Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Chippie

Chippie

22-12-2010 om 22:38

Sardinië?

Wie heeft er ervaring mee. Aan de ene kant lijkt het me mooi, maar ook dor, droog, druk en heet (met een prachtige zee). Kan weinig mooie, groene campings (met leuk zwembad) vinden, verder zoeken of...?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

23-12-2010 om 13:28

Ja!

dor en droog is het zeker niet! Het is een prachtig groen eiland, met een fantastische kustlijn, prachtige bergen, en een heerlijke warmte door de altijd aanwezige wind. Prachtige stranden, vooral aan de zuidoost kant kilometers witte brede stranden met een langzaam aflopende zee.
De campings aan zee hebben om die reden dan ook meestal geen zwembad, de zee is heerlijk van temperatuur.
Wij gaan zeker nog eens terug, maar dan de noordwestkant bekijken, daar moet het nog groener en mooier zijn.

Minet

Minet

23-12-2010 om 13:29

Druk?

die vraag was ik nog vergeten. Sardinie is alles behalve druk. Op de snelwegen kom je maar weinig verkeer tegen, bij de grote steden is dat natuurlijk anders, daar is het, zoals in elk land/eiland, lekker druk. Maar de stranden zijn vaak heel rustig, gewoon omdat er heeeeeeeeeeel veel stranden zijn.

Een ontdekking

Vorig jaar zag ik super voordelige Ryanair vluchten naar Cagliari, geen idee waar het lag maar het bleek aan de zuidkant van Sardinie te liggen. We zijn dus een week in october geweest, een leuk appartementje met voor- en achtertuin en hebben een schitterende vakantie gehad in Costa del Rei aan de zuid oost kust.
Prachtige witte zandstranden waar man kilometers gelopen heeft en ik lekker in de zon, het was er rond de 25 graden. Met de huurauto 2 dagen rondgereden, naar het noordwesten , prachtige grotten, een nacht in een hotel aan de noordkust en toen via de oostkust weer terug. Een prachtig eiland. Ik denk niet dat het er zomers heel erg druk is, begin october was er al veel gesloten/ leeg en heel erg rustig terwijl de temp er nog prima was. We gaan zeker nog eens terug.

chippie

chippie

24-12-2010 om 20:04

Shonagh

Ja, wij zagen ook de vluchten naar Cagliari. Maar volgnes mij is het nog mooier in het zuiden. De autohuur valt me trouwens wel vies tegen (hoogseizoenprijzen?).Waar huurden jullie de auto?

Chippie

Wij kijken altijd bij http://www.travelsupermarket.com en komen vaak uit bij AutoEurope. Na het boeken zie je pas bij welke verhuurder je je moet melden, vaak een locaal bedrijf, AutoEurope bemiddelt alleen maar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.