Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Karin

Karin

02-06-2010 om 19:53

Spoedvraagje camping; aan rivier of juist verderop met tent staan?

Hoi!
Ik moet morgen de knoop doorhakken, betreft de huurtent op een camping. Ik kan kiezen uit een type tent direkt aan de rivier, de dordogne, waar ze wel allemaal naast elkaar staan. Of een plekje in het midden van de camping, met meer privacy. Het gaat dan om eind juli. ZIjn er nadelen van het aan de rivier staan? Koud, muggen oid? Wie heeft op korte termijn advies? We moeten onze optie nl. snel 'verzilveren'.
dank je wel!
Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja, ik zou het wel weten

Ik wil altijd aan een riviertje staan

Water

Hoe oud zijn je kinderen, hebben ze een zwemdiploma? De dingen die je noemt als muggen enzo daar heb je meer last van dan bij een hoger gelegen plek verder weg van de rivier, maar ja... bij het water zou mij ook meer trekken.

Kijk bij aankomst dan wel even goed naar het evacuatieplan, want het zou niet de eerste keer zijn dat mensen van een camping weg moeten vanwege overstromingen. De camping waar wij vorig jaar zaten in Zuid-Frankrijk aan de Cèze heeft een paar jaar terug volledig onder water gestaan in september en dat zou je toch echt niet zoeken achter dat leuke stroompje waar de camping aan stond.

Chris

Karin

om welke camping gaat het?
misschien kan je mensen mailen, die er geweest zijn, via camping-frankrijk.nl?
succes,
gr Nora

Aan het water

vrienden van ons stonden afgelopen zomer op een camping in friesland. Zij stonden niet direct aan het water, maar in de tweede rij zeg maar. Zij zaten onder de muggenbulten, de mensen die direct aan het water stonden niet.
Dus mijn conclusie is, direct aan het water ben je meer muggensafe dan wat verder op. Maar goed, dit is slecht een ervaring, ik weet niet of je het ook echt als gegeven aan kan nemen.

Zelf zou ik voor meer privacy gaan.

groetjes van Purk

p.s. zelf betrap ik me ook op de gedachte dat je dat water de hele tijd hoort en dat je dan moet plassen....

reina

reina

03-06-2010 om 07:00

Water

Ervan uitgaande dat je geen kinderen hebt voor wie het water nog gevaarlijk is, zou ik kiezen voor aan het water staan, dat heeft net dat beetje extra, vind ik!

angel3

angel3

03-06-2010 om 18:56

Hoe snel stromend

een rivier kan best 'herrie' maken. Ik heb ooit aan een kabbelend beekje gestaan en moest idnerdaad de hele nacht piesen en ik vond het best lawaaiig. Voordeel was wel dat we onze biertjes erin altijd in legden....

Mover

Mover

04-06-2010 om 07:58

En je hoeft niet zo zachtjes te doen

's nachts in je tent

Karin

Karin

04-06-2010 om 14:14

Camping au soleil d'oc in de correze/dordogne

Nora, het gaat om camping au soleil d'oc in de Correze/Dordogne bij Argentat.
Misschien kent iemand de camping persoonlijk? Dan zou ik graag je mening horen betreft de ligging van de tenten!
groet
Karin

Vera*

Vera*

04-06-2010 om 16:32

Google earth

Google earth is daar toch goed voor te gebruiken?

Minet

Minet

06-06-2010 om 11:11

Al gekozen? wij waren daar

Wij waren op die camping, een jaar of 8 geleden. Een in onze ogen kleine camping, met aan de rivier inderdaad een open veld (die zomer stonden daar geen tenten omdat de rivier enorm buiten zijn oevers was getreden), en tenten in het midden van de camping waar inderdaad meer privacy was door haagjes en bomen.

Karin

Karin

06-06-2010 om 21:33

Hoi minet

Nou, we hebben we voorkeur voor deze camping. Ik heb de optie nog even verlengd zodat we rustig kunnen kiezen.
Er schijnt wel de laatste jaren wat veranderd op de camping dus of het nog zo is als 8 jaar geleden?
Wat vond je van de ligging, tov andere leuke plaatsen?
Vond je Argentat een leuk dorp om te terassen of eten?groet,
Karin

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.