Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Reiziger

Reiziger

18-08-2019 om 13:00

rondreis Mexico ! Tips gevraagd

Hallo allemaal, te eerste bedankt voor jullie inbreng in mijn andere draadje, al jullie tips zijn erg gewaardeerd. We zijn er zo goed als uit. We willen naar Mexico. Rondreis van 3 weken met 4 volwassenen. We willen zelf rijden met een huurauto. Combi van cultuur, natuur en strand. We kunnen best 2/3 dagen ergens blijven maar willen wel rondtrekken. We hebben tot nu toe altijd familiekamers geboekt in hotels/motels, weten echter niet hoe het zit in Mexico met accomodaties. We willen het liefst alles zelf boeken (ik boek meestal alles via booking.com) en niet een panklare reis in een reisgezelschap. Het is het enige moment in het jaar dat we echt met z’n 4-en zijn. Wie heeft er tips voor een rondreis met eigen vervoer door Mexico voor in de zomervakantie 2020.

fAndere reizigster

fAndere reizigster

18-08-2019 om 14:00

Individueel v georganiseerd

Ha leuk plan!

Naar Yucatan, het schiereiland van Mexico, vliegen op Cancun? Hebben wij lang geleden gedaan.

Net als jullie houden wij niet van groepsreizen.
Dat betekent echter niet dat je alles zelf moet organiseren.
Je hebt diverse organisaties, bijv Riksja met wie wij vaak zijn geweest naar verre bestemmingen maar zelfs ook dichtbij, die individuele rondreizen organiseren.

Ik vind het veel fijner dan zelf organiseren (is vaak toch wel veel werk en ook meer gedoe als er iets gebeurt en je alles moet annuleren), maar zelfs als je het wel zelf wilt boeken, kan je je door hun standaardreizen (die juist helemaal aangepast en op maat gemaakt kunnen worden zoals wij altijd deden!) laten inspireren.

Wil je nog specifieke tips?

Pennestreek

Pennestreek

18-08-2019 om 15:00

Zoals Andere reizigster

Wat ik vaak doe bij een rondreis is spieken bij reisorganisaties. Dan bekijken we wat wij graag willen en wat haalbaar is. Meestal passen we het tempo wat aan, zodat we iets meer tijd hebben om dingen te bekijken en lassen af en toe een dag(deel) strand of zwembad in.
Ik ben nooit in Mexico geweest dus tips kan ik je verder niet geven.
Voor onze oudere pubers is het fijn eigen kamers te hebben, maar bij een rondreis is dat lastiger. Af en toe familiekamer, of twee kamers (maar dan 1 met twee bedden) kan ook. We kijken meestal gewoon wat er binnen het budget op de gewenste plek te krijgen is. Kan dus ook een appartement zijn, een mobilhome of een aparthotel. Ook wel eens in een hostel geslapen maar dat vonden wij geen succes.

Leuk hoor, Mexico. Staat ook op mijn lijstje, maar de rest van de familie vindt het niks helaas...

Mexico

Je hebt voor Mexico geen reisorganisatie nodig. Het is echt prima zelf te regelen allemaal. Een auto huren kan prima. Zelf heb ik met het ov gereisd. Soms met gewone bussen, maar je hebt ook wat sjiekere maatschappijen die luxer vervoer verzorgen. Voor de lange ritten vond ik dat wel prettig (lees: airco en wc)

Ik ben op Mexico-Stad gevlogen. Daar kun je je prima een paar dagen vermaken. Ik had wel vanuit Nederland al een hotel geboekt.

Van daaruit ben ik pas verder gaan bedenken wat ik wilde. Na Mexico-Stad zijn we naar Oaxaca de Juarez gegaan, vervolgens naar de kust: Puerto Escondico. Als het nog bestaat: wij verbleven in Paraiso Escondido. Inderdaad een waar paradijs daar!

Daarna weer met de bus naar San Christobal de las casas. Vervolgens Paleque en daarna weer terug naar Mexico-stad. Dat laatste was een fiks end. Dat zou ik nu anders plannen. Maar verder was het een prachtig en afwisselend rondje van stad, natuur, cultuur en prachtige stranden.

Mexico was een van mn eerste reizen en heeft enorm indruk gemaakt. Het is er prachtig en gemoedelijk. Feestelijk en kleurrijk. Vond het er niet perse heel goedkoop (had ik wel verwacht) en na een paar dagen kon ik de Mexicaanse keuken niet meer zien. Het eten is vrij eenzijdig. Zelfs bij het ontbijt zit er bonenpuree bij de roereitjes

Wat een zalig vooruitzicht voor jullie zeg! Oh!

Mams

Mams

19-08-2019 om 09:14

Leuk!

Wij hebben ooit een fly and drive gedaan op yucatan en als afsluiter een weekje in een zeer luxe 5* resort vertoefd. Was een succes! De combi van eerst veel zien, veel indrukken en lange dagen maken en tot slot nog even lekker relaxen en alle indrukken verwerken was voor ons prima. We hebben dat destijds bij een reisbureau geboekt, geen idee welke organisatie...

Pennestreek

Pennestreek

19-08-2019 om 10:09

Andersom

Van onze lange vakantie in Indonesië weet ik dat wij het andersom hadden willen doen: eerst acclimatiseren, relaxen en bijkomen van een lang jaar hard werken, en dan pas rondreizen. Wij hadden na 4 weken rondtrekken ook een paar dagen in een lekker resort op Bali geboekt, maar we vielen echt in een gat en wilden eigenlijk alleen maar naar huis. Zo ontzettend zonde van die dure dagen verplicht niksdoen... En in het begin was het ook echt wel wennen aan de temperatuur en het tempo.
Toen hebben we dus voor onszelf besloten dat een volgende keer anders te doen. Dus hoe logisch ook, aan het eind pas uitrusten, ik raad je echt aan het om te draaien. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Of juist tussendoor een paar echte relaxdagen in te plannen, dat kan natuurlijk ook heel goed.

Flavia

Flavia

19-08-2019 om 13:23

Beide

Ik zou juist beide doen, aan het begin een paar dagen rust om te aclimatiseren, dan rondreis om vervolgens weer wat rust te pakken.
Ik merk dat ik dan in beide richtingen minder last heb van jet-leg.

Nat

De zomers in Mexico zijn wel nat! Maar als jullie daar geen probleem mee hebben.

Zie dagboekreizen.nl voor verdere belevenissen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.