Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

The Cotswolds alleen?

Dag allemaal
Ik tracteer mezelf op een vakantie van 4 dagen alleen ergens in juli. Ik vind het eerlijk op alleen weg te gaan en precies te kunnen doen wat ik wil.
Nu zit ik aan de Cotswolds te denken. Veel series gekeken die zich in die streek afspelen, en ik heb zin om een paar dagen mooie natuur. Is het een wijze keuze? Engeland is niet ver weg, vliegen op Bristol goedkoop, en er zijn een paar B&B die niet duur zijn. Maar is het leuk in je eentje? Er zijn geen musea en verder geen vertier?
Heeft iemand nog een suggestie verder? Max 2 uur vliegen of 4 uur treinen van Amsterdam? Waar natuur en cultuur lekker afwisselend zijn?
Cécile

Lusithania

Lusithania

20-05-2018 om 10:26

Auto?

Ben je van plan een auto te huren als je er bent? Man en ik (kinderen niet mee) vonden het er inderdaad prachtig. Rondrijden, terrasje pakken, dagje Bath, dagje Bristol. Ik denk dat je zonder auto weinig kunt.
Bath heeft de Romeinse baden, Bristol het Jane Austen museum.

Sinilind

Sinilind

20-05-2018 om 10:47 Topicstarter

Links rijden?

Lusitania ik dacht eraan maar is links rijden wel te doen? Ik ben ervaren als chauffeur maar heb nooit links gereden?
Sini

Reizigster

Reizigster

20-05-2018 om 11:17

links rijden

Natuurlijk is in principe links rijden te doen!

Maar je moet er niet bang voor zijn, extra goed uitkijken en met name als je wegrijdt van parkeerplaatsen als het rustig is. Dan heb je wel de neiging het te vergeten.

En ergens naartoe gaan zonder auto terwijl je dan nergens kunt komen is ook niet fijn

Leuk

The Cotswolds zijn prachtig! De Britten zijn heel goed in het samenbrengen van kastelen tuinen en stately homes in organisaties als The National Trust en National heritage foundation. Neem een abonnement voor de dagen dat je daar bent en rij van locatie naar locatie. Links rijden is makkelijk als je de voorganger achterna rijdt. Laat je niet bangmaken door angstige rijders. Openbaar vervoer in die regio is er wel maar beperkt. Ik zou zo mee willen! Het geboortehuis van Winston Churchill vond ik echt schitterend. Daar ben je wel een dag kwijt. En de antiekwinkeltjes in die regio....

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-05-2018 om 12:53

Nou...

Ik was vorig jaar in de omgeving van Bath, met huurauto, en vond het daar veel lastiger rijden dan in andere gebieden in Engeland. Dat was mijn eerste ervaring in een Engelse auto en ik vond het vreselijk, enger dan in Londen rijden in mijn eigen auto. De wegen zijn heel smal en vaak moet je dicht langs muurtjes rijden, wat dan weer lastiger inschatten is omdat je stuur rechts zit. Ik heb ook een aanrijding gehad, niet mijn schuld, maar dat maakte het er natuurlijk niet beter op.
Mijn dochter zit momenteel in Bath in haar eentje. Ze doet alles met OV, maar heeft ook een dagtocht per busje geboekt naar Stonehenge.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-05-2018 om 12:54

Zolang je maar foto's maakt

dan mag het van mij, haha. Ik zou niet alleen willen, maar de omgeving.. ja prachtig!

Nog meer tips..

http://www.decuypertravel.be/nl/oxford-bath--de-cotswolds

Een reis per touringcar heeft als voordeel dat je niet zelf op het verkeerd hoeft te letten, dat je hoog zit en dus van een mooi uitzicht kan genieten.

Toendertijd reden wij door het landschap maar de stenen muurtjes ontnamen ons regelmatig het uitzicht.

——
Een reisorganisatie kan je tijd besparen als je bv een bezoek wilt brengen aan een kasteel en kaarten moet kopen. Zelf reizen kent ook zijn voordelen, alleen heb je maar 4 dagen. Maar als je niet van groepsreizen houdt omdat je liever je eigen vrijheid prefereert, moet je wel extra opletten.

Zo gingen wij eens met de boot. In de havens raakten de automobilisten door de vele aanwijzingen gewend aan het links rijden. Wie met een vliegtuig gaat, zal deze “introductie” mogelijk missen en een bijrijder wensen.
Maar na een week rijden door Engeland, ging mijn man toch de mist in; tijdens het wegrijden van een parkeerplaats was er geen ander verkeer op de weg. Hij reed prompt op de verkeerde weghelft en was blij dat ik hem waarschuwde.
——

Verder vonden wij Bath wat tegenvallen. Mogelijk omdat het die dag warm was en de binnenstad vast zat vanwege de auto’s en “stonk”.

Onder Bath ligt Cheddar. Daar is een druipstenengrot. Je kan ook een mooie wandeling maken naar Jacobs Ladder; een smalle kloof tussen twee bergen. Cheddar is bekend van de Cheddar kaas.

Mogelijk dat de link je verder op ideeën kan brengen.

Niki73

Niki73

23-05-2018 om 10:43

Doen!

En heerlijk gaan wandelen. Daguitstapje(s) met de bus/touringcar. Oh, mag ik mee?

Kan wel...

Het OV is niet heel goed in die regio maar er bestaat wel OV. Ik ben er een aantal jaar geleden een week geweest. We hadden een trektocht georganiseerd te voet tussen de verschillende plaatsjes en dan overnachten in BBs. een deel van het traject hebben we ook per bus gedaan zodat we verder konden komen. We waren niet met heel geoefende wandelaars dus we deden meestal 1 halve dag wandelen en dan een stuk met de bus bijvoorbeeld. Dat ging prima.

Ik vond deze website met up to date informatie.

http://www.cotswoldsaonb.org.uk/wp-content/uploads/2017/04/explore-booklet-final-web5.pdf

Anders

Je zou ook in Edinburgh kunnen gaan zitten, daar van alles bekijken en een dagtocht per bus naar de Highlands boeken. Hebben wij ooit gedaan. Hoef je niet zelf te rijden, natuur en cultuur in een. Kijk wel even of je(niet) net tijdens ern festival komt. Kan leuk zijn of juist niet ( drukker).

Sinilind

Sinilind

02-06-2018 om 09:20 Topicstarter

Iets heel anders geworden: Iseomeer in Noord-Italie

Ik heb een tip opgevolgd van een collega en heb 5 dagen in een spa-hotel geboekt aan het Iseo meer in Noord Italië. Ik kan niet wachten!
Bedankt voor het meedenken
Sinilind

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.