Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Smal bed caravan, dekbed of slaapzak past niet

Na een hoop gepieker en gepeins, hoop ik nu op jullie hulp!
De situatie is als volgt: We hebben een Eriba caravan. Achter is een 2-persoonsbed, waar we gewoon ons dekbed opleggen. Voor, op het 1-persoonsbed, slaapt onze dochter van bijna 10. Het bed is 1.90 lang en ongeveer 85 centimeter breed. (Aan het hoofdeinde is het smaller, ongeveer 70 cm breed, want daarlangs is het keukenblokje)Vlak langs dat bed (aan het voeteneinde) is de deur.
Het eerste jaar dat we met deze caravan gingen kamperen gebruikten we haar dekbed. Maar die is 1.40 breed en zat dus steeds tussen de deur. Ook bleef het niet goed liggen.
Daarna kochten we een junior slaapzak van 1.40 x 60. Deze is nu te kort, en ook wel erg smal voor haar.
Ik zoek eigenlijk iets van 1.70 tot 1.80 lang en 80 tot 90 cm breed.
Maar alle dekbedden zijn veel breder.
En alle slaapzakken die ik tot nu toe heb gevonden zijn veel te lang.
Heeft iemand de gouden tip???
Oh, ja, ik ben een kluns op het gebied van naaien/zelf maken...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fraz

Fraz

18-07-2010 om 10:05

Mummyslaapzak

die zijn van onderen smaller dan van boven. Ze zijn wel 190 cm lang (plus hoofgedeelte) dus wel langer dan jij eigenlijk zoekt. Misschien is het mogelijk het onderste gedeelte gedeeltelijk op te rollen (omdat het smaller is kan dit ook goed)en met stevige knijpers vast te zetten (je hebt van de metalen grote knijpers met een rubbere gedeelte, ze zijn bedoeld om mee te klussen)

Guinevere

Guinevere

18-07-2010 om 10:11

Deken?

Gewoon een ouderwetse deken gebruiken? Of een plaid, die van IKEA zijn niet zo lang. En dan het bed met reguliere lakens opmaken. Kun je haar trouwens niet andersom leggen, hoofd aan de brede kant?

Wenli

Wenli

18-07-2010 om 11:46 Topicstarter

Vergeten en hopelijk oplossing gevonden

Wat ik in mijn berichtje vergeten was te zeggen is dat aan het voeteneinde het bed ook smaller wordt (caravan is rond van voren)
Dat houd dus in dat het hoofdeinde ongeveer 60 cm is, het middenstuk 80 en het voeteneind ook weer 60 cm.
Maar volgens mij heb ik toch iets gevonden: De muscovy junior pod slaapzak.
Dit ding is 165 lang (prima, want waar haar hoofd is hoeft geen slaapzak, en haar lengte is ongeveer 1.50) en in de breedte loopt-ie ovaal. Dus bovenaan smaller, dan is het middenstuk 82 cm en vervolgens weer smaller bij de voeten.
Dus min of meer de vorm van het bed!
Hopelijk is dit DE oplossing!
Evengoed bedankt voor het meedenken!

Maxime.M

Maxime.M

18-07-2010 om 13:14

Dekbed

Misschien heb ik het niet helemaal begrepen, maar waarom leg je een dekbed niet dubbelgevouwen neer? Dus óp de ene helft liggen en de andere helft over je heen leggen?

Maxime

Wenli

Wenli

18-07-2010 om 16:59 Topicstarter

Pelle en maxime

Ik denk niet dat die zak voor ons meisje erg kort is. Ze is ongeveer 1.50, en die zak hoeft maar tot de schouders te komen, dus gaat er nog ongeveer 25 cm af.
Hou je dus nog een 35 cm over, en ik denk niet dat ze zoveel zal groeien in een jaar...

Wat een dekbed gebruiken betreft; dat hebben we geprobeert, ook haar op een gedeelte te laten liggen en de andere helft over haar heen. Maar dan lag het heel erg opgepropt bij haar voeten, dat lag niet lekker. Bovendien zat het dekbed constant tussen de deur.

Maar goed, we zullen zien of deze slaapzak beter werkt. Het valt te proberen!

Guinevere

Guinevere

18-07-2010 om 21:10

Hmm

Het valt te proberen, maar erg lang zal die slaapzak niet meegaan. Ik vraag me trouwens af hoe lang ze nog op dat bedje wil liggen? Tijd voor een bijzettentje misschien?
Waarom leg je anders een deel van het dekbed niet ónder het matras?

Annet

Annet

18-07-2010 om 23:31

Ultra light slaapzak

De tip is te laat want jij hebt al een slaapzak gevonden.
Mijn kinderen slapen in een ultra light slaapzak, gewoon de volwassen versie, al zijn ze 7 en 12.
Oudste is de koukleum dus zij heeft een versie die geschikt is voor behoorlijk lage temperaturen. Toch is de slaapzak erg dun en neemt dus weinig plek in. Het is een mummiemodel.
Zij zou het niet met jou eens zijn dat je het hoofd niet mee hoeft te tellen. Zij ligt er echt helemaal in.
Jongste heeft een nog dunnere versie. Die vindt alles snel te warm.
Wij hebben ze gekocht bij Decathlon maar ik neem aan dat ze ook bij de andere buitensportwinkels te koop zijn.

Wenli

Wenli

19-07-2010 om 00:14 Topicstarter

Guinevere en annet

Onze meid ligt altijd helemaal opgerold, is dan zo'n mummie-model niet erg strak? Want daar heb ik ook naar gekeken. Ik heb juist voor deze gekozen omdat ze dan in het midden meer ruimte heeft voor die lange stelten van haar. En ze ligt nooit met haar hoofd onder de dekens, vind ze griezelig.

Guinevere, ik verwacht eigenlijk dat onze meid nog erg lang bij ons zal liggen. Ze is klassiek autistisch en heeft een verstandelijke beperking. Zelf zal ze het denk ik niet durven om alleen in een tentje te gaan liggen, en zelf zou ik het ook geen prettig idee vinden. Maar wie weet, in de toekomst...
Overigens heb ik zelf vorig jaar een paar nachtjes in haar bed geslapen (ze wilde in het grote bed bij papa "logeren")en ook mijn man heeft er 2 nachten gelegen (toen wilde ze bij mij) en het lijkt erg smal en krap, maar in de praktijk valt het reuze mee.

Verder hoop ik eigenlijk gewoon dat die slaapzak gewoon onder het bed gepropt kan worden, omdat de dagen en nachten zo lekker warm zijn dat we alleen een laken nodig hebben

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2010 om 01:54

Selk' bag

Mijn dochter heeft een Selk'bag, of hoe wij 'm ook noemen: een bananenpak. Als je het ziet begrijp je die naam
Het is geen slaapzák maar een slaappák. Je trekt het aan. Er zitten pijpen met dichte voeten aan, mouwen en een capuchon. Geschikt voor frisse nachten. Mijn dochter slaapt ermee in de openlucht in een hangmat. Ideaal. Het nadeel wat ik eraan zie is dat er maar twee maten zijn. s/m is voor onder de 1.85 en l/xl is voor boven de 1.85. Small is misschien nog royaal voor je dochter. Het is niet goedkoop.
Voor info: www.selkbag.nl

Kari1

Kari1

19-07-2010 om 16:40

Oprollen en mummie

Met een mummieslaapzak rol je je niet op IN de mummie, maar MET de mummie. Net zoiets als dat pak van Kaaskopje. Het is even een andere manier maar dat went snel. Een mummie zal wel wat warmer zijn omdat je je armen en benen bij je houdt, net zoals wanten warmer zijn dan handschoenen. Een mummie is wel lekker smal, en dat zoek je. Misschien een optie als ze uit de slaapzak is gegroeid die je nu hebt.
Kari

Janna3

Janna3

19-07-2010 om 16:45

Perry

Wij hebben een junior slaapzak van Perrysport, deze is 1.65 lang. Prima slaapzak, als je het bed met een hoeslaken opmaakt kan ze er nog lang inliggen denk ik. Zeker in een caravan. Veel plezier op vakantie!

Zo moeilijk?

Waarom zo moeilijk?
Gewoon je bed opmaken met een deken en laken, dan komt er toch niets tussen de deur?

Ik voel me altijd enorm opgesloten in zo'n mummieslaapzak.

Puck

Puck

20-07-2010 om 09:25

Is deze al langsgeweest

Niet het hele draadje gelezen maar is het mogelijk om een gewone slaapzak te gebruiken en dan het voeteneind om te slaan en vast te zetten met een paar veiligheidsspelden. En een standaardslaapzak zal toch ook geen probleem zijn lijkt mij. Gewoon de slaapzak helemaal op het bed leggen, kussen IN de slaapzak leggen en met je hoofd ook gewoon in de slaapzak. Kwestie van minder hoog dichtritsen.

Puck

Puck

21-07-2010 om 11:50

Denk ik ook beemer

Altijd fijn als iemand nog even terugkeert in zijn eigen gestarte draadje....

Puck

Puck

21-07-2010 om 17:24

Beemer

Nou gaat lekker met mij vandaag: ik mis mailtjes, lees ze niet goed of begrijp ze niet goed. Ik ben geloof ik hard aan vakantie toe

Guinevere

Guinevere

21-07-2010 om 20:47

Puck

Wenli is allang terug gekomen in dit draadje hoor... bovendien, is het verplicht om dagelijks te reageren? Lukt mij ook niet altijd in mijn eigen draadjes.

Puck

Puck

21-07-2010 om 21:14

Pjoeh, kwin

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die soms een posting mis. Beemer zei precies hetzelfde als jij. Dank voor het opkrikken van mijn gekelderde zelfvertrouwen

Wenli

Wenli

21-07-2010 om 21:26 Topicstarter

Sorry sorry, kon gisteravond niet op ool

Om de een of andere reden kon ik gisteravond niet op de site van Ouders Online komen, wel gewoon op van allerlei andere sites.
Dus ik zie nu pas dat er nog een boel reacties zijn bijgekomen.
Fijn, dat jullie allemaal zo fanatiek meedenken, een aantal tips zal ik zeker onthouden voor het geval dat mijn Muszcovy Pod Junior toch niet de door mij gehoopte oplossing is.
Vooral dat andersom liggen...zo simpel...zucht...waarom bedenk ik zelf niet zoiets, haha! Dus die ga ik er zeker inhouden!
Helaas zal alles waarbij haar hoofd in de slaapzak verdwijnt afvallen, daar heeft ze een gruwelijke hekel aan.
Maar ik wacht (nog steeds...waar blijft dat ding toch???) op mijn slaapzak. En hoop ook nog steeds dat we aan een laken genoeg zullen hebben! (hoewel het niet perse zo plakkerig heet hoeft te zijn als de afgelopen nachten)

Guinevere

Guinevere

21-07-2010 om 22:12

Ja maar

Ja maar, maar, over postings missen gesproken! Andersom leggen had in in de 2e reactie al voorgesteld!
Anyway, totaal meta en off topic: ik vind ook dat er nogal geprikkeld gereageerd wordt af en toe. Vandaar mijn mogelijk overbodige reactie.

Wenli

Wenli

21-07-2010 om 22:12 Topicstarter

Kan ook nog combineren pelle

Dan leg ik haar in haar nieuwe slaapzak andersom

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.