Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

bertje1

bertje1

29-05-2010 om 15:35

Schotland-camper?

wij willen deze zomer naar schotland; (fam. wonen, zeer hoog in schotland). met boot en eigen auto.
is het een idee om in schotland: een camper te huren, of een caravan te huren of ergens anders te logeren? We moetn vanaf de boot (laag in schotland) naar boven, veel kilometers en 3 kids...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

29-05-2010 om 19:08

Veel stacaravans gezien

Wij zijn in Schotland geweest op meerdere plekken (niet in het noorden). Daar sliepen we in stacaravans op vakantieparken. Ik heb veel meer stacaravans gezien dan caravans of campers. Maar dat kan ook liggen aan de parken waar wij heengingen.
Het was ook heel normaal om maar enkele dagen op één park te blijven.

bertje1

bertje1

29-05-2010 om 19:50

Stacaravan

dat lijkt me ook wel wat, maar dat moet je neem ik aan wel van te voren bespreken of niet? dat lijkt me zo lastig! we weten helemaal niet waar we heen willen..

Wil je eigenlijk wel naar schotland?

Ik vraag dit omdat je in januari ook al een vraag over Schotland stelde en ik je aanraadde eens op http://www.schotlandforum.nl/ te gaan kijknen. Het is nu eind mei en je weet nog niet wat je wilt, maar ik zal je op weg helpen. De boot komt aan in Newcastle ( Noord Engeland ), dit is een nachtboot, die je dus moet boeken omdat je met 5 personen 2 hutten nodig hebt. Dit kan incl maaltijden wel 1000 Euro kosten, je bent te laat voor vroegboek korting ( dit is alleen met auto, met caravan of camper duurder). Schotland is 5 x zo groot als Nederland, vanaf Newcastle is het noorden van Schotland ruim 600 km rijden, waarvan een groot gedeelte op 2 baans wegen, het schiet niet echt op, maar het is een prachtig land ;o) Verder is het belangrijk om te weten hoe oud de kinderen zijn en of ze houden van autorijden, hoelang wil je bij de familie zijn en kun je daar blijven slapen met zijn allen. Een caravan is handig, je doet iedere dag een stukje en bent eigen baas over de te rijden afstanden. En heb je een ruim budget dan huur je een camper of overnacht in hotels. Mijn ervaring is dat je stacaravans in het hoogseizoen van zaterdag tot zaterdag moet huren en ja dan moet je dus nu echt gaan plannen. Succes !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.