Vakantie en uitjes

Sanne
18-07-2012 om 21:02
Spoed: makkelijk avondeten mee op vakantie?
We gaan vrijdag op vakantie (huisje in Belgie, niet super ver rijden dus), waar we dus een aantal keren zelf willen koken.
Wat nemen jullie nou mee op vakantie?
Ik neem het liefst dingen van thuis mee, zodat ik daar niet naar de supermarkt hoef (zonde van mijn vakantietijd, doe liever andere dingen). Het winkeltje in het park heeft niet veel en is vrij duur. Dus wat kunnen we meenemen om daar te eten? Ik heb wat inspiratie nodig... Bedankt alvast.

gruffalo
18-07-2012 om 21:08
Makkelijk
Wij nemen voor de eerste avond meestal tomaten soep en kaas mee, en een salade. Bij de kampwinkel halen we een vers stokbrood.
Combinatie van plakjes stokbrood/kaas/tomatensoep is erg lekker, en makkelijk.
gruffalo

amk
18-07-2012 om 22:39
1e dag
Voor de eerste dag neem ik vaak een portie ingevroren pasta saus mee. Even opwarmen en pasta koken.
De andere dagen altijd even boodschappen doen, stalletje langs de weg of bij de lokale winkels voor de lokale specialiteiten.

Kari1
18-07-2012 om 22:46
Idd makkelijk houden
Het hangt er natuurlijk van af hoeveel blikvoer je wilt eten. Heb je daar geen moeite mee voor die korte tijd (vers en gezond komt thuis wel weer) dan kun je denken aan dingen als : pasta (thuis al de juiste porties afmeten/afwegen), pot of pakje pastasaus, uitje, paprika's, courgette o.i.d., verder erdoor b.v. een stuk van zo'n salamiworst of een blikje vis. Bederft niet snel dus kun je zo meenemen.
Rijst met een blik ragout en een blik doperwten.
Een thuis schoongemaakte bos wortels (blijft heel goed in een plastic doos), een portie piepers en wat van die hamburgers in folie.
Voor de eerste dag een bak koelverse bami of nasi, eitjes om erbij te bakken en evt. wat extra groente.
Of thuis een hartige taart/quiche maken en die meenemen. Zo kom je alweer een paar dagen door.
Kari

Manda Rijn
19-07-2012 om 22:51
Aha belgie
oh joh dan neem je toch gewoon lekker veel mee van huis.
Kant en klare soep of van die aziatische noedelsoep waar je kokend water bij moet doen (en een ei dat is namelijk erg lekker, oh ja nog wat wat verse paksoi erbij is nog lekkerder maar dat is wat lastig op vakantie....).
En rijst en couscous, knoflook, olie, pasta en pastasaus.
Ik vond de supermarkt in de Belgische ardennen trouwens erg leuk, allerlei verschillende kaas en vlees, vleeswaren ook erg lekker. Verse groenten.
Ik hou erg van vers eten dus na een dag soep uit zak en andere instant spul wil ik naar een plaatselijke supermarkt, lekker lang alles bekijken, erg leuk.

GS
22-07-2012 om 00:20
Bbq
Weet niet vwb het weer in Belgie, maar op vakantie gaan we zoveel mogelijk zelf bbq-en. Lekker vlees kopen, salade er bij. Heerlijk! Moet je dus wel zelf nog vlees kopen.