Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ryan air

Ik ga over drie weken een lang weekend naar Dublin en vlieg dan met Ryan-Air. Weet iemand van jullie of je bij het online inchecken een stoelnummer toegewezen krijgt? Ik dacht het zelf niet, maar wil het even zeker weten. Ik ga nl met mijn schoonzus en we hebben afzonderlijk onze tickets geboekt en gaan dus ook afzonderlijk inchecken. We zouden in het vliegtuig wel graag bij elkaar zitten.......
Als iemand dus deze info voor mij heeft dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben!
Bedankt! Anke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

03-03-2010 om 12:00

En wat dan nog

het is vrij gewoon om nog even op verzoek van pasagiers een stoelendans te doen. Ook met toegewezen plaatsen.
Ik ben niet anders gewend met KLM/Lufthansa en andere grote maatschappijen.

Als het bij het inchecken niet lukt om een juiste stoel te krijgen vraag ik het gewoon aan het cabine personeel. Meestal gaat dat prima.

Brianna F

Brianna F

03-03-2010 om 12:47

Zelf uitzoeken

Je mag de plaatsen zelf uitzoeken, dus hopelijk zijn er nog plaatsen naast elkaar vrij als je in het vliegtuig stapt en anders even vragen. Nu is Dublin niet ver vliegen, dus even alleen is overheen te komen. Meneer F en ik waren als laatste ingestapt, ik zat achteraan, hij halverwege.
Dublin, leuk! Veel plezier.

Inderdaad

Bij Ryan air kan je niet vooraf je stoel uitzoeken maar als je in het vliegtuig stapt moet je je stoel uitzoeken. Mijn ervaring is dat ik altijd naast mijn man kon zitten. Gewoon een beetje vroeg gaan dan is het geen probleem.

Anke3

Anke3

03-03-2010 om 18:23 Topicstarter

Oké!

Nou, da's dan duidelijk. Ik ben niet zo bekend met online inchecken, deed dat (de keren dat ik dan vlieg) altijd aan de balie. Ik vind het prima hoor, dat je geen stoelnummer krijgt, we regelen het in het vliegtuig dan lekker zelf wel. Ik vind het wel erg gezellig om bij elkaar te zitten; schoonzus en ik zien elkaar heel weinig omdat zij in het buitenland woont en dan willen we natuurlijk de tijd die we hebben zo optimaal mogelijk volkletsen!!:o)
Bedankt voor jullie reacties! (Hè, ik heb er zin in!!)

Marian Borneman

Marian Borneman

03-03-2010 om 21:56

Afhankelijk van maatschappij

Het heeft meer met beleid Ryan Air te maken dan dat het met online inchecken te maken heeft. Er zijn genoeg maatschappijen waarbij je als je online inchecked/incheckt ?? wel gelijk je stoel kan uitkiezen. Maar ook dan zijn er regelmatig stoelendansen....

Ryanair

Ik vlieg regelmatig met Ryanair en heb nog nooit een stoelendans gehad.

Ik check altijd in met priority, dat kunnen max. 90 mensen doen. Moet je 10 euro extra voor betalen en dat regel je al bij het betalen van je ticket in het eerste stadium. Je staat dan vooraan in de rij bij de gate en de priority's mogen dan als eerste aan boord. Dus als eerste een plek uitzoeken. Prima.

De weg verder is als haringen in een ton, maar dat mag de pret niet drukken, hahahahah! Maar je zit in ieder geval met je reisgezelschap naast elkaar.

Maar dan nog hoor, zou je niet met priority inchecken dan zou ik me ook geen zorgen maken. Gewoon lekker rap en bij de hand zijn, komen, zien en overwinnen!

Veel plezier!

Brianna F

Brianna F

04-03-2010 om 10:18

Moppeke

Dat haringen in een ton valt reuze mee hoor, ik vind de beenruimte bij Ryan air stukken beter als bij de eerste de beste charter. Ik ben niet groot, maar heb ooit eens naar Tenerife met mijn knieen tegen de stoel voor me geperst gezeten bij Martinair, terwijl ik bij Ryan air ruimte zat heb.

Re:

Ik bedoelde meer het aantal mensen in zo'n vliegtuig

Qua beenruimte is het prima. Maar die vliegtuigen worden nu eenmaal volgepropt en de ruimte in het gangpad is minimaal. Ik verbaas me er altijd over hoeveel mensen er wel niet in zo'n vliegtuig zitten.

Ach, zo'n vlucht duurt nooit lang.

Ik kan me ooit een vlucht met Transavia herinneren naar de Canarische Eilanden.... Alles was precies pas en dan gaat je voorganger die stoel naar achter doen Toen was alle ruimte die je nog minimaal had ineens helemaal verdwenen en zaten we letterlijk klem. Dan is 3,5 uur net even een te lange zit....

Jacoline29

Jacoline29

04-03-2010 om 14:54

Volgens mij

niet,ik ben met Ryan Air naar Lourdes geweest.Gaf aan bij mijn clubje te willen zitten en dat was geen probleem.
Weet alleen niet of het te maken had met het feit dat het een bedevaartsreis was.

Ryanair

werkt niet met vaste plekken. Je mag zitten waar plaats is en als je priority boekt heb je meer keus omdat je als eerste ploeg in mag stappen. Het is een echte budget luchtvaartmaatschappij, ze proberen je als klant zo veel mogelijk zelf te laten doen en dit is één van die dingen.

sister

sister

05-03-2010 om 20:54

Ach, hoe erg is het

Binnenkort lekker een city trip met het gezin. 50 euri pp incl. toeslagen etc retour. Waar praat je dan over. Dan maar even iets onhandiger.

En nog een voordeel

van Ryanair: het vliegtuig zit zo vol, mensen rennen bijna naar de trap(vaak staan de vliegtuigen niet aan een brug),
zoeken heel snel een plek en het vliegtuig vertrekt op tijd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.