Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Stockholm

Nadat ik er in 2005 in 2 dagen 9 hotels heb bezocht tijdens een business trip, heb ik me voorgenomen terug te gaan en Stockholm beter te bekijken. Met Pasen is het zover, iemand leuke tips ? (2 adults, no kids)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marinade

marinade

28-01-2013 om 20:28

Bootjes

Ooit een lang weekend geweest, erg leuke stad. Wat ik leuk vond waren de stadseilanden: je hebt o.a. Djurgardens (erg groen, het schip de Wasa ligt daar ook). En een museumeiland, ook mooi. En het leukste is om allerlei veerbootjes te nemen, een stad aan het water blijft bijzonder. Verder is de oude stad zeer de moeite waard. En mooie winkels, lekker eten.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Shonagh43

Shonagh43

29-01-2013 om 11:05 Topicstarter

Leuk

We zitten pal aan de oude stad, alleen een watertje er tussen, dus dat gaat lukken. Nog een tip voor een museum ?

**Chrissie**

**Chrissie**

29-01-2013 om 14:23

Lang geleden

Voor mij is het al heel lang geleden dat ik er geweest ben, maar ik wil nog steeds graag een keer terug naar Stockholm. Wat ik me nog kan herinneren is het paleis van de koninklijke familie, die is voor het grootste gedeelte opengesteld, ik vond het erg mooi. Ook de tuinen. Ik ben ook in een museum geweest met prachtige schilderijen en volgens mij was dat ook daar. Maar dat weet ik niet zeker.
En inderdaad, de oude stad is ook erg mooi. Als de zon een beetje schijnt heb je het gevoel alsof je in een Italiaanse stad loopt (al ben ik daar nooit geweest...).
En er werd in de stad erg veel muziek gemaakt op straat, super gezellig!
Veel plezier in iedergeval.

marinade

marinade

29-01-2013 om 21:58

Moderna museet

Dat dus. Op het eiland Skeppsholmen, er was ook een beeldenpark bij. Ik ben er zelf niet geweest maar heb gehoord dat een bezoek aan de Wasa ook de moeite waard is (soort Batavia). Wij logeerden toen luxe in het Sheraton, met uitzicht op de oude stad (inderdaad, deed bijna zuidelijk aan, heldere kleuren en straten met kasseien) en op het bijzondere raadhuis.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Shonagh43

Shonagh43

30-01-2013 om 00:14 Topicstarter

Bedankt

voor de tips !

Vera*

Vera*

30-01-2013 om 12:50

De wasa

Dat schip is echt heel interessant. Wij zijn er in de zomervakantie geweest en er stonden zeer lange rijen.
Voor het maken van de Batavia zijn ze er wezen meten op/in het schip.
Ik vind het heel apart dat zo'n schip door een windvlaag naar de bodem gaat en daar na zoveel jaar vrijwel intact naar boven gehaald is.

Jip

Jip

30-01-2013 om 15:55

Vasamuseum

Ja, het Vasa museum is erg mooi en bijzonder, zeker doen. Verder de Gamla Stan (is het oude centrum met smalle straatjes) en het Koninklijk Paleis met het wisselen van de wacht. Veel plezier.

Shonagh43

Shonagh43

31-01-2013 om 12:37 Topicstarter

Vasa museum

is gesloten wanneer wij in Stockholm zijn :o(

Skansen

Vlakbij de Vasa ligt Skansen, het Zweedse Openluchtmuseum.
Het Nordiska Museet vond ik ook leuk, mooie schilderijen zie je in de Valdermarssudde.

En natuurlijk kaffe en kaka bij de oudste konditori van Stockholm, Sundbergs Konditori, ik ben geen koffiemens, maar daar schenken ze uit een koperen pot een heerlijk brouwsel.

Daar vlakbij ligt een van de oudste restaurants van Stockholm, Gyldene Freden. Ook erg de moeite waard.

Shonagh43

Shonagh43

02-02-2013 om 17:31 Topicstarter

Dirksmama

het wordt al een mooi lijstje, bedankt.

Hotels

Twee echte aanraders: Rica hotel, op bovenste verdieping van het oudste warenhuis van Stockholm, PUB en J hotel in Nacka. Iets buiten het centrum, maar op loopafstand van een grote mall (Forum) en bij het hotel is een aanlegplaats voor de boot naar de stad.

Shonagh43

Shonagh43

03-02-2013 om 21:03 Topicstarter

Hotel is al geregeld

We slapen bij mijn voormalige "baas" Hilton :o)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.