

Afgelopen zomer

Hai Rieke,
Wij zijn afgelopen zomer naar de USA geweest; naar NoordWest met een klein uitstapje naar Canada. Begonnen in Portland, Oregon. Daar een paar dagen bij familie gelogeerd en o.a. Mount St. Helens, Mount Hood en de Oregon Coast aangedaan (allemaal prachtig en ook leuk voor kinderen). Toen met Camper via Crater lake door Idaho (prairie) naar Craters of the Moon en Yellowstone en door naar Cody (rodeo!). Terug via Montana naar Seattle, toen Olympic NP (Hoh Rainforest was prachtig!) in Washington State met uitstapje naar Victoria BC in Canada. Toen via Forks (Twilight boeken) terug naar Portland.
We hebben veel gereden, maar gingen met 3 tieners, dus dat scheelt. Als je minder wilt rijden én Canada aan wilt doen zou ik naar Oregon, Washington State en dan Canada in gaan. Vancouver schijnt ook geweldig te zijn, maar daar hadden wij geen tijd meer voor. Oregon en Washington vond ik heel mooie en leuke staten en men is er ook redelijk liberaal, wat je van het binnenland niet kunt zeggen
We hebben veel op KOA campgrounds gestaan, omdat deze meestal een buitenzwembad hebben (en een speeltuin). Verder hebben we prachtig weer gehad, meestal zo'n 25 graden. Dus niet te heet, maar wel warm en zonnig.
We hebben geboekt via Tioga Tours. Voor de camper was dat prima, maar een volgende keer zou ik zelf een vlucht boeken, want die kan echt goedkoper. Qua info: zij gaven alleen info voor de meest toeristische route in Zuidwest, dus daar hadden we niets aan. Veel info kun je vinden op het forum van AllesAmerika. Daar kun je ook allerlei gerichte vragen stellen. Verder heb ik zelf alles uitgezocht voor onze trip, er is zoveel info online!
Veel plezier in ieder geval.
Jujube

Camper of hotels?

Wij willen ook altijd nog eens een USA reis met onze kinderen doen. Ze zijn nu 4 en 7. Maar wat raden jullie aan: een camper of een huurauto en dan in hotels/motels overnachten?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Chippie

Chippie

27-04-2011 om 21:49

Camper!

Wij vonden het een echte plus, zo´n camper. Heerlijk op zo´n ding op een magnifieke plek midden in de natuur en in de Nationale Parken neer te ploffen. Picknickbank en vuurkorf binnen handbereik. Onderweg hebben de kinderen geknutseld, DVD/tjes gekeken maar op de hele rustige wegen (en dat waren er heel veel) hebben ze ook wel eens een tent gebouwd. Echt super! Heerlijk ook om alles binnen handbereik te hebben. Eén keer alle spullen inpakken, de kinderen hebben een eigen bed en een eigen laatje voor speelgoed, bij een leuke picknickplek klapten we de campingstoelen uit en dronken w een drankje, aten we een broodje, rijst met Thais prutje, etc. Je hebt een enorme koelkast en vriesvak. We kookten dus meestal een snelle, gezonde hap: wraps, spaghetti, kant-en-klare lasagne, broodje gezonde burger met veel sla. Zo klaar en heerlijk om dan een beetje aan te klooien bij je camper (dennenappels zoeken, hout sprokkelen voor kampvuur, etc). Veel leuker dan zoeken naar en wachten in een restaurant. De kampvuurtjes (bijna iedere avond) zijn
voor mij onvergetelijk. De kinderen (4 en 5,5) vonden die kampvuurtjes misschien wel het hoogtepunt van de dag (vakantie?) en ik vond het heerlijk om 's avonds voor de camper onder de bomen en bij een smeulend kampvuurtje een boekje te lezen.

Manlief heeft gereden maar dat was echt een makkie.

Het alternatief van muffe motels met nul sfeer in suffe straten, gesjouw met koffers, iedere dag 3 x uit eten (restaurant zoeken!) met kleine kinderen na enerverende dagen, etc. Nee, dat trekt mij totaal niet!

Wij zijn begonnen in Las Vegas en hebben daar wel twee nachten in een heel luxe typisch Vegas hotel geslapen en in San Francisco ook nog een keertje.

Sera

Sera

27-04-2011 om 22:08

Oostkust

Als je door de VS wil reizen maar niet zulke lange afstanden af wil leggen kan ik de Oostkust aanraden. New England vind ik het allermooiste stukje van de VS wat ik tot nog toe heb gezien. Het is allemaal heel makkelijk bereisbaar en de afstanden zijn niet lang. Je hebt er ook veel mooie natuur. Het is alleen wel een stuk minder spectaculair dan de Westkust. De bergen zijn niet zo hoog en woest maar je hebt er zoveel leuke kleine dorpjes, prachtige eilanden voor de kust maar ook enorme uitgestrekte bossen (in Maine) en de bergen in New Hampshire en Vermont zijn ook super. Vanuit daar kan je ook makkelijk naar Canada

Je kan ook wat meer naar het zuiden gaan, Virginia, Washington, North and South Carolina... Dat is ook een hele mooie streek. Prachtige bergen, oude koloniale huizen, veel historische monumenten, prachtige steden zoals Richmond, Charleston... Vind ik ook een hele mooie streek. Het zuidelijk accent vind ik bovendien heel mooi dus daar een hele vakantie naar moeten luisteren is ook geen straf

Rieke

Rieke

30-04-2011 om 21:19

Mooi

dank voorzover, wij lezen de reakties aandachtig. En tioga tours onthouden we ook, we wonen er heel dicht bij zelfs.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

02-05-2011 om 16:01

Ja!

Wij gaan komende zomer naar de USA met drie kinderen. Maken een reis van Los Angelos, via San Francisco, Las Vegas, de Cayons terug naar LA. We gaan ruim vier weken en hebben volgens mij maar twee dagen met echt veel reisafstand (iets van 500 km). Alle andere dagen hebben we beduidend minder en op veel plekken blijven we twee nachten. Wij hebben een camper gehuurd, want we hebben het gevoel dat het prettiger is om meer ruimte te hebben, niet iedere dag koffers in of om te hoeven pakken, niet iedere keer te hoeven zoeken naar een plek om te eten, nu ja, we herkennen ons in wat Chippie beschrijft wat dit betreft.
Wat ik niet herken is dat Canada niet de moeite waard zou zijn. Integendeel. De Rocky Mountains zijn imposant met prachtige Nationale Parken, Vancouver is een geweldige stad, Vancouver Island zeer de moeite waard, Victoria een prachtie stad. De andere kant is ook heel mooi: een reis van Toronto en omgeving inclusief Niagara Falls, via Ottawa, naar Montreal, Quebec en eventueel nog wat verder (kan ook een deel van de USA bevatten) is zeer de moeite waard. Canada staat hoog op ons lijstje, jammer dat we het niet allemaal tegelijk kunnen doen en moesten kiezen.
Veel voorplezier.
Aagje

leven

leven

03-05-2011 om 17:38

Oostkust

Wat een leuk draadje, roept mooie herinneringen op van onze reis naar de oostkust van de VS. Onze kinderen waren toen ook 5 en 9. Wij hadden een zee van tijd 5 weken. Maar er is zoveel te beleven dat we toch lang niet alles konden doen. Wij hebben vrienden in DC waar we eerst zijn geweest. Verder hebben we nog de Niagara watervallen bezocht, Boston en NY en New England is wonderschoon. Wij hebben gekozen voor hotels en we hebben ook een week een huisje gehuurd in New England. Heel veel plezier met het uitzoeken van jullie reis. De voorpret is het halve werk. Als je voor de oostkust kiest kan ik je aanraden om ook een keer een walvis tocht te maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.