Vakantie en uitjes

Sascha2
06-09-2011 om 15:00
Seizoensplek met vouwwagen
Het kriebelt alweer, de vakantietijd voor aankomend jaar. Nu zag ik een mooie prijs op een fijne camping voor een half seizoen (1-4 t/m 14-7) en o, wat lijkt het mij heerlijk om in die periode regelmatig naar de camping te gaan. Wij hebben een vouwwagen en ergens vraag ik me af of het wel zo goed is om een vouwwagen zo'n lange tijd buiten te laten staan. Is het tentdoek wel geschikt voor zo'n lange buitenperiode? De tent is niet afsluitbaar. We zouden met grote regelmaat, vaak weekeinden en soms ook doordeweeks richting camping gaan.
Heeft iemand ervaring met een seizoensplaats en vouwwagen? Wat zouden jullie doen?

Moppeke
06-09-2011 om 15:46
Twijfel
Ligt er maar helemaal aan of je een stevige vouwwagen hebt. Dat tentdoek moet dat kunnen hebben.
Wij hadden dit jaar een seizoensplaats met een caravan en we zijn een aantal keren extra terug geweest ivm noodweer op de camping (juli/aug). Het voorseizoen was echter prachtig. Het weer is moeilijk te voorspellen, en dat maakt de onzekere factor. Want zou je zo'n voorseizoen hebben als dit jaar, dan kan dat prima. Als het veel regent dan wordt dat wat mij betreft een heel ander verhaal.
Dat de tent niet afsluitbaar is zou niet zo'n probleem moeten zijn, ik neem aan dat je er geen waardevolle spullen in stopt.

Annet
06-09-2011 om 19:00
Extra doek
Het doek van een vouwwagen is berekend op een aantal vakantieweken dat het meegaat, het aantal weken is afhankelijk van de kwaliteit.
Als je een vouwwagen een half seizoen laat staan, slijt het doek dus net zo snel als gebruik in meerdere vakanties verspreid.
Dat hoeft niet erg te zijn, zolang je er maar rekening mee houdt.
Ik zou denk ik een extra zeil spannen over de vouwwagen ter bescherming tegen zon en regen. Dat moet dan wel stevig genoeg geplaatst zijn voor echt slechte weersomstandigheden. Je kunt bijvoorbeeld een zeilmakerij vragen om een zeil op maat te maken met ogen op de juiste plek. Je plaats dan stokken die ongeveer 10 cm uitkomen van het dak van de vouwwagen. Goede sjorbanden in plaats van scheerlijnen zijn ook verstandig.

Shonagh
06-09-2011 om 21:23
Ik zou het niet doen
We hebben wel eens in Frankrijk op een camping gestaan met storm en dat de halve voortent bij thuiskomst ingestort was. Ik zou niet rustig zitten thuis bij erg slecht weer of is het zo dichtbij dat je regelmatig kunt gaan kijken.
Tent doek: er zijn toch bosjes caravans met een voortent die een seizoensplek hebben, is dat niet hetzelfde doek ?

j@ost
06-09-2011 om 21:37
Prima
Wij hebben al een enkele maal een seizoensplek gehad met een tent. Op die camping staan ook vouwwagens. Gaat prima. Maar ja de tent/vouwwagen slijt natuurlijk wel harder. Maar wij zeggen altijd we hebben het ding ook niet om weer als nieuw door te verkopen . Wel goed stevig vastzetten voor een evt storm. Wij staan altijd op een van de waddeneilanden en onze tent is nog nooit weggewaaid.

oregano
06-09-2011 om 21:46
Ik zou het niet doen, maar
Kiezen voor een caravan (leuke Eriba?) en dan een voortent erbij. Dat is tcoh wat stabieler en steviger dan een vouwwagen. Maar goed ik zie dan ook snel beren op de weg, dus zou geen rust hebben thuis als ik wist dat het erg slecht weer zou worden.
Succes!
Groet, oregano

Sascha2
08-09-2011 om 11:42
Dank!
Bedankt voor jullie reacties. We hebben inmiddels besloten om het niet te doen. De reden is puur financieel. De camping ligt op ongeveer een uurtje rijden vanuit huis. Om er echt profijt van te hebben zullen we regelmatig een weekeinde moeten gaan en dat kost behoorlijk wat energie, geplan en reiskosten. De prijs voor deze plek ligt net wat hoger dan dat we zouden betalen voor een aantal losse perioden (pasen, meivakantie, hemelvaart/pinksteren en twee weken zomervakantie). Ik denk dat we uiteindelijk veel minder zouden gaan dan van tevoren bedacht. Vandaar dat we hebben besloten om het volgend jaar even aan te zien voor de extra vrije dagen rond pasen en hemelvaart en binnenkort gewoon de mei- en zomervakantie alvast te boeken.
Ik vond overigens de suggestie van een extra tentdoek wel een goede, die hou ik even in gedachten voor het geval we een ander jaar alsnog een seizoensplek willen.
Nogmaals dank voor jullie input.

Ilva
08-09-2011 om 19:26
Stormbanden
En mocht je het volgend jaar doen dan zou ik stormbanden kopen en die over de tent doen. Als je er niet bent en het gaat stormen dan staat het toch wat steviger.