Vakantie en uitjes

Mariola
24-10-2012 om 14:51
Schotland in de zomer - muggen?
Wij overwegen in de zomervakantie van 2013 naar Schotland op vakantie te gaan. Ik heb al diverse sites gevonden waar leuke huisjes te huur staan en het ziet er allemaal prachtig uit.
Maar nu hoorde ik van de week van iemand die een keer in de zomer vreselijk veel last heeft gehad van kleine, heel aggresieve muggen. Deze beestjes hadden haar vakantie toen behoorlijk verpest (ze ging kamperen). Dat klinkt niet zo leuk natuurlijk, en nu vraag ik me af of iemand op dit forum er misschien een keer mee te maken heeft gehad? Is het zo erg dat je echt in de zomer beter niet op vakantie kunt gaan naar Schotland of valt het allemaal wel mee? We weten nog niet precies waar we precies naartoe willen in Schotland. We dachten misschien aan de Highlands of naar het eiland Skye, maar dit weten we dus nog niet zeker.
Verdere tips over Schotland zijn natuurlijk ook van harte welkom!
Alvast bedankt voor jullie adviezen!
Groetjes,
Mariola

**Chrissie**
24-10-2012 om 16:49
Viel mee
Wij zijn vorig jaar in de zomervakantie naar Schotland geweest. Ook in de highlands en rondgekeken op Skye. Ik las pas toen we geboekt hadden over die vervelende muggen en schrok daar wel een beetje van. Maar eerlijk gezegd hebben we er vrijwel geen last van gehad. Terwijl we ook nog op een camping pal aan een prachtig log hebben gestaan. Ik had een speciale spray gekocht (moet je even via google zoeken), maar we hebben 'm nooit gebruikt.
We hebben echt een geweldige vakantie gehad in Schotland en zou graag nog een keer terug willen. Je moet er wel van uit gaan dat het regelmatig regent, dus paraplu's, laarzen en regenjassen zijn een vereiste.
Wat wij heel erg leuk vonden was een mountain safari met van die jeeps. Rondgereden worden door een Schotse ranger, geweldig! Whisky drinken in een hut en dan weer verder.
Ik kan het dus alleen maar aanraden!

Shonagh
25-10-2012 om 11:58
Hier een ervaringsdeskundige
want ik woon al 15 jaar in Schotland :o). Het zijn heel vervelende beestjes, als je er gevoelig voor bent: mij moeten ze meteen hebben , maar mijn man heeft er nooit last van. Maar je weet echt nooit of je ze tegen zult komen. Er zijn allerlei theorien over en zelfs een midge forecast website ( google maar even). Wij zijn bijna ieder weekend in de natuur en kamperen vaak met de caravan en hebben er nauwelijks last van. Zeker als je huisjes wilt huren zou ik zeggen laat je door de midges niet weerhouden :o)

Shonagh
25-10-2012 om 12:10
Oja
www.schotlandforum.nl boordevol tips over wonen en vakantie in Schotland

Mariola
28-10-2012 om 18:37
Bedankt shonagh en chrissie!
Shonagh en Chrissie, hartelijk bedankt voor jullie info en tips! Ik vond de tip over het Schotlandforum ook erg nuttig. We gaan alles op een rijtje zetten, en als we dan ook zeker weten wanneer we vrij kunnen krijgen van de baas, gaan we doelgericht op zoek naar een leuk onderkomen.
Ik laat jullie zeker nog weten wat het gaat worden!
Groet,
Mariola