Vakantie en uitjes

Chippie
12-03-2011 om 15:39
Schiermonnikoog of ameland
Wij willen ine meivakantie een paar daagjes (2 nachtjes) naar Schiermonnikoog of Ameland. Welk eiland is leuker en mooier? Wie weet een niet te dure, leuke accommodatie die we per nacht of twee nachten kunnen huren?

rodebeuk
12-03-2011 om 19:00
Nou..
Schiermonnikoog voor de natuur en de rust (autovrij).
Ameland voor het strand (je hoeft niet 1000m te lopen tot de branding).
Het maakt niet uit.
Boottocht is bij beiden kort. Erg leuke acco niet zo duur is boerderij Talsma, buiten het dorp, dan heb ik het over Schiermonnikoog.

Mare
13-03-2011 om 19:29
Schiermonnikoog...
... heeft al jaren onze harten gestolen!
Er is maar een klein bewoond gedeelte, rest is (schitterende) natuur. Van hei tot bos tot strand. Inderdaad soms wel een flink eind lopen; 1 vd grootste stranden van Europa meen ik zelf maar dat vinden wij juist zo fijn. Als je bij de strandopgang even de moeite neemt om iets naar links of rechts te lopen waan je je al snel op een prive-strand.
Wij huren altijd een vrijstaand huis in de duinen, echt geweldig is dat. Weet echter dat er ook veel andere accomodaties zijn die niet al te duur zijn. Beste kijk je even op www.op-schiermonnikoog.nl. Kun je precies invullen wat je zoekt (bos, duin, dorp) en de data.
Overigens; Schier heeft maar beperkt aantal accomodaties en in vakanties zitten die snel vol dus ik zou niet al te lang wachten.
Ameland vonden we overigens ook mooi en leuk hoor, daar is weer wel wat meer 'reuring' met verschillende dorpjes. Texel & Terschelling idem, Vlieland heeft weer meer van Schier weg.
Allemaal mooi; maar als echte rustzoekers staat Schiermonnikoog voor ons bovenaan! We komen er inmiddels als zo'n 18 jaar, met af en toe een jaartje ertussenuit (tripjes naar Italie en Frankrijk) maar zowel wij als onze kinderen gaan toch het liefste naar Schiermonnikoog. Al speelt daarbij zeker ook een rol dat ze nogal fanatieke paardrijders zijn, en dat ze dat daar zo heerlijk strand- en bosritten kunnen maken .
Fijne vakantie!
Mare

Sera
14-03-2011 om 05:10
Schiermonnikoog
Schier vind ik het allerleukste waddeneiland. Mooie natuur, eindeloos wandelen en prachtige stranden. Heerlijk rustig altijd. Ameland en Terschelling heb je veel meer jongerencampings en entertainment. Ook leuk maar als we naar een waddeneiland gaan dan gaan we voor de natuur en de rest en het gevoel er even heerlijk tussen uit te zijn en daarvoor vind ik Schier veel geschikter.

zeehond
14-03-2011 om 22:26
Ameland
Ik weet niet hoe je reisgezelschap er uit ziet, maar wij gaan met 2 kinderen zelf erg graag naar Ameland. Het aantal jongerencampings valt er erg mee (soms bij een speciaal festival staat de camping bij Nes wel vol met jongeren) en ik vind het wat meer hebben dan Schiermonnikoog. Leuke restaurantjes en verschillende dorpjes waar je heen kunt. Maar nogmaals, het ligt er maar net aan hoe je gezelschap is en wat je zoekt in die paar dagen.

Eltie
15-03-2011 om 10:15
Stayokay ameland
De stayokay(hostel) van Ameland ligt prachtig in de duinen onder de vuurtoren. 1 duin over en je bent aan zee en ook vlakbij het dorpje Hollum. Er zijn altijd goede busverbindingen met de aankomstplaats van de boot en hostel is prima ingericht op kinderen.