Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Carla67

Carla67

15-06-2011 om 10:48

Rondreis san francisco / las vegas/ la, tips gevraagd!

Goedemorgen,

Over een aantal weken gaan wij de rondreis maken van San Francisco, Las Vegas, Los Angeles en weer terug naar San Francisco.

Wie heeft deze trip al eens gemaakt en heeft tips voor ons? We hebben gekozen om dit met een auto te doen en dan te overnachten in hotels. Onze kinderen zijn 12 en 13 jaar.
Alle tips zijn welkom, wat moeten we echt niet overslaan? Wat is leuk voor de kinderen? En vooral wat kopen we in USA????

Ik hoor het graag van jullie.

Groeten,
Carla

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karin Scholten

Karin Scholten

15-06-2011 om 11:43

Carla

´En vooral wat kopen we in USA????´

Uhm, dat is je hoofddoel? San Francisco heeft in ieder geval geen outlet mall. En als je leuke koopjes wilt (Hilfiger shirtjes voor 8 euro, dan moet je in een outlet mall zijn. In een gewone mall vond ik het toch wat tegenvallen qua prijs (tja, ik geef eigenlijk niets om merken). In Las Vegas zit wel een goede outlet mall. LA denk ik ook wel. Goedkoop: merkkleding, cosmetica, electronica. Tja, ik zou er alleen echt niet dure vakantiedagen aan spenderen. Het is misschien ook leuk om typisch USA food mee te nemen.

Ik vind het jammer dat je nou net de mooiste natuurparken als Zion, Bryce, Grand Canyon, Canyonlands, etc overslaat. Wij hebben juist het traject SF - LA - LV overgeslagen (en LA - SF alleen aangedaan om Yosemite aan te doen).

Ik zou dus kijken of je niet meer een combi natuur en stad kunt maken.

Ik kan je geen tips geven over LA en SF. Ik vind de steden in USA niet bijster interessant. LV moet je beleven. Niet om te gokken maar om de pracht en praal, de bezoekers van LV te bekijken. Twee dagen, niet langer. Slaap ook echt in een themahotel, dat is toch leuk voor de herinnering. Wij sliepen in het Pyramidehotel, redelijk betaalbaar.

Wij reisden met een camper. Eén van de grote voordelen is dat je overal kunt stoppen voor een drankje, broodje, etc. Als je met de auto bent zou ik terplekke een koelbox kopen (zo'n piepschuim ding) met koelelementen of ijs en daar wat drinken, brood, etc in bewaren voor lunch en onderweg.

Ik heb tig reisverslagen gelezen om leuke overnachtingsplekken (in ons geval campings, in jullie geval hotels)te boeken. Als je bv naar Yosemite wilt, ben je nu al veel te laat om in het park te slapen. Buiten het park gaat je heel veel reistijd kosten.

Carla67

Carla67

15-06-2011 om 12:03

Rosa / karin

Allereerst dank voor jullie snelle reacties.

Ik denk dat ik het niet helemaal goed heb opgeschreven, maar we gaan de rondreis SF, via Las Vegas / Phoenix, LA en dan weer terug naar SF doen. Met alle natuur en parken die daarbij horen! We hebben ook al de hotels geboekt in de parken omdat er anders idd geen plaats meer is.

We gaan juist voor de natuur.
Mijn vraag was juist gericht op alle tips die ik niet kan lezen in de boekjes. Dus welke dingen moet ik juist doen en welke niet. Waar zitten de leukste restaurantjes, leuke dingen om met de kinderen te doen (die niet mega bekend zijn) en ook waar ik het best kan shoppen. Want ach, we zijn er dan toch en er zijn een hoop produkten te koop in USA die of duurder zijn hier, of bijna niet verkrijgbaar. Dus vandaar ook die vraag. Maar shoppen is niet het hoofddoel, dan zou ik wel naar New York gaan .

Dus al jullie tips zijn van harte welkom!
Bedankt, groetjes,
Carla

rosa

rosa

15-06-2011 om 15:50

Carla

nog vergeten: mis niet het Monterey aquarium: echt heeeel erg mooi.

In Zion: tegenover onze camping vlakbij de ingang van het park kon je grote zwembanden (tubes) huren en daarmee een stukje van de rivier afzakken. Wij gingen maar van de ene kant van de camping naar de andere, maar er waren ook langere tochten mogelijk. Heerlijk, want het was er heel warm.

Leuk!

Leuke reis heb je in het vooruitzicht!

To do's, eigenlijk kan je dat overal wel vinden (boekjes, online). SF: Fisherman's Wharf, Chinatown, Alcatraz, hippie wijk. LV: bezoek alle hotels, grootser dan dit wordt Amerika niet. Er zit iets buiten de hotels op de strip ook een goede outlet. Een tripje met helikopter/vliegtuig boven de Grand Canyon is ook een aanrader, maar wel prijzig. Op de weg van LV naar LA is ook een goede outlet en een soort ghost cowboy town, ik meen dat het iets van Calico Town heet. Niet super bijzonder, maar je wilt op die lange road trip toch wel een paar keer stoppen. LA valt een beetje tegen, maar de kust is mooi met de bekende strandplaatsjes. Je kan naar Disney en Universal en in Beverly Hills zit een prachtige mall.

De nationale parken zijn waanzinnig!! Wij hebben in Oakhurst en Mammoth Lakes overnacht. Er zijn zoveel motels in deze plaatsen.

Qua shoppen heb je nu geluk, de dollar staat super waardoor alles goedkoop is in de US! Wij zijn in de meivakantie naar Florida geweest en zijn op jacht gegaan naar een Ipad2, helaas overal uitverkocht!!!! Verder hebben wij kleding, sneakers, ipod meegenomen. Voorbeeldje: Timberland sandalen voor mijn zoon voor € 15. Abercrombie & Fitch, Hollister, American Eagle, American Outfitters, Tommy H, Ralph L, Gap, enz. enz. Maar Amerika is sowieso al een goedkoop land (qua boodschappen, uit eten gaan) en door de dollarkoers nu is het helemaal feest voor Europeanen.

Boekje 100% californië &west-usa

Hallo Carla,

Ik ben helemaal weg van de stedengidsen 100%. Nu hebben ze ook voortaan boekjes over landen, streken etc. Daar staan altijd hele leuke tips in.

Hieronder de beschrijving van het boekje California en West USA.

Prachtige stranden, stomende geisers en slapende vulkanen; je kunt het allemaal vinden in Californie en West-USA. Een dag in LA staat voor zongebruinde surfers, kunst en leuke winkels. In het kleurrijke San Francisco viert de hele wereld feest. Beleef het sprookje van Disneyland, Las Vegas en het regenwoud bij Seattle. En laat je dromen werkelijkheid worden in de westelijke staten: te paard in de bergen of in een cabriolet op weg van de rode woestijn van Arizona naar de heerlijke golven van Malibu. 100% Californie West-USA beschrijft naast San Francisco, Los Angeles, San Diego en Las Vegas ook andere bijzondere plaatsen in Californie, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Wyoming, South Dakota en Washington, waaronder Seattle.

Alvast een hele fijne vakantie toegewenst!

Bianca

Bianca

20-06-2011 om 10:46

Wij ook!

Hoi Carla! Wat leuk om te lezen wat jullie gaan doen, want wij gaan bijn hetzelfde doen. Vertrekken op 4 juli en gaan dan de volgende rondreis doen: San Francisco, Yosemite, Bakersfield,Las Vegas, Grand Canyon, San Diego en Santa Monica. Wij hebben ook twee kinderen, maar die zijn wel wat kleiner, 5 en 8, dus best spannend!! Wij hebben een lijst gemaakt wat we in ieder geval willen zien per locatie, en voor de rest zien we wel waar we tegenaan lopen. Wij hebben ook een huurauto en de hotels zijn ook geboekt. Ik heb nog nooit zo'n zin in een vakantie gehad als nu!! Veel plezier jullie!!
Groetjes Bianca

Aagje Helderder

Aagje Helderder

22-06-2011 om 14:43

Wij ook! en ook ik zoek nog allerlei tips

Ook wij trekken deze zomer met ons gezin rond in dat gebied: wij gaan van Los Angeles naar San Francisco, via Yosemite Park naar Las Vegas en dan de ronde met de Canyons/National Parks. Uiteindelijk komen we weer terug in Los Angeles. Wij gaan met een camper. We hebben iedere stopplaats gepland en zijn nu aan het kijken wat we op iedere plek in ieder geval willen doen/zien.
Ik loop me nu wel af te vragen wat we aan kleding mee moeten nemen. Ik ben ooit vroegah een aantal zomermaanden in Los Angeles geweest, maar heb geen idee of de weersomstandigheden meer landinwaards ongeveer gelijk zijn. Ik weet dat het daar overdag heel warm wordt, maar hoe is dat 's nachts? Moet je wel of niet een zomerjack meenemen, of is dat totaal overbodig? Is een fleecetrui/-vest genoeg voor de momenten waarop het afkoelt? Verder ga ik uit van veel korte broeken en shirts. Wat voor andere dingen vergeet ik nog?
Is het makkelijk om onderweg een was te doen? Op de meeste campings waar we komen is wel gelegenheid. Maar is het ook praktisch, of moet je uren wachten voor je aan de beurt bent. In dat geval neem ik liever meer mee om het wassen zo veel mogelijk te beperken.
Laatste vraag is nog: nadat je de camper opgehaald moet je flink boodschappen gaan doen. Wat koop je dan allemaal, behalve eten en drinken? Zelf dacht ik om in ieder geval daar anti-insectenspul te kopen, zonnebrand en aftersun. Ik begreep ook dat we huishoudhandschoenen moeten kopen voor het aan- en afkoppelen van sanitaire slangen enzo. Koop je dan aan een paar goede handschoenen en heb je daar genoeg aan of heb je ze in grootverpakking nodig? En wat moet buiten deze dingen echt gekocht worden?
Ik hoop op tips.
Aagje

rosa

rosa

22-06-2011 om 16:06

Paar tips

Wij hebben alleen aan de kust gehad dat het wel eens wat frisser was, verder was het warm. Tot heel warm. In Zion was het dik 35 graden, in Las Vegas nog iets warmer. 's Avonds werd het aangenaam koel (behalve in Las Vegas, daar bleef het heet, maar daar heb je dan weer airco). Wij hebben dus geen jas nodig gehad, maar ja je kunt in een regenbui verzeild raken.
Wassen weet ik niet, hebben wij nauwelijks gedaan. Wel eens op de hand, en het is weer heel snel droog.
Boodschappen: afwasmiddel, wasmiddel, shampoo, azaron (overigens helemaal geen last van muggen gehad)? Verder niet zoveel lijkt mij.

rosa

rosa

22-06-2011 om 16:22

Lake powell: zwemmen

Als jullie daar ook naar toe gaan: we hebben daar heerlijk gezwommen. Het is heel warm water (ik geloof iets van 25 graden), en de (rode) rotsen in het water zijn van een heel zacht soort steen. Je kunt er dus gaatjes in boren met een stokje. Wij hebben gezwommen in de buurt van de camping Wahweap Campground.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

22-06-2011 om 23:07

Rosa!

Ja, we gaan naar Lake Powell en grappig genoeg naar de camping die jij noemt. Dat moet dus goed komen! Ik wil daar ook heel graag naar Antelope Canyon! Ben jij daar ook geweest? Dank ook voor de boodschappentips.
Aagje

rosa

rosa

23-06-2011 om 08:20

Antelope canyon

Daar ben ik heel lang geleden geweest, prachtig is het. Nu met de kinderen hebben we het niet gedaan. We dachten dat zij iets minder enthousiast zouden zijn en het is nogal duur. Destijds konden we er zelf gratis doorheen lopen, dus dat viel nu nogal tegen.

rosa

rosa

23-06-2011 om 08:27

En wahweap

Als je Wahweap campground intypt in google maps en je zoomt in dan zie je linksboven van die lusjes, dat zijn parkeerplaatsen. Vanaf daar hebben we volgens mij een stukje naar links gelopen en daar kon je naar beneden klimmen en hadden we een baaitje voor onszelf om te zwemmen.
Op Wahweap hebben we overigens ook onze enige en echte roadrunner gezien, een soort kip met een kuif.

Chippie

Chippie

23-06-2011 om 15:30

Aagje

Blijkbaar heb je mijn tips in het archief al gevonden (die handschoenen tip komt van mij). Wij hadden twee paar goede huishoudhandschoenen meegenomen uit NL (te bang om ze te vergeten en of een dubieus paar te kopen).

Je hebt NP campings, die hebben zelden een wasmachine (je moet deze campings wel vast gaan leggen). Particuliere campings wel. Wij gingen in het voorseizoen, zetten drie wasmachines aan en daarna drie drogers. In hoogseizoen zal het ongetwijfeld drukker zijn.

Qua kleding; wij ging voorseizoen en soms 30 graden boven nul overdag en soms onder het vriespunt 's nachts. Wij hadden 2 lange broeken (waaronder 1 broek op te rollen tot onder de knie), 3 korte broeken, 3-4 lange mouwen shirts, 5 T-shirts, fleecejackachtig iets, bergschoenen, teva's. En daarmee kun je allerlei combinaties maken.

Qua boodschappen: ik heb in het vliegtuig een ouderwetse boodschappenlijst gemaakt met dagmenu's. Je moet dingen als lucifers, aanmaakspul voor kampvuur, insectenspul, boterhamzakjes, afwasmiddel, wasmiddel, kruiden etc. niet vergeten. En je hebt speciaal spul nodig voor je chemische toilet. Het is erg lastig als je zonder komt te staan. Voor de rest geen bijzonderen dingen. Ik vond van die BBQschalen met gaatjes erg handig voor op het kampvuur om te BBQen.

Voor in de camper hadden we van die drinkbekers met een rietje. Als die dan om zou vallen heb je neit de hele camper vol ranja.

Onze kinderen knutselden veel onderweg. Ik heb in Amerika echter geen knutselpapier etc kunnen vinden. Misschien handig om mee te nemen vanuit NL.

Als je geen stoeltjes huurt, kan het handig zijn om een paar te kopen (vaak net zo duur als huren).

Chippie

Chippie

23-06-2011 om 15:39

Antelope

Antelope is prachtig. het is misschien wel de reden dat ik graag terug wilde, de eerste keer dat in in Amerika was, wat het overstroomd.
Voor kinderen is het ook erg leuk (die van ons waren toen bijna 4 en 5). De rit er naar toe in een open truck achtig iets met enorm grote banden is al leuk. Antelope heb je niet voor jezelf, maar het is zo mooi. En wij hebben een foto van een heerlijk spelende kleuter in het rooie zand. Zeker niet overslaan.

Ik vind en vond Arches NP heel erg mooi. Neem een iets langere route en je loopt alleen. Supercamping daar! Midden tussen de rotsen en in het zand. Tussen Moab en Zion heb je Goblin Valley SP. Heel erg leuk om even te bekijken. Wij hebben daar ook even gepicknickt.

Wat ik ideaal vond van een camping was dat je altijd een lekker drankje, hapje en stoeltjes bij de hand hebt. En we deden precies zo als de Americans; brood, tomaten, komkommer, kaas, kip, mayo, etc op tafel en dan uitgebreid heerlijke sandwiches stapelen op een geweldige plek.

Bianca, in bijna alle NP's hebben ze een Junior Ranger programma. Geweldig! Ze moeten een paar leuke opdrachten maken, in Yosemite zat er een plastic zak en handschoen bij om rommel te verzamelen, ze moesten een praatje houden met een Ranger en plechtig beloven dat ze nooit iets zouden vernielen in de natuur en dat ze de natuur altijd zouden beschermen. Mijn oudste durfde niet eens meer een bloemetje te plukken voor mijn verjaardag. Onze kinderen waren zo fanatiek, het is zo leuk opgezet en zo trots op hun badge.

Carla67

Carla67

24-06-2011 om 15:29

Walvissen...

Hallo, daar ben ik weer.
Heb al jullie tips al opgeslagen, maar toch nog een vraagje.

We willen ook graag walvissen gaan spotten. Nu krijg ik van de agent door dat het ook in Santa Barbara kan, maar ik lees ook veel over Monterey.

Heeft iemand hier ervaring mee? Oh ja, we gaan dus eind Juli, dat zal ook nog wel verschil maken, verwacht ik.

Groet, Carla

Trix

Trix

24-06-2011 om 19:21

Monterey

Geen idee hoe het met de walvissen zit daar, maar als je toch die kant opgaat, dan zou ik zeker niet het aquarium van Monterey overslaan. In één woord geweldig. Verder is het plaatsje Santa Cruz, dat daar ten noorden en 'vlakbij' ligt, ook heel leuk, mooie boardwalk met bijbehorende attracties!
En dan vanaf de kust landinwaarts richting Gilroy rijden waar een super outlet zit, direct aan Highway 101!!!

Wat een heerlijk vooruitzicht, veel plezier!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

24-06-2011 om 22:48

Dank jullie wel

Chippie, ik had niet meer in het archief gelezen, dat gaat me niet zo goed af. Maar ergens had ik die tip van de handschoenen gelezen. Misschien idd wel van jou.
Ik heb een boel bruikbare tips gezien, zal ze zeker meenemen. Met name de kleding- en boodschappentips zijn zeer welkom. Nog een vraag: neem je ook nog cashdollars mee, of kun je overal en voor alle bedragen pinnen of je credit card gebruiken? We moeten bv een aantal uur overbruggen op een luchthaven en dan zal er wel een keer wat gedronken moeten worden of iets anders betaald worden.
Aagje

Chippie

Chippie

24-06-2011 om 23:02

In usa

kun je overal pinnen (net zoals in NL...) en een ijsje met een Creditcard betalen is ook geen probleem.

rosa

rosa

25-06-2011 om 17:05

Dolfijnen

Wij hebben vorig jaar bij het gewoon zwemmen in de zee bij Santa Barbara dolfijnen gezien. Geweldig, kleine groepjes zag je voorbijgaan, wel in de verte.

joer

joer

26-06-2011 om 13:01

Tips

Wij hebben in 2008 een rondreis gemaakt van ruim 3 weken. Heb het fotoboek er net even bijgepakt. Alle mooie dingen weer even bekijken!

In Zion hebben wij een wandeling gemaakt (zelfstandig) die op het eind eindigd in het water. Je loopt dan te waden, tot je middel en soms zelfs zwemmend tussen de rotsen door. Goede schoenen die nat mogen worden zijn echt nodig. Kleren zijn zo weer droog in de hitte. Sommige mensen liepen er met grote lange speciale wandelstokken. Was echt een hele stoere wandeltocht.

De tocht langs de kust (wij begonnen in SF en doorgereden tot San Diego) vonden wij ook prachtig. Inderdaad walvissen gespot. Zeehonden gezien en enorme pelikanen. Veel gestopt en genoten van de afgronden en rotspartijen. Daar was het inderdaad soms vochtig en koud. Alleen toen een jas aangehad.

Verder alleen maar overal zeer zeer heet. In Death Valley 46 graden.

Verder erg leuk: Universal studios, Sea World.
Struinen in Las Vegas. Wij vonden Bryce Canyon ook heel bijzonder.

Fijne vakantie. JOER.

Walvissen en dolfijnen

Wij hebben vorige jaar een whalewatchingboottochtje in de baai van Monterey gemaakt waarbij we blauwe vinvissen, bultruggen en dolfijnen hebben gezien. Het was echt geweldig. In de baai van Monterey hoef je niet zo ver de zee op (uurtje varen ongeveer) om bij de walvissen te komen. Bovendien zitten er daar erg veel walvissen, omdat die baai een soort Grand Canyon onder water is. Er zijn altijd wel walvissen te zien, is het niet de ene soort, dan wel de andere (afhankelijk van het seizoen). Volgens een medepassagier die fanatiek whalewatcher was en al heel wat tochtjes gemaakt had langs de amerikaanse kust, was Monterey onovertroffen. Op de wharf zijn diverse aanbieders van boottochtjes. http://www.montereywhalewatching.com/. Dolfijnen hebben we trouwens ook gezien toen we aan het strand van Malibu zaten. Ze kwamen steeds in de branding langsgezwommen en eind van de dag gingen ze vlak voor onze neus spelen en springen.

Fijne vakantie!
skik

Carla67

Carla67

26-06-2011 om 19:17

Joer en skik..

@Joer, waar hebben jullie de walvissen gezien? Begin nu echt te twijfelen. Hoor dat het ook bij Santa Barbara kan, maar dan moeten we verder varen?

@Skik, heb je die walvistocht van tevoren geboekt of ter plaatse?

Ik hoor het graag van jullie.
Bedankt!

Carla

Aagje Helderder

Aagje Helderder

26-06-2011 om 19:34

Wow ja ,die dolfijnen,

die staan ook op ons lijstje. Heel hoog. Ik heb begrepen dat je niet van te voren hoeft te reserveren. Ik hoorde ook dat het wel slim is om voordat je naar een plek gaat waar je dat kunt regelen, eerst bij het naastgelegen restaurant of hotel naar binnen moet gaan om te kijken of er ook kortingsbonnen liggen. Scheelt al gauw de helft van de prijs. Het zou langs de kustweg op een heleboel plaatsen wel kunnen.
Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

26-06-2011 om 19:36

En nog een vraag wbt vooraf reserveren

Ik zie dat je vooraf een heleboel excursies kunt reserveren. Onder anderen via het reisbureau waar we de reis geboekt hebben, maar ook op een boel andere plekken. Is dat een aanrader, of erg overbodig? Het gaat er me vooral om dat we aan de ene kant geen zin hebben om nu alle punten en komma's al vast te leggen, maar ook niet om ter plaatse achter het net te vissen. Kun je ook in juli en augustus altijd overal terecht, of is het toch raadzaam om vooraf te reserveren?
Aagje

Reserveren wel handig

Van te voren reserveren is wel handig, wij wilden ter plekke boeken maar alle ronvaarten zaten in principe al col. We konden op een reservelijst en het lukte maar net om met een tocht mee te kunnen. De boten varen een paar keer per dag af. Reserveren kan je doen door een dag van te voren of 's ochtends op de dag zelf te bellen met één van de rederijen. Op campings, in hotels en bij benzinestations in de (ruime) omgeving vind je folders van de rederijen zodat je de gegevens bij de hand hebt en je ze even kan bellen. Of je zoekt het even op internet op als je een computer of smartphone bij je hebt. Je hoeft niet al vanuit Nederland te reserveren hoor, een dag of dagdeel van te voren is genoeg. Wij waren er eind juli, dus ook hoogseizoen.

skik

Korting

Die whalewatchingtours zijn zo populair, daar is nauwelijks korting op te krijgen. Dus het 'scheelt al gauw de helft' van Aagje gaat helaas niet op. Maar Amerikanen zijn gek op coupons en die zijn voor de meeste parken en attracties wel te vinden. Scheelt altijd wel weer wat.

skik

Aagje Helderder

Aagje Helderder

27-06-2011 om 18:39

Jee,

nou hoop ik dat ik geen foute info de wereld in geholpen heb. Dat verhaal van die kortingsbonnen heb ik pas nog gehoord van kennissen die de kosten van hun boottocht daarmee ook wat gedrukt hebben. Maar misschien dat het aan de tijd van het jaar lag? Zij waren er al een aantal maanden geleden, dat zal wel echt off season zijn geweest. Nu ja, we zullen het wel zien en beleven. Die tio van reserveren zal ik ter harte nemen...
Aagje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.