Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Pooh bear

Pooh bear

05-08-2018 om 09:59

Slecht weer tips voor Oostenrijk Omg Zell am See

Nadat het al weken erg warm is gaan wij komende week eindelijk ook op vakantie. Stiekem hoopte ik al dat het iets minder warm zou zijn omdat het hierecht veel te warm is voor de dingen die wij willen gaan doen.
Alleen nu zeggen de weerberichten dat het de hele week gaat regenen op Somige dagen wordt er ook onweer voorspeld.
Nu heb ik voor meer dagen uitjes bedacht dan we weg gaan maar bijna alles is buiten en dan vooral in de bergen.
Nu kan het natuurlijk nog dat de weersverwachtingen niet klippen maar voor het geval het wel klopt heeft er iemand nog ideeen wat we met slecht weer kunnen doen.
Als wij vakantie hebben trekken we er eigenlijk altijd elke dag op uit. We houden alle drie niet van zwemmen en ook niet van het strand. Het enige wat we konden bedenken is de zoutmijn of ijsgrot maar dan moet ik mijn dochter nog zien te overtuigen want na Thailand weigert ze met regen een grot in te gaan.

Triva

Triva

05-08-2018 om 11:29

Hadden wij ook

Zover vooraf klopt het echt niet, zeker niet voor de hele dag. Een regenbui geeft vaak aan dat het ergens die dag gaat regenen. Hadden wij ook en we hebben in 2 wk 1 regendag en 2 regennachten gehad. Op voorhand stond er elke dag regen. Goed om er rekening mee te houden maar dikke kans dat je gewoon moet kijken wanneer de regen valt.

Pooh bear

Pooh bear

05-08-2018 om 13:20

Stoomtrein

Die stoomtrein staat inderdaad ook op ons lijstje om te doen maar wel samen met een wandeling bij de Krimmler watervallen.
Nu kunnen we ook gewoon regenpakken aan en gewoon gaan maar weet ook niet hoe veilig dat is in de bergen.
Dan maar hopen dat het niet klopt en dat het grootste deel snachts valt

Juline

Juline

05-08-2018 om 17:25

Ter plekke bekijken

Ik vind de meeste ideeën voor uitjes tijdens de vakantie. Als je bij een museum bent, of bij de tourist info, staan daar foldertjes met activiteiten.

Als het slecht weer is gaan we ook nog weleens een stadje in. Kan je schuilen in de winkel tijdens een bui.

40er

40er

05-08-2018 om 21:02

Wij

Zijn naar Salzburg geweest, naar de Königsee en het Kehlsteinhaus (zomerhuis van Hitler). Werfen heeft een ijsgrot, bij Bad reichenhal kun je zoutmijnen bezichtigen.

Caesar

Caesar

05-08-2018 om 22:39

Hitler

Zomerhuis van Hitler? Waarom zou je daar heen willen? Voelt niet helemaal goed....

Kasteel Hoherwerfen met vogelshow

https://www.salzburg-burgen.at/en/hohenwerfen-castle/

Ietsje rijden maar over de 311 een goede verbinding.

Machtig mooi kasteel tegen een zwarte rotsformatie.

Vogelshow hoherwerfen


https://youtu.be/YoelMLY3SdI

Ca. 45 minuten rijden.

Pooh Bear

Pooh Bear

06-08-2018 om 14:01

Dank jullie wel

Bedankt voor de tips allemaal. Ik heb ze opgeslagen en we gaan zien wat voor weer het wordt en wat we gaan doen.

Grossglockner

Een leuk dagtochtje bij minder weer is de Grossglockner Hochalpenstrasse. Dit kost wel toegang in de vorm van extra tol. De Grossglockner is de hoogste berg van Oostenrijk en de route begint bij Bruck dat aan de andere kant van het meer bij Zell am See ligt. De route eindigt in Karinthie bij het (leuke) plaatsje Heiligenblut waar het vaak warmer en zonniger is dan in Zell am See.

Wij zaten destijds op de camping in Bruck en wat ik mij kan herinneren is dat het daar bijna dagelijks regende vanaf een uur of 3/4. Je zit wat dat betreft echt aan de regenkant en het blijft een beetje in dat dal hangen.

Pooh Bear

Pooh Bear

08-08-2018 om 23:38

Kehlsteinhaus

Ligt niet in Salzburg sterker nog het ligt niet eens in Oostenrijk maar in zuid Duitsland

Pooh Bear

Pooh Bear

08-08-2018 om 23:40

update weer

Ondertussen regent het volgens weeronline nog maar 2 dagen. 1 van die dagen gaan we inderdaad naar Salzburg met de trein.
De Grossglockner gaan we zeker ook nog doen. En verder kijken we nog wel.
Ondertussen zijn we er sinds vandaag.

Couk

Couk

09-08-2018 om 01:11

See

De Königssee ligt ook(net als Hitlerhuis) niet in Oostenrijk(dat zegt 40er ook niet) maar net over de grens in Duitsland. Heel erg de moeite waard om met de boot een rondje te doen en overal uit te stappen. 30 uurtje van Salzburg.

Pooh Bear

Pooh Bear

09-08-2018 om 07:39

Couk en 40er

Oke sorry dan had ik dat verkeerd begrepen.

40er

40er

09-08-2018 om 07:40

Idd

Wij zaten in leogang en ik heb opgesomd wat wij hebben gedaan. Het is niet ver rijden en we wilden graag eens kijken

En @Caesar, misschien om de geschiedenis van de plek?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.