Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Lou

Lou

01-11-2018 om 15:53

Taalvakantie Engels voor dochter

Dochter doet dit jaar eindexamen vwo. Volgende zomer wil ze graag een taalvakantie doen met een groep jongeren. Ze wil graag beter Engels leren en tegelijkertijd een gezellige vakantie met leeftijdgenoten. Ze is dan 18 jaar en gaat voor het eerst zonder ons op vakantie.

Haar voorkeur gaat uit naar een compleet georganiseerde reis, dus een cursus met verblijf en maaltijden en alles. Het liefst twee weken in een stad in Engeland (verder weg wordt al snel te duur).

Ze is zelf op zoek maar vroeg of ik het hier ook eens kon vragen: wie heeft er tips voor haar?

vlinder72

vlinder72

01-11-2018 om 16:46

EF taalreizen of Vinea

Vinea is echt een kamp waar je met een groep bent.

Bij EF taalreizen boek je een reis met verblijf op bijvoorbeeld een campus.

Vinea heeft taalreizen voor jongeren van 15-19 jaar.

Lou

Lou

01-11-2018 om 19:25

Vlinder

Dankjewel, deze twee (en nog een paar) hadden we inmiddels gevonden. Heb je er ervaring mee?

Het aanbod talen voor 15-19 jaar van Vinea voor komend jaar staat nog niet online, die houden we in de gaten. EF geeft geen prijzen op de website. Wat kost zoiets?

Dochter zag een programma op Malta dat ze leuk zou vinden, van Study Travel. Voor twee weken kost dat 1.110 euro in een gastgezin of 1.450 in residentie. Dat vond ik wel veel en dan zat de vlucht er nog niet bij.

vlinder72

vlinder72

01-11-2018 om 19:44

Voor Ef kan je een brochure aanvragen. Ik vond het prijzig maar van mensen hoor ik dat het goed is.

Vinea ken ik wel. Mijn kinderen zijn een paar keer met Vinea weggeweest. Dat was goed georganiseerd. Niet op taalkamp maar ik kan mij niet voorstellen dat dat dan slecht zou zijn. Wel is vinea een kjamp dus met Engelse les maar ook uitstapjes, avond programma en met Nederlandse kinderen en begeleiding. Ze zal dus toch nog vooral Nederlands spreken neem ik aan.

mirreke

mirreke

01-11-2018 om 22:46

Engeland = Brexit

Het kan goed zijn dat er daarom nog geen concreet programma en prijzen te vinden zijn. Bij een No-deal Brexit (zoals het er nu naar uit ziet), zal er een enorme chaos ontstaan. Ik zou de eerste zes maanden na Brexit (29 maart om 23:00 uur) nog maar niks plannen met betrekking tot Engeland.

Misschien zijn er ook dit soort reizen in Ierland?

@Emma

@Emma

01-11-2018 om 23:25

Vinea

Vinea heeft ook op Malta Engelse taalreizen. Het is prijzig, dat zeker. Mijn dochter is meegeweest naar Cantebury, ik kan het iedereen aanraden. Zij had het echt nodig en ze heeft er superveel aan gehad, met name het overwinnen van spreekangst in het Engels. Als de noodzaak van Engels leren er niet is zou ik voor een goedkopere reis kiezen.

Paasei

Paasei

02-11-2018 om 12:11

hier ook Vinea

Zoon is 2x met Vinea op vakantie geweest, als tiener. Geen taalreizen (meer outdoor adventure en rondreizen) maar wel erg enthousiast en tevreden. Zozeer dat hij afgelopen seizoen zelf begeleider is geweest op een Vinea kinderkamp in Nederland. Ook dat was een positieve ervaring. Ik kan het vakantie-concept dus aanbevelen.

bicyclette

bicyclette

02-11-2018 om 12:24

Een van mijn kinderen is met EF twee weken naar Malta geweest, hij was toen 15. Erg goed bevallen. Het was niet echt een kamp, maar ze trokken wel veel gezamenlijk op. Ze zaten in een soort jongerenhotel, ik geloof met 4 op een kamer. Deelnemers uit heel Europa, maar hij trok toch vooral op met een aantal Nederlanders. Dat is natuurlijk jammer, maar kun je ook niet tegenhouden. 's ochtends en een deel van de middag les, verder veel bij het zwembad en er waren (facultatieve) uitjes. Lessen werden ingedeeld op niveau.

Lou

Lou

05-11-2018 om 00:08

Of schilderen

Bedankt! Vinea en EF ziet er allebei leuk uit. Ze heeft een brochure aangevraagd van EF (en Vinea moet de site nog bijwerken). Om vervolgens te bedenken dat een schildervakantie in een Engelssprekend land haar ook heel leuk lijkt

Ach 't is pas november.

En oja, Brexit. Kan uitmaken voor de wisselkoers natuurlijk, maar verder toch niet als je op vakantie gaat? Ierland is ook fijn natuurlijk! Dochter heeft nu haar zinnen op Malta gezet, vooral vanwege het weer geloof ik.

Anno

Anno

05-11-2018 om 23:47

Dochter is 5 maanden in engeland geweest in een studentenhuis met EF, zelf koken. Andere dochter in Rome bij particulieren in huis via EF. Dan moet je het treffen.

mirreke

mirreke

06-11-2018 om 12:07

Eh Lou

Er wordt een chaos verwacht...

De berichten die nu (eindelijk) verschijnen, hebben het over een chaos in de winkels, vliegtuigen die niet meer kunnen landen in Europa (en andersom lijkt me dus ook, niet in Engeland), verzekeringen die niet meer gelden, telefoonkosten die de pan uit rijzen, banken die geen geld meer kunnen overmaken naar Europese rekeningen en andersom, medicijnentekorten...

Engeland gaat uit de EU, en dat houdt in dat alle onderlinge afspraken stoppen, en dat Engeland behandeld gaat worden als een derde land. Maar met derde landen dienen afspraken te worden uitonderhandeld, en dat gebeurt maar niet, omdat de Engelse regering de kop in het zand steekt.

Ik zou serieus komend jaar niet naar Engeland gaan.

Bo

Bo

06-11-2018 om 21:28

mirreke OT

Nee joh, daarvoor zijn de belangen te groot. No worries, gaat niet gebeuren.

Teuntje

Teuntje

09-11-2018 om 07:12

2000

Zouden die Brexit doemverhalen niet een beetje weg hebben van nieuwjaar 2000? Toen zou de hele digitale wereld instorten... viel ook erg mee achteraf.

Lou

Lou

29-11-2018 om 09:39

Geboekt

Het is Malta geworden, met EF. Deze organisatie komt heel prettig en professioneel over.

Het is wel de duurste aanbieder denk ik. Ze kan nog even sparen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.