Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Pleister

Pleister

05-08-2011 om 08:44

Schiermonnikoog of borkum?

Wat is leuker met twee kinderen, vijf en zeven: dagje Schiermonnikoog of dagje Borkum?
Ervaringen/meningen?
Alvast bedankt!

Pleister.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

05-08-2011 om 10:57

Reisafstand?

Hallo
Ik denk dat het ook uitmaakt hoe lang je daarvoor in de auto moet zitten en wat je van plan bent te gaan doen.
Voor Schiermonikoog moet je echt voor de natuur gaan en je moet van fietsen en wandelen houden (ander vervoer is er niet).
Borkum ken ik eigenlijk helemaal niet.
Groetjes

Pleister

Pleister

05-08-2011 om 14:06

Reisafstand

De reisafstand is nagenoeg gelijk, dat maakt het ook lastiger kiezen Bootkosten zijn bij Borkum iets hoger, maar we gaan verder niet op vakantie, dus wil ik daar niet op beknibbelen.

Ik denk

dat er weinig mensen naar beide eilanden gaan. Even vanaf Schiermonnikoog gesproken: je ziet dan in de verte een betonnen zeeboulevard liggen, helemaal volgebouwd (http://www.google.co.uk/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/23/Blick_vom_neuen_Leuchtturm_der_Insel_Borkum_in_der_Nordsee.jpg&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/File:Blick_vom_neuen_Leuchtturm_der_Insel_Borkum_in_der_Nordsee.jpg&usg=__fy-5tkkW0H6b1gJvMoq--rjeAhY=&h=768&w=1024&sz=255&hl=en&start=6&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=hFZPXQ2amqxdPM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/search%3Fq%3Dborkum%26um%3D1%26hl%3Den%26sa%3DN%26tbm%3Disch&ei=5907Tq_8B8zs-gbkq-S_Ag), terwijl je zelf op een heerlijk groen eiland zit.

Maar als het maar voor een dag is worden weer andere zaken belangrijk. Borkum is natuurlijk buitenland, andere taal, ander eten...

Schier natuurlijk

Ben er net een week geweest op de camping. Heerlijk, prachtig weer gehad. Huur een fiets direct bij de boot en je kan in een dag het hele eiland met gemak rondfietsen. Klein dorpje met een paar leuke winkeltjes, die heel ouderwets tussen de middag dicht gaan.
En vergeet niet even te gaan relaxen op het terras van de Marlijn, bij het badstrand.

Borkum is heel anders

Drukke boulevard. Vele terrassen, veel meer winkels dan op Schier. Het dorp is ook veel groter. Bockworst en bier. Ook leuk, maar anders. Wel een mooi strand aan de boulevard. Gewoon anders, minder mijn smaak. Maar niet fout ofzo.

Pleister

Pleister

07-08-2011 om 10:46

Borkum

Bedankt voor de reacties.
Ik kies toch maar voor Borkum. Ik denk dat het voor de kinderen leuker is. Meer te beleven en toch nog naar het buitenland
Zelf zou Schiermonnikoog me denk ik meer aanspreken, maar dat ga ik een keer plannen voor in mijn ééntje.Lijkt me wel wat.

Groet, Pleister.

Pleister

Helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik denk juist dat een 5 en 7 jarige het erg leuk vinden op Schier. Kunnen zelf fietsen, geen auto's op het eiland, als het een beetje te koud is voor op het strand heb je ook nog de Berkenplas in het bos waar je kan zwemmen. En een leuk kindvriendelijk bezoekerscentrum met museum. Je hebt maar een paar uur, zo veel kan je niet doen.
Op Borkum is nou niet echt iets speciaals leuk voor kinderen, behalve dat men er Duits spreekt. De boulevard en de winkels is geschikter voor volwassenen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.