Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Eva

Eva

09-01-2012 om 23:12

Sicilie?

Wij willen deze zomer (eind juli) maar 1 weekje naar het buitenland op vakantie, ergens waar het wel een beetje warm is (voor het geval het in Nederland weer belabberd weer is).

We denken nu aan Sicilie.

Is dat daar per definitie heet, want ik zag op internet dat het er gemiddeld "maar" 30 graden is, en dat vind ik nog wel te doen.

Verder gaan we met kinderen van 12 en 10 jaar. Wie heeft tips waar het leuk is om dan te zitten om nog wel iets van het eiland te zien? Is het leuk voor hen?

We willen graag wel een zwembad (of evt. zwembare zee) bij het hotel, appartement/huisje o.i.d. Hebben jullie tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het tegen vond vallen. Er zijn best leuke plaatsjes maar er is niet zoveel voor kinderen vind ik.

Heb je ook al eens aan Corsica gedacht? Dit eiland heeft alles en veel leuke en mooie dingen. Het weer is er prachtig en het is een relatief klein eiland maar het heeft alles. Bergen, strand en leuke attracties, prachtige steden en natuur.
Mocht je interesse hebben wil ik je mijn fotos wel laten zien.

essie

essie

10-01-2012 om 19:49

Sardinië

ik zou eerder naar sardinië gaan, veel mooier! costa smeralda, witte stranden, blauw water!

Monet

Monet

11-01-2012 om 09:55

Beiden

Ik vind zowel Sicilie als Sardinie prachtig, maar wel heel verschillend. Er zijn leuke (grote) campings op Sicilie, maar ook natuurlijk kleintjes, waar je een mobil-home kunt huren, voorzien van alle gemakken. Aan het strand, voorzien van zwembad(en), dus alles wat leuk is voor kinderen. Wat vast ook heel leuk is voor hen is een bezoek aan de vulkaan de Etna, maar ook per boot naar de kleine vulkanische eilandjes, waaronder Stromboli die elke ca. 15 minuten een uitbarstinkjes heeft, is heel leuk. Onderweg werden we begeleid door dolfijnen, dat maakte het natuurlijk nog leuker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.