Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-12-2009 om 14:38
Wij willen dit jaar een ingerichte tent of caravan huren en willen dan naar de Ardeche of het Gardameer gaan. Maar we weten dus nog niet wat we willen gaan huren; dit heeft te maken met de temperatuur (en dan mn 's nachts!). Koelt het af of blijft het warm?
03-12-2009 om 15:29
Ha ha madelief (o.t.)
Ik dacht eerst dat je een tent met airco zocht. Ben bang dat die er weinig zullen zijn helaas. Maar het staat wel leuk in de titel. En verder heb je aan mij helemaal niets, want juist vanwege de warmte zoeken wij een vakantiebestemming uit waar ik niet wegsmelt. Probleem met een airco is zodra je je caravan/huisje uitstapt je helemaal een knal krijgt.
03-12-2009 om 20:05
Tja
Het hangt ook van de zomer af, als je in een hittegolf zit - kun je gaan waar je wilt, maar dan blijft het 's nachts toch lekker heet.
Afgelopen zomer hebben wij in de Ardèche gezeten en toen was het prima weer, 's avonds koelde het ook prima af. Later zaten we in de Provence, en daar koelde het 's nachts NIET af.
Behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst
Jesse
04-12-2009 om 10:09
Tent
Hoi Madelief
Zowel in de Ardeche als aan het Gardameer vind ik het 's nachts koel genoeg. Echte airconditing is vooral prettig als je een kind hebt wat overdag nog moet slapen in een warme tent. Wij gingen vaak een stukje rijden rond het middagdutje (nu al weer lang geleden). Maar natuurlijk is vooral belangrijk hoe goed je zelf tegen de hitte kan. En vergeet ook dat niet iedereen van airco houdt (bv lawaaiig)
groet
Saar
04-12-2009 om 13:42
Ardeche
Afgelopen zomer in de Ardeche geweest. Kan dus alleen vertellen hoe het dit jaar in augustus was. Het was echt bloedheet 37/38 graden ofzo. De echte hitte begon pas laat daar verkeken wij ons op. Wij dachten we moeten na vieren dingen doen, maar dan werd het pas echt heet. Om 7 uur 's avonds was het nog rustig 35 graden. Pas na elven ging het afkoelen. Wij konden dus prima slapen in onze caravan zonder airco. Als ik 's ochtends de hond ging uitlaten was dat in een joggingbroek en een vest. Als je nog kleine kinderen hebt die een middagdut doen of erg vroeg naar bed gaan heb je denk ik wel airco nodig.