Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vrager

Vrager

04-01-2010 om 21:30

Suriname & puberdochter

Familie van mijn vrouw heeft ons uitgenodigd om naar Paramaribo te komen deze zomer. Zij wonen daar. Ikzelf ben er nog nooit geweest, mijn vrouw één keer kort. We gaan in ieder geval een tocht naar de binnenlanden maken van een paar dagen, en ook ergens schildpadden bekijken. Onze dochter van 17, type Gossip Girl, heeft nogal bedenkingen. Ik heb geen idee welke argumenten we kunnen aanvoeren om haar over te halen. Heeft een meer ervaren Suriname-ganger misschien wat vakantie-suggesties die voor haar aantrekkelijk zouden kunnen zijn?

Vriendelijke groet,
Vrager

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilva

Ilva

05-01-2010 om 10:47

In verdiepen

Als ik jou was zou ik me even in het land gaan verdiepen en dan kan je je dochter er wat meer over vertellen. Ik denk dat het een prachtige ervaring voor haar zal zijn en dat ze er met plezier aan zal terugdenken.

jippa

jippa

05-01-2010 om 23:24

Topland

Wij zijn vorig jaar naar Suriname geweest met dochter van 7 en hebben een wereldreis gehad. We kwamen er ook gezinnen met pubers/puberellas tegen die de reis van hun leven hadden, maar ook stinkend verveelde pubers met bijbehorende balende ouders die onwijs veel geld hadden neergeteld voor het ticket. Staat je dochter open voor nieuwe ervaringen (jungle en zo) of wil ze alleen maar shoppen? Als je concretere dingen wilt weten kun je me ook mailen op jippa10 op de gmail. Ik vond het een topland.

Monique D*

Monique D*

06-01-2010 om 02:32

Best wel moeilijk om een tienerdochter van 17 jaar over te halen

..ondanks dat ik het zelf ook een topland vind. Ik wil er dolgraag weer naar toe, maar heb de financiële middelen even niet...
Mijn neef (kind van mijn broer en 19 jaar oud) heeft er totaal geen interesse in. Zijn ouders zijn er al een aantal keren gegaan en dat boeit hem helemaal niet.
Mijn kinderen (12 en 15) zijn er zelf nooit geweest en willen het graag zien. Maar mijn zoon heeft nu ook zijn bedenkingen van: wat moet ik daar nou?
Dat is best wel moeilijk. Veel hangt ook van hun interesses af en eventuele contacten van leeftijdsgenoten. Om de hele vakantie opgescheept te zitten met volwassenen is voor hen niet interessant.
Hebben die familieleden kinderen van die leeftijd die jouw dochter op sleeptouw kunnen nemen? Dat scheelt al heel wat. Zij kunnen haar eventueel haar kennis laten maken met het uitgaansleven in Paramaribo. Ook is het heel leuk om de cultuur van het land te leren kennen (boottocht maken langs de plantages, Jodensavanne bezoeken), kennis te maken met een dorp Boslandscreolen, heerlijk eten in Blauwgrond (Javaanse wijk), Brownsberg te verkennen en natuurlijk genieten van de Surinaamse natuur door een tocht te maken door de binnenlanden (regenwouden) en de schildpadden te zien in Galibi. En dan kan je natuurlijk nog heerlijk zwemmen en eten in en bij Colakreek en Blaka Watra.

Vrager

Vrager

06-01-2010 om 11:38

Weinig interesse in cultuur of natuur

Tina, thuis laten vind ik moeilijk. Ik vind haar onvolwassen voor haar leeftijd, ze kan niet drie weken voor zichzelf zorgen. Ook al proberen we al jaren het haar te leren ze kan nog geen ei bakken. Ze wil niet bij familie blijven want die vind ze te streng, die zijn een beetje meer van het oude stempel. Haar bedenkingen zijn dat er niets voor haar te doen is. En daar bedoelt ze mee in de zon liggen en shoppen.

Ilva, ik ben aan het lezen en vind het zelf heel interessant.

Jippa10, haar interesse in cultuur is ‘wat voor kleren hebben ze daar’ en interesse in natuur is ‘ik haat insecten’. De oppervlakkigheid is soms wat gênant, maar ik hoor dat het soms later overgaat. Ik zal je mailen, dank je.

Monique D*, de directe familie daar is al ouder. Er is wel meer familie, maar die hebben we nog nooit ontmoet of gesproken. Het contact schijnt niet zo heel goed te zijn. Jou suggesties klinken hartstikke leuk voor mij!

Vriendelijke groet

joer

joer

06-01-2010 om 17:47

Slechte ervaring

Een buurvrouw is vorig jaar naar Suriname geweest (haar man komt daar vandaan) met puber jongen en meisje van 9.

Kinderen wilde alleen maar naar het zwembad en hadden totaal geen interesse in het bezoeken van allerlei dingen. Ze vonden het ook veel te warm.

Buurvrouw had spijt dat ze met de kinderen gegaan was. Pa en ma wilde juist de binnenlanden in en veel bezienswaardigheden langs. Maar zaten om de lieve vrede te bewaren vaak aan het zwembad.

Ze vonden het echt zonde van het vele geld en gaven aan dat het geen goed idee was geweest.

jippa

jippa

08-01-2010 om 22:27

Vrager

...klinkt niet hoopvol hoor. Voor kleding shopen hoef je niet te gaan en insecten zijn overal, en opdringerig ook. Ik vrees op taferelen die ik met afgrijzen heb zitten aankijken van ontzettende puberende pubers en ouders die baalden als een stekker. heb je de ticketprijzen al gezien??? Jammer
Groeten weer jippa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.