Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Drambuie

Drambuie

11-06-2018 om 21:07

tip Engeland/Schotland

Ik zit een beetje te dubben over onze zomervakantie in Engeland/Schotland. Wij zijn weer eens laat met regelen.
Wat we wel weten: startpunt is Cambridge (ophalen kind) en anderhalve week later nemen we een boot terug vanuit Newcastle.
Verder willen we nog aan Alnwick Castle, dat is niet zo ver van Newcastle dus als we nog naar Schotland gaan (wat in principe wel het idee is) dan kan dat misschien op de laatste dag.

Maar verder?
Rondje met Lake District, Glasgow (jaar of 5 geleden geweest) en Edinburg (idem)? Allebei wel geweldige steden en man en dochter zullen er zeker blij van worden.
ik ook wel, maar soms vind ik onze vakanties ook wel erg hap-snap en (te) veel stad. Telkens van huisje of hotel naar volgend hotel, max 2 dagen meestal. Maar dat is nu misschien ook wel onvermijdelijk.

Iemand nog een tip voor dit gezin met 2 pubers?

Brianna F

Brianna F

11-06-2018 om 22:42

naar boven

Van Fort William door de glen langs Loch Ness naar Inverness. Halverwege staat Urquhart castle en vandaar heb je een mooi uitzicht over de Loch.
In Inverness is een museum gewijd aan het monster.
Een paar kilometer ten oosten van Inverness ligt het slagveld Culloden, ook een bezoekje waard en dan via Perth naar New Castle.

Natuur

Rechts boven Glasgow ligt Moffat. Doe de Grey Mare trial. Een wandeling naar de top van de hoogste waterval van Schotland. Wandeling van 2 uur eindigt in een bergmeer.
Als het. windstil is, zie je de omliggende bergen in het water weerspiegelen.

Of naar de Bempton cliffs.dat zijn de hoogste cliffs, net onder New Castle.
Verrekijker mee want dan kan je puffins spotten.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

15-06-2018 om 14:52

Yorkshire Dales

Wij zijn vorig jaar in Schotland geweest, omgeving Loch Lomond, maar ik vond het eerlijk gezegd wat tegenvallen. Wellicht zijn de highlands wel zo dat de superlatieven waarin ik anderen er altijd over hoor van toepassing zijn.
Een paar jaar eerder waren we in Yorkshire Dales en dat vond ik veel mooier en leuker. Dit huisje hadden we: https://www.sykescottages.co.uk/cottage/Yorkshire-Dales-North-Grinton/Cross-Beck-Cottage-907018.html
(Volgens mij staan er wel foto’s op mijn FB, als je bent wie ik denk dat je bent).

Drambuie

Drambuie

15-06-2018 om 19:56

Bedankt

Wow Phryne, ben ik zo herkenbaar? Grappig!

Heel leuk huisje. Beschikbaar weer vanaf september helaas...
Goede tips Flanagan en Phryne, bedankt!

Noord-Engeland wordt het misschien ook (groten)deels.

Groetjes Drambuie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.