Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

stad voor een lang weekend weg

Man en ik willen binnenkort een weekend naar een leuke stad. We wonen in de buurt van Rotterdam. Rotterdam voldoet wel aan onze criteria (leuke musea met kunst/techniek/wetenschap, ook cultuur. Shoppen hoeft niet, natuur of tuinen vinden we wel leuk), maar ja, daar kunnen we ook een (mid)dag op de fiets heen.

Ik zou het leuk vinden om juist wat verder weg te gaan en daar een hotel te pakken. Dus pak m beet, op 1 tot 2 uur rijden - dus dat is ongeveer heel Nederland Moeilijk om dan iets te kiezen. Welke steden kunnen jullie aanbevelen? 

Leiden, Haarlem, Delft, Maastricht, Middelburg, Utrecht, Groningen, Den Bosch, Den Haag. Allemaal een lang weekend geweest en ja, ook Rotterdam. 
Allemaal leuk, vooral Leiden, Haarlem in combinatie met het strand vind ik altijd heerlijk. 

Maastricht doet altijd een beetje buitenlands (Frans) aan vind ik. De cultuur is echt wel anders, het eten ook. Even de stad uit en je loopt tussen de heuvels. 

En Amsterdam kan natuurlijk ook nog 

Maastricht is erg mooi. Alkmaar, Deventer, Haarlem, Leiden, Den Bosch en Dordrecht ook trouwens.

Groningen! Groninger museum. Forum. Alles in het centrum lopend te doen. Ommeland (boven de stad) voor een  uitje met de auto. Winsum, Appingedam….je zou er zelfs nog een dagje Schiermonnikoog aan vast kunnen plakken!

Ik zou ook voor Groningen of Maastricht gaan. Beide leuke steden, en inderdaad je kan zo in de buurt naar een totaal andere omgeving (Schiermonnikoog of heuvelland). 

Kom jij toevallig uit het noorden IngridT? 

troelahoep schreef op 03-11-2021 om 23:21:


Kom jij toevallig uit het noorden IngridT?

Hoe kom je daar nou bij……

Ik zou gaan voor Leiden of Maastricht. Bij Maastricht krijg ik wel meer een citytrip-gevoel, wellicht omdat het dicht bij de Duitse grens ligt. Ik heb in ieder geval van beide steden enorm genoten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.