Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

stans verlinden

stans verlinden

05-07-2010 om 22:05

Snorkelen en een bril

En dan heb ik het over een gewone bril. Die past niet onder een duikbril of zwembrilletje. Maar zonder bril zie ik bijna niks (heb een bril met een sterke correctie voor dichtbij en veraf met een cilinder erin, dure glazen zijn het).
Nu mijn probleem, als we in Australië zijn gaan we ook naar het Great Barrierreef, nu zou het wel erg leuk zijn de visjes en het koraal te kunnen zien. Hoe ga ik dat doen, ik zie het niet zitten een dure duikbril op sterkte te kopen, ik weet niet eens of ik snorkelen wel leuk vind. We zullen ook wel in een panoramaboot het water op gaan maar is er nog een andere manier om onder water te kijken?
Stans

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

05-07-2010 om 23:28

Daglenzen?

Heb je ooit lenzen geprobeerd? Je zou een setje daglenzen kunnen proberen, desnoods zonder cilinder want die zijn goedkoper.
Bij de opticien kun je vaak gratis een setje halen om te proberen. Dan op naar het zwembad of in het bad thuis en uitproberen met duikbril.
Met daglenzen (zacht lenzen) heb je maar een korte wenperiode. Maandlenzen zou ook kunnen maar is wat lastiger als je ze kwijtraakt.
Aan de andere kant, dochter van 12 heeft ook maandlenzen, zij springt nu het zwembad in met een zwembril eroverheen. Dat werkt tot nu toe prima.

reina

reina

06-07-2010 om 07:11

Ja, lenzen

Ik probeerde n Mexico vorig jaar te snorkelen met bril, nee dus Daarna was ik in Curacao en had m'n (dag)lenzen wel meegenomen en heb daar een duikles gehad en gesnorkeld, geweldig! Als je nog geen lenzen hebt zou ik idd daglenzen roberen, die heb ik altijd op voorraad liggen.

maui

maui

06-07-2010 om 18:26

Huren

Vorig jaar waren wij op Hawaii en daar hebben wij gewoon een duikbril met glazen op sterkte gehuurd. Verschillende sterktes waren daar voor handen. Ik zou dus eens kijken of dat ook tot de mogelijkheden behoort, of desnoods in NL huren.

Duur?

Wat vind je duur?
Ik heb vorig jaar in Cairns van Speedo goggles op sterkte gekocht voor nog geen 20 euro.

reina

reina

06-07-2010 om 18:52

Dirksmama

Ik kan me niet voorstellen dat sterke glazen zo goedkoop zijn, als je het hebt over bijv. - of + 2 kun je ook nog wel snorkelen zonder bril ( doet mijn man wel bijv.)

Min 5

Ik heb ze in min 5, mijn man in min 8. Is dat sterk genoeg voor jullie. Natuurlijk zijn ze niet perfect op maat, het zijn gewoon goggles met aan beide kanten dezelfde sterkte.
Ik moet zeggen, er ging echt een wereld voor me open. Ik zwom meestal met mijn ogen dicht omdat ik toch niets zag...

stans verlinden

stans verlinden

07-07-2010 om 00:56

Lenzen

Ik ben vandaag meteen bij de opticiën geweest en een setje daglenzen besteld. Gratis 5 paar om uit te proberen. Goed plan! Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Stans

Polly Shearman

Polly Shearman

07-07-2010 om 08:48

Oefenen

hoi stans,
als je nog nooit lenzen hebt gebruikt moet je wel eerst goed oefenen in het indoen thuis, en ik zou ze ook thuis gaan dragen om eraan te wennen ( al gaat dat met zachte lenzen heel snel) zodat je er straks op vakantie geen last van hebt.

ik had ook een bril, en als ik dan ging duiken, gebruikte ik een gewone duikbril, ik zag alles heel erg troebel, maar ik zag wel genoeg. TOT ik lenzen had en die dus besloot in te houden, met duikbril op.. en wauw!!!!! wat ik zag!! ongelooflijk!
echt een aanrader, Maar als je heel diep gaat kan je wel extra last hebben van de druk, door die lenzen.

Lenzen

Lenzen zijn voor mij geen optie, ten eerste krijg ik ze niet in, ook niet na 2 jaar elke dag oefenen en modderen, ten tweede zitten ze niet lekker en ten derde krijg ik ze niet uit...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.