Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tent en regen

Wat zouden jullie doen? We gaan naar Engeland dit jaar en zoals de weersvooruitzichten er nu uitzien wordt het 17 graden en regen de eerste week. We gaan met de tent, maar hebben nog geen camping geboekt. Zou je dat doen? Ik zit er op dit moment sterk aan te denken om ons treinticket voor de shuttle om te boeken voor de herfstvakantie en nu naar Zuid-Europa te trekken. Of zie ik allemaal beren op de weg?

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe lang ga je?

Ik neem aan dat je meer dan één week gaat? De kans dat het twee of drie weken blijft regenen is niet zo groot. Het ligt eraan hoe graag je wilt gaan of je die ene week regen voor lief neemt.

Hier een beetje hetzelfde trouwens, wij gaan naar Bretagne met de tent en daar ziet de weersverwachting er ook niet zo geweldig uit. We hebben wel een de Waard met varioluifel waaronder je het wel een tijdje uithoudt. Ik weet uit ervaring dat zelfs als het minder weer is, het maar zelden de hele dag regent en er nog genoeg momenten zijn dat je wat kunt ondernemen.

Wat vindt de rest van de fam? Sterkte met je beslissing in ieder geval

Chris

Inderdaad

Geloof me, ik spreek uit ervaring :o) Het regent zelden de hele dag. Ook wij vertrekken zaterdag voor 2 weken om het hoge noorden van Schotland te verkennen en te gaan wandelen. Er is wel een verschil, want we gaan met zijn tweeen en met de caravan.

Dorry1

Dorry1

13-07-2011 om 14:16 Topicstarter

Twijfel, twijfel,....

Gisterenavond komt mijn man binnen en zegt; weet je wel dat het er heel slecht weer wordt? En koud? Ik zeg natuurlijk dat ik dat allang heb gezien. Nou, dan vond ie het knap dat ik er nog niet over gezeurd had. Hahaha, hij kent me. Ik word heel vervelend als het slecht weer is en we zijn al eens vaker voor slecht weer gevlucht, ik was toen ook nog ziek geworden ook....
We houden het even in de gaten, maar 16 graden (maximum!)en regen kunnen we ook in de herfstvakantie krijgen en dan is onze ticket ook nog geldig. Ik hoorde van hittegolven in Italië, maar als ik op weeronline kijk, dan is het er 33 graden. Of geeft weeronline verkeerde temperatuur?

Dorry

Dorry1

Dorry1

13-07-2011 om 15:11 Topicstarter

2 weken

We hebben helaas niet langer dan 2 weken, en op een ander moment in het jaar is gewoon bijna niet te plannen. Door ons werk leven we al vaak langs elkaar heen en één dagje samen plannen is al lastig.

Dorry

pooh bear

pooh bear

13-07-2011 om 15:23

Wij gaan ook naar de regen

Hier worden we ook niet echt vrolijk. Wij gaan vrijdag voor een boerderijvakantie in de Belgische Ardennen voor 1 week.
Ik heb net het weerbericht eens bekeken en het gaat de hele week regenen.
En we hebben eigenlijk alleen maar buitenplannen.

Dorry1

Dorry1

13-07-2011 om 15:37 Topicstarter

Pooh bear

Heb ik eigenlijk nog geluk; ik verlies niks, want we hebben geen camping geboekt. Als het te slecht weer is, gaan we gewoon naar zuid-europa....
Een geboekte vakantie kun je niet afzeggen vanwege het weer.

Dorry

pooh bear

pooh bear

13-07-2011 om 16:40

Dorry1

We kunnen het inderdaad niet meer afzeggen.
Wel hopen we dat het weerbericht fout zit. Dat zou niet de eerste keer zijn.

merene

merene

13-07-2011 om 21:59

Regen en kou

De regen houdt mij niet tegen. Wij gaan met de tent naar Bretagne dit jaar.
Maar de kou. Dat is wat anders. Ik heb het 2 jaar geleden zo koud gehad. Dat vond ik echt niet leuk.

Ik zou op het laatste moment pas beslissen. Je hebt niet voor niets Engeland uitgekozen i.p.v.Zuid-Europa.

Guinevere

Guinevere

13-07-2011 om 22:12

Tegen de kou

Tegen de kou kun je in elk geval een klein kacheltje (electrisch) meenemen en indien nodig aanzetten. Dat scheelt echt wel een paar graden. Die dingen zijn reuze klein dus je neemt het gemakkelijk mee.

Dorry1

Dorry1

13-07-2011 om 22:23 Topicstarter

Geen elektriciteit

We nemen nooit electriciteit mee, tenminste we nemen het nooit af bij de camping en hebben ook geen kabels daarvoor. De meeste campings hebben te weinig ampere voor zo'n kacheltje. Ik ben ook niet bang voor de kou 's nachts (heb al eens nachtvorst gehad), maar wat doe je als het de hele dag regent en je nergens heen kunt? Dat je zelfs van een toiletbezoekje nat wordt. Da's een beetje mijn probleem. En met de kinderen die zich dan gaan vervelen. Even gaat wel, maar dagen achter elkaar? We hebben 4 m2 aan ruimte om met z'n vieren in de tent te zitten. Zou je in de pub kunnen gaan zitten met een spelletje? Zou dat raar zijn?

Dorry

Op naar een warm oord

dat zou ik doen. Een klein tentje + kou + regen is teveel van het goede (slechte dus ahum). Zeker als je ook nog eens maar die 2 weken kan, je wat quality time met elkaar kan gebruiken (ipv naar elkaar te koekeloeren in een natte tent en moeder maar vrolijk proberen te blijven) en als omboeken je ook nog eens niks kost, dan zou ik het wel weten.

Dorry1

Je kunt rustig in een pub een spelletje doen, al weet ik niet of ze kinderen onder de 18 toelaten. Als de pub een "Inn" is mogen ze meestal naar binnen tot 7-8 uur.
Als ik kijk naar de 14 daagse weersvoorspellingen zie je de tweede week beter weer, meer zon en minder regen. Maar waar moet je dan momenteel heen op rij afstand waar het wel zonzeker is ?

wanhoopje

wanhoopje

14-07-2011 om 09:29

Caravan en regen

Wij gaan 2 weken naar de Ardennen in een stacaravan en volgens weeronline wordt het 2 weken regen. Ik heb echt geen zin meer en wil een last minute naar het zuiden,
Weg 2000 euro maar ik zie 2 weken regen ook niet zitten.
Ik denk dat ik er wel 2000 euro exta voorover heb om mooi weer te hebben. Wat zouden jullie doen?
Wanhoopje

Vera*

Vera*

14-07-2011 om 10:13

Wanhoopje

Aangezien je een stacaravan hebt gehuurd waar waarschijnlijk ook iets van een kacheltje in zit zou ik denk ik wel gaan.
Wie weet valt het weer uiteindelijk mee. Je zorgt dat je genoeg kleding en schoenen bij je hebt en als het echt te erg is kun je altijd nog naar huis. Zorg dus voor voldoende paraplu's, laarzen en regenpakken. Op de camping zullen ook wel wasmachines en wasrogers zijn.
Kijk ook vast op internet wat er op redelijke rijafstand is aan overdekte activiteiten. Zorg dan dat je er op tijd bent voordat de massa dat ook bedenkt.
2000 euro kun je dan altijd nog uitgeven in de herfstvakantie ofzo.
Wij hebben vier jaar geleden een heerlijke vakantie gehad in Engeland met onze tenttrailer. Het was ongeveer 13-15 graden al die tijd met heel veel regen (en veel wind). Ik (wij) hebben een heerlijke vakantie gehad.

Vera

Schots spreekwoord

"There's no such thing as bad weather, just bad clothing" :o)

Guinevere

Guinevere

14-07-2011 om 10:51

Elektriciteit

Nou, zo'n kacheltje trekt echt niet teveel stroom voor de campingstopcontacten hoor. Ik heb het jaren zo gedaan en nooit een stroomuitval veroorzaakt. Sterker nog, ik gebruik dat ding nu ook in de caravan ipv de gaskachel. No problem.
Zo'n kacheltje kost geen drol, alleen even een snoer regelen en je zit niet meer te bibberen, je spullen worden niet zo klam dus je hele verblijf wordt sowieso een stuk aangenamer.
Maar goed, als je nog kunt kiezen voor een zonzekerder oord zou die optie zeker mijn voorkeur genieten.

pooh bear

pooh bear

14-07-2011 om 11:49

Kacheltje

Ha Ha wij zitten in de Ardennen in het betere boerenbed en we hebben daar een hout kachel om het warm te stoken.
Toen we dit geboekt hadden vonden we dit wel grappig maar nooit gedacht dat we hem echt nodig zouden hebben.

Zijn al aan het kijken voor dingen die we binnen kunnen doen maar we komen niet verder dan de grotten en de chocoladefabriek.

Overigens vinden wij het wel zonde om niet te gaan. We zullen er wat van moeten maken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

6 ampere

Een kacheltje heeft vaak een stand van 1000 watt, dus een 6 ampere-stop is dan al genoeg. Wij zijn in de meivakantie naar Belgie geweest, en wat was dat kacheltje heerlijk! Dat gaat zeker mee volgende keer.

Zonder elektriciteit

Guinevere, niet iedereen kampeert met elektriciteit. Maar als je kampeert zonder elektriciteit kun je prima een gas- of benzinekacheltje gebruiken, van Coleman bijvoorbeeld. Dus Dorry, als je wel voor Engeland kiest, is dat misschien een tip tegen de kou? Hmm, deze zin alleen is wellicht al genoeg om je naar Zuid-Europa te jagen.

Chris

Fransien

Fransien

14-07-2011 om 15:00

Langetermijn weersvoorspellingen zeer onbetrouwbaar!

Ik volg de (langetermijn) weerberichten vaak van een plaats in Noordoost-Frankrijk, omdat wij daar vaak naartoe (willen) gaan. Ook vergelijk ik die voorspellingen dan met het daadwerkelijke weer in de betreffende periode. We kennen mensen daar, dus van hen horen we ook wat voor weer het is, en dat kunnen we dan vergelijken met de korte- en langetermijnvoorspellingen.

Nou dan is het echt opvallend hoe verschrikkelijk onbetrouwbaar de langetermijnvoorspellingen zijn! Vaak is het echt totaal ander weer dan op de lange termijn voorspeld. Bijv. er is een hele week regen voorspeld, terwijl in werkelijkheid het de hele week lekker weer is, met misschien twee keer een regenbuitje. Af ze zitten er echt totaal naast wat betreft temperatuur - etc. Het is niet voor niets dat het KNMI niet aan langetermijn-weersvoorspellingen van 14 dagen doet. De bedrijven die wel die voorspellingen geven, zijn commerciële bedrijven die gewoon geld willen verdienen.

Ook valt me op dat de Franse weerberichten (en dat geldt misschien voor meer buitenlanden?) veel "pessimistischer" zijn wat betreft de regenvoorspelling dan de Nederlandse. Wat in Nederland "af en toe een bui" heet, heet in Frankrijk "regen", waarbij je dan de indruk krijgt dat het de hele dag zou regenen. Maar in werkelijkheid is het dan af en toe een bui met verder prachtige perioden.

Ik zou dus nooit op basis van een langetermijn weersvoorspellingen duizenden Euro's extra kosten maken!

Verder is het natuurlijk wel zo dat iedere streek z'n eigen "soort weer" heeft in verschillende seizoenen. In de Ardennnen kan het gewoon vaak veel regenen, dat hoort erbij. Als kind gingen wij vaak naar de Ardennen op vakantie, in een primitief huisje, en dan kon het gerust twee weken achter elkaar regenen. Wij gingen meestal minstens vier weken en namen goede regenkleding mee, en hadden zo toch een leuke vakantie. Maar dat het daar kon regenen, dat wisten we en daar hielden we dus rekening mee. Als je geen regen wil, dan moet je niet naar de Ardennnen gaan. Je kunt natuurlijk geluk hebben met twee weken prachtig weer, maar daar moet je echt niet op rekenen. Hetzelfde geldt denk ik voor Engeland, daar heb ik ook zo'n beeld bij van "heel veel regen". (En dan kan dat in de praktijk vast vaak heel erg meevallen...)

Fransien

Fransien

14-07-2011 om 15:16

Investeren in goede outdoor-kleding loont

Als je toch overweegt om veel extra geld uit te geven, dan raad ik je aan om zeer goede (ademende waterdichte) outdoor-kleding te kopen: wandelschoenen met Goretex, ademende waterdichte regenkleding, waterafstotende sneldrogende afritsbroek, waterafstotend ademend fleecejack, etc. (In mijn ervaring is Goretex toch veel beter en duurzamer dan de goedkope varianten.) Van dergelijk kleding heb je ontzettend veel plezier in een regenachtig oord, en ook later in Nederland (en degenen die niet meer groeien hebben er zelfs hun leven lang nog plezier van...). Het maakt echt het verschil tussen wel of niet buiten iets ondernemen als er (risico op) regen is. En het scheelt ontzettend in het comfort. Het is het verschil tussen even naar buiten gaan, ijskoude voeten krijgen en dan drie dagen lang natte schoenen hebben - of dagelijks zoveel als je wil naar buiten gaan met lekkere warme droge voeten... Het is het verschil tussen binnen blijven omdat er regen voorspeld is, of naar buiten gaan met goede kleding mee en wel zien hoe het uitpakt...

Dorry1

Dorry1

14-07-2011 om 15:21 Topicstarter

Er is besloten

De kogel is door de kerk. Ik heb definitief de boeking van de eurotunnel omgezet naar de herfstvakantie, geheel kosteloos. We vertrekken zondag heeel vroeg naar de cote d'azur. Nu al voor het 11e jaar, omdat er altijd zulk mooi weer is. (heo zat het ook alweer; never change a winning...)We zitten nog te twijfelen tussen Argelés sur Mere of Bormes les Mimosa's. We accepteren dat we geen zwembad op de camping hebben, maar met de zee op loopafstand en 27 graden, who needs more?

De enige kosten die we kwijt zijn is ons pasje van de National Trust; een gezins passpartout voor kastelen, tuinen en andere bezienswaardigheden; 70 euro. Nou, jammer dan. Ik moet nu wel opnieuw kleding gaan klaarleggen hihi; hier komen de hempjes en de zonnejurkjes!!

Dorry

Veel plezier

in het zonnige zuiden! Ik zal aan je denken als ik onder de paraplu loop in Bretagne

Chris

merene

merene

14-07-2011 om 21:26

Veel plezier

in het zonnige zuiden.

oregano

oregano

14-07-2011 om 21:28

Oooh heerlijk , veel plezier en zon!

Wij gaan ook naar bretagne...,maar pas de 28e, dus misschien is het dan beter...
Jullie veel plezier daar in het zonnetje!

Thursday Next

Thursday Next

14-07-2011 om 21:35

Bormes les mimosa's... (ot)

tjonge zeg. Ken je Bob Evers? Die is daar ook geweest! Doe de groeten aan de miljonairs
(Superslag in een Supermarkt)
Veel plezier, Dorry!

Wanhoopje

Wanhoopje

14-07-2011 om 21:57

Bedankt

Bedankt voor jullie tips we hebben het volgende gedaan.
Zojuist ben ik terug uit de stad (was heerlijk rustig)en we hebben voor iedereen een goretex jas gekocht.
Verder nog een spel Puerto rico.
We nemen een grote tent mee waar je in kan staan en die zetten we naast onze caravan en daar kan de jeugd dan een honk van maken (met de tuinset en klapstoeltjes)
Allemaal een extra boek en we willen bv naar Verdun dat is een uurtje rijden en ik heb al een dag gezien dat het bij ons regen is en daar droog dus zo gaan we het aanpakken.
Komt goed bedankt.

Dorry, ik ben een beetje nieuwswgierig naar de camping

een camping op loopafstand van zee en zonder zwembad en nu nog plek op zulke korte termijn? Ik zit ook te kijken naar de cote d'azur voor september, en eigenlijk zoek ik zoiets.

Ik hoop niet dat je het vervelend vind dat ik je dit vraag.

groet viridantia

Dorry1

Dorry1

15-07-2011 om 22:59 Topicstarter

Met zwembad iets verder van zee

Ik heb wel iets gevonden, maar ga het eerst zelf eens ontdekken. Het ligt 14 km van zee en er is een zwembadje, vers brood 's ochtends en verder alleen maar rust en natuur om ons heen.

Dorry

pooh bear

pooh bear

22-07-2011 om 20:33

Geweest

Ondertussen zijn we terug van een heerlijke week Ardennen. Het weer viel ontzettend mee. Af en toe een regenbui.
We hebben alles kunnen doen wat we wilden en hebben een ontzettend leuke vakantie gehad.
We denken er al over om volgend jaar weer naar de Ardennen te gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.