Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Anoniem

Anoniem

02-05-2018 om 00:09

Tenerife

Net als de afgelopen 2 jaar ga ik deze zomer met de kinderen een goede week naar Tenerife. Kinderen zijn dan tussen de 12 en 15 en zitten echt in zo’n fase dat ze vooral niet teveel excursies willen. Hun ideale vakantie is zo’n beetje WiFi+zwembad+Mac. Die ingrediënten zijn daarom ook aanwezig. We zitten in een winkelstraat ook vol restaurantjes en pal aan zee, dus de kinderen vermaken zich.

Zelf zou ik graag een paar dagen toch iets willen doen, liefst samen met de kinderen. Eerste jaar oa een boottocht gemaakt en volop walvissen en dolfijnen gezien. Tja, ik was flink zeeziek, maar het was het waard en de kinderen vonden het geweldig. Ook hadden we vooraf Siampark geboekt, maar ivm de lange wachttijden vonden de kinderen dat toen minder.

Vorig jaar oa naar Masca geweest. Mooi om te zien, maar de kinderen vonden het wat minder. Ook een dagje vip-cabana in Siampark geboekt en voor de kinderen was dat de dag van het jaar. Leuk park en nu de hele dag alles al inclusive, maar ook onbeperkt fastpass toegang tot alle glijbanen. Gaan we dit jaar dus ook maar herhalen.

Iemand nog andere leuke tips? Zou het leuk zijn om met de kinderen met de kabelbaan de Teide op te gaan? Boottocht naar een ander eiland? Wat kunnen jullie me aanraden?

Dees

Dees

02-05-2018 om 02:12

Wandeltocht

Mijn kind zou helemaal blij worden van een flinke wandeltocht door de bergen.

Het is voor mij al heel lang geleden

we zijn vlak voor ons huwelijk geweest 23 jaar geleden. We vonden El Teide prachtig en indrukwekkend. We hebben ook nog rondgetoerd in het groene en rustige noorden. Ik proef een beetje dat dat voor jouw kinderen allemaal een beetje ouwbollig is. Misschien ter plekke bij de tourist info eens kijken. Wellicht zijn er inmiddels heel wat coole dingen te doen.

Anoniem

Anoniem

02-05-2018 om 10:23

Niet ouwbollig

Denk niet dat ze de Teide oubollig vinden hoor, heb hem nog steeds op mijn lijstje staan met dingen die we mogelijk zouden kunnen doen. Masca vonden ze ook wel mooi, maar er werd er een (ondanks medicijnen) flink wagenziek onderweg door die kronkelweggetjes.

Zelf heb ik nog geen rijbewijs en als we naar Teide gaan, wil ik denk ik een tocht die daar zo rechtstreeks mogelijk heen gaat en die niet onderweg nog allerlei toeristische punten meepakt. En dan daar inderdaad een stuk wandelen/kabelbaan.

Coole dingen zijn er volgens mij wel genoeg, maar ik heb nog niet half door wat allemaal. Bij die touristoffices zijn we vorige jaren ook geweest, maar vaak zitten de dingen dan juist die periode al vol, vandaar dat ik nu alvast zoek naar een paar echt leuke dingen, die ik dan gewoon vantevoren reserveer. Volgens mij moet je bijvoorbeeld ook al ruim vantevoren reserveren als je naar de top van de Teide zou willen.

Wil het echter niet vantevoren al helemaal volplakken, dus daarom probeer ik vantevoren een paar echt leuke dingen te vinden en de rest zien we dan daar wel. Maar Teide vonden jullie geslaagd? En iemand wel eens zo’n boottocht naar La Gomera gemaakt? Is dat wat? Zag ook dat je bijvoorbeeld kon kajakken bij zeeschildpadden? Iemand verder ideeen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.