Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jessie

Jessie

07-06-2010 om 20:32

Skottel of kooktoestel

Hallo,
Wij kamperen al een tijdje met onze caravan. Dit bevalt heel goed, behalve het koken en buitentemperaturen van 30 graden en ons jongste dochtertje die dit jaar ook 2 keer per dag nog moet slapen in de caravan. Het lijkt ons prettig om een apart kooktoestel te hebben in de voortent, zodat we onze dochter rustig kunnen laten liggen. Wat is dan praktischer om aan te schaffen? Een skottel of een extra kooktoestelletje met aanrechtje voor in de voortent?
Graag jullie ervaringen!
Groetjes, Jessie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

07-06-2010 om 20:56

Mijn keus

zou zijn een kooktoestel dat je kunt gebruiken als bbq. Dat is dan ook handig buiten de voortent.

Zelf hebben wij zoiets als op volgende link, alleen heeft onze plaat minder vakjes en twee verschillende zijden (grill en vlak). Als je de plaat niet gebruikt, heb je een flinke pit over met veel vermogen. Dat werkt dus snel met het koken van andere dingen.
http://www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=4&id=29&arid=1394

Op de site zag ik ook iets nieuws (voor mij dan). Als ik nu zou moeten kiezen, zou ik deze ook erg leuk vinden. Het heeft nog steeds twee functies: bbq-en en koken.
http://www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=4&id=44&arid=6755

Vera*

Vera*

07-06-2010 om 21:07

Wij

Wij hebben de cadac outdoor chef. Je draait een gaspit op een blauwe gasfles en dan kun je gewoon koken. Ook kun je er een bbq of grill-/pannenkoekenplaat opleggen.

Puck

Puck

07-06-2010 om 21:21

Skottel

De Outdoor chef van Vera is eigenlijk een kleine skottel, met dezelfde mogelijkheden. Ik zou gaan voor een skottel, die kan je namelijk gebruiken als wok, grillplaat/pannenkoekenplaat, barbecue en ook als gewone gaspit. Voordeel t.o.v. een outdoor chef is dat je geen blauwe gasfles nodig hebt maar gewoon kunt aansluiten op je normale groene gasfles.

reina

reina

07-06-2010 om 21:36

Skottel erbij

Zelf kook ik wel in de caravan ( geen kleine kinderen ), ik zet er vaak een kleine ventilator bij als het te warm wordt. De skottelbraai heb ik buiten staan, maar als extra, ik zou het niet handig vinden om vooral op de skottelbraai te koken.

Rembrand

Rembrand

08-06-2010 om 09:22

Skottel en barbecue.

Ik verwacht in de caravan niet veel te gaan koken. Onze vouwwagen was minder warm dan het in een caravan kan worden. Wij gebruiken de skottel bijna elke dag ( wokgedeelte ) en ook regelmatig de barbeque. Gewoon een lekkere salade erbij en/of brood en klaar is kees.
M.

Vera*

Vera*

08-06-2010 om 09:28

Puck

Wij nemen niet zo veel mee en de grote skottel vinden we veel te groot .

Puck

Puck

08-06-2010 om 10:37

Vera

Dat weet ik, jullie zijn tentkampeerders, Maar Jessie is een caravankampeerder en kan dus makkelijker iets groters meenemen en voor jouw outdoorchef zou ze dan een aparte gasfles moeten aanschaffen en die is voor de skottel niet nodig omdat je daar gewoon je normale caravangasfles voor kunt gebruiken. En die grote skottel is juist heerlijk, daar kan je nu mooi in één keer een 1-pansgerecht voor 4 personen op klaar maken. Redt jij dat dan voor je hele gezin op je Chef? Volgens mij zou ik dan verhongeren

Skottel

Wij hebben een vouwwagen met een prachtige bermkeuken alleen die gebruiken we nooit. Sterker nog , er zit niet eens een gasfles aan. Alles doen wij op de skottelen dan echt niet alleen maar 1 pans dingen. Voor de enkele keer dat we gaspit nodig hebben, macaroni,rijst pindasaus enz ,maken we dat op zo'n snelcoocker. Geen idee of ik dat goed schrijf hoor. Maar zo hebben we dus wel maar 1 gasfles.

Vera*

Vera*

08-06-2010 om 13:31

Puck

Vorig jaar at zoon nog niet zoveel. Hij is nu 'opeens' (hij is blijkbaar weer beter ) gaan eten. Hij zit ineens op minstens 8 boterhammen per dag en kan de hele tijd wel eten. Dit jaar moeten we kijken hoe het gaat. Meestal leggen we een stuk vis of worstjes oid op de plaat en dat is erg lekker met stokbrood en salade. Tot vorig jaar mei ging dat nog goed. Nu zal het meer salade worden en langer wachten tot al de worstjes gaar zijn. Misschien gaat een volgende vakantie de grote skottel wel mee .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.