Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Stedentrip, dochter wil winkelen. Waar naar toe?

Als onze dochter is geslaagd voor haar examen mag ze met een van haar ouders (ik!) een stedentripje gaan doen. Ze heeft nu Rome in haar hoofd omdat ze gehoord heeft dat je daar leuk kunt winkelen. Maar volgens mij is Rome vooral om duur te winkelen. En dat is niet haar bedoeling. Ze is niet heel erg van cultuur en zo maar willen natuurlijk wel wat zien als we ergens zijn. Londen is leuk om te winkelen maar ook duur. Wie heeft een tip?
Andere dochter is toen met mijn man naar Barcelona geweest maar vooral voor de bezienswaardigheden en zo.

Wenen?

https://www.reisgraag.nl/artikelen/top-10-beste-shopsteden-europa/

Veel plaatsen zijn leuk om te winkelen. Zelf vind ik Antwerpen leuk en heb dat ook weleens met dochter gedaan.

http://www.germany.travel/nl/steden-cultuur/shopping/city-shopping/konstanz.html

Je kunt ook kiezen voor een kleinere stad.

Kaori

Kaori

26-03-2018 om 17:00

Wenen

Ik vond Wenen heel leuk om te winkelen. (En dat zegt wat want ik heb een hekel aan winkelen)
En ook Praag was erg leuk met aparte winkels.

Ciska22

Ciska22

26-03-2018 om 17:00 Topicstarter

AnneJ

Ze wil wel graag iets verder weg dan Antwerpen of zo, dat we ook nog mooi weer hebben en zo. En ook wel graag een grotere Europese stad.

Bo

Bo

26-03-2018 om 17:01

leuk

Ik zou gewoon kiezen voor een stad die jullie qua sfeer en mogelijkheden aanspreekt. Als het om goedkope winkels gaat, dan zijn die grote ketens overal te vinden. Antwerpen, Londen en Barcelona zijn allemaal leuk maar hebben een andere sfeer. Dus wat wil ze? Budget zal ook meespelen en misschien het weer ook.

Bo

Bo

26-03-2018 om 17:03

omdraaien

Je kunt het ook omdraaien. Zoeken op vliegtickets die in jullie budget vallen, ook qua reisdata. Barcelona kan heel goedkoop zijn maar ik weet niet of doordeweeks een optie is. Misschien kom je wel uit op een stad als Budapest of Lissabon.

Ciska22

Ciska22

26-03-2018 om 17:11 Topicstarter

Voor mijn werk heb ik veel contacten met diverse reisbureau's dus wil het door een van hen laten boeken. Dochter heeft dan examen gedaan dus is vrij en ik ben zelfstandig dus kan weg wanneer ik wil. Tuurlijk speelt budget mee, dochter wilde ook wel naar HongKong of naar New York. Maar dat zit er niet in. Het gaat om hooguit 2 a 3 nachten.

Barbara

Barbara

26-03-2018 om 17:39

Palermo

Heel erg leuke stad!

Lou

Lou

26-03-2018 om 18:35

Barcelona

Ik zou naar Barcelona gaan. Lekker een eindje weg, niet duur, fijn eten, prettige stad. Nou ja, ik was er vóór de aanslag maar vond het toen dus echt een heel prettige stad.

wat ik verrassend vond

Wat ik verrassend vond was Malaga. Goedkoop om naar toe te vliegen, transfer van de vluchthaven naar de stad ook snel en goedkoop. Het verblijf en eten voordelig. En een hele leuke stad voor een paar dagen met veel leuke winkels!!
Ik ben dol op Londen en Engeland, maar om te winkelen moet je t echt weten te vinden. De eerste keer dat ik er was hebben we geen leuke winkels gezien. Alleen maar megaduur en heel ver van elkaar. Dat viel mij toen enorm tegen. Pas later kwam ik erachter dat in Londen enkel leuke winkels ver buiten het centrum liggen ivm de hoge huren.
Barcalona is ook fantastisch!

angel3

angel3

26-03-2018 om 20:50

Stijl?

Houdt ze van boetiekjes die je nergens hebt? Dan zeg ik berlijn.
Of juist mainstream? Dan eerder Barcelona.
Hoe about parijs? De modestad!
Kopenhagen is ook relaxed en niet zo groot en leuk winkelen en eten.

vlinder72

vlinder72

26-03-2018 om 21:14

Madrid

Madrid vonden mijn dochter en ik erg leuk. Leuker dan Barcelona. Prachtige winkelstraten. Gezellige pleinen. Een primark met wel 4 etages maar ook alle merkwinkels, prachtige sportwinkels en zelfs een Hema.
Wij vonden Jeruzalem ook leuk maar dat is wel heel iets anders.

Bennikki

Bennikki

26-03-2018 om 21:35

Net terug

Uit Londen met 18-jarige dochter.. Je zegt Londen is duur maar dat valt momenteel reuze mee, de pond staat erg laag en je kunt er goedkoper shoppen dan in Nederland. Aan leuke winkels echt bepaald geen gebrek en ook nog aardige mensen en gratis musea voor als je het shoppen zat bent. Ook uit eten goedkoper dan Nederland.

mollie

mollie

26-03-2018 om 21:38

mijn dochters

Vinden Berlijn en Londen leuk om te winkelen.

Ciska22

Ciska22

28-03-2018 om 16:27 Topicstarter

Bedankt!

Bedankt voor jullie tips. Berlijn is ze met school al geweest vorig jaar dus daar wil ze niet nog een keer naar toe.
Mochten er nog meer tips zijn dan hoor ik ze graag hoor!

New York

De vluchten naar New York zijn niet veel duurder dan een treinrit naar bv Praag. Daarentegen is de kleding in NY wel aangenaams goedkoper dan in Europa. Daarnaast heeft NY voor beide vakantiegangers veel te bieden.

Parijs! Of Milaan

Als ze gek op mode is zeg ik Parijs (er zijn veel goedkopere winkels en outlets). Milaan is ook een leuke stad. En verrassend leuk om te winkelen: Stockholm.
Sini

Jackie

Jackie

28-03-2018 om 20:39

Istanbul

Is iets verder vliegen maar nu de Turkse lira zo enorm is gedaald kan je er heeel veel winkelen met een beetje eurozakgeld. (1 euro is 5 lira, heerlijk gevoel als je aan het omrekenen bent in een winkel.) Alle grote modeketens zijn er aanwezig, maar ook leuke marktjes en tweedehandswinkeltjes.

Roda

Roda

29-03-2018 om 08:44

Antwerpen saaie winkels

Ik vind Antwerpen een heel leuke stad maar niet om te winkelen. In het centrum grotendeels dezelfde winkels als in Nederland.Of zijn er wijken waar het wel leuk is?

El Gotic in Barcelona vond ik daarentegen erg bijzonder, heel veel hele kleine winkeltjes.

Ciska22

Ciska22

29-03-2018 om 11:35 Topicstarter

Mode vs kleding

Ze houdt niet zo zeer van mode maar van kleren.. exclusieve winkels is dus niets voor haar. Primark is favoriet..
Ik dacht zelf ook al Istanbul maar zij mag kiezen...
New York zal niet zo duur zijn misschien als je tijdig boekt. We boeken pas als we weten dat ze geslaagd is en willen dan de week daarna weg..

Sally MacLennane

Sally MacLennane

29-03-2018 om 12:17

Newcastle

Ik hoor allerlei enthousiaste berichten over Newcastle. Daar staat ook een grote Primark.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-03-2018 om 12:34

Edinburgh

Mijn kinderen hebben flink wat kleding gekocht bij de H&M en Primark in Edinburgh. Het aanbod is daar net iets anders dan in Nederland, en het is een heel leuke stad.

Valencia

Ik ben net terug uit Valencia en dat is een erg leuke stad. En alle winkels uit de Zara Holding uiteraard volop aanwezig. Je kunt er wandelen, fietsen, lekker eten en naar het strand. En niet zo druk als Barcelona. Malaga vind ik ook leuk maar Valencia is leuker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.