Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tips corsica

Wij willen deze zomer (29/7 tot 17/8) gaan kamperen in/op Corsica. We hebben 2 kinderen van 6 en 8 jaar. We houden van niet al te grote campings zonder georganiseerd vertier. Ik zoek tips over:
- vanaf welke plaats kun je het beste varen? Wel of niet vooraf reserveren? Is het bijvoorbeeld handig om in de buurt van de veerboot een hotel te reserveren en dan 's ochtends over te steken?
- wat zijn leuke campings?
- zwemgelegenheid is erg belangrijk, hoeft niet perse het strand te zijn.
- wat te bezoeken op het eiland?
- anders?

Alvast dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mar

mar

28-03-2012 om 09:13

Corsica

Er zijn al de nodige tips over Corsica geweest. Heb je al in het archief gekeken?

Wij zijn inmiddels drie keer geweest op alle mogelijke manieren en voor verschillende vakanties, met en zonder kinderen.
Houdt er rekening mee dat het heel erg warm kan zijn en behoorlijk druk. Ik vermoed dat reserveren van campings wel erg handig is.

Met de auto zijn wij via Genua gegaan. We hadden twee dagen voor de rit naar Genua genomen. Dat ging prima, op dag 1 waren we al praktisch bij de italiaanse grens, dag 2 was een ramp. Ik meen nog zo'n 200 - 300 km waar we uren over hebben gedaan. Gelukkig geen stress om de boot te halen, want die ging gelukkig pas de volgende ochtend. De boot kwam overigens in Bastia aan.
Vanaf Nice hebben we ook wel eens de boot genomen naar Ajaccio.

Onze favoriet is de noordkust (Calvi, Ile Rousse) en de westkust met veel leuke baaien. De oostkust vinden wij wat minder, alhoewel bij Porte Vechio (meen ik) er een prachtige baai ligt. Over campings durf ik geen uitspraak te doen. De laatste keer dat wij er waren bleken hele leuke campings in de jaren ervoor omgetoverd te zijn tot stacaravan/kant-en-klaar tent paradijzen, waar je met je gewone tentje niet meer wilde/kon staan. Bij Porto hebben we op een leuke camping gestaan, op loopafstand van het strand. Ook ergens in het midden van de westkust lag een leuke kleine camping aan het strand (via een klein paadje te bereiken). Voor de rest hebben wij veel in het binnenland gestaan, vanwege onze voorkeur voor wandelen. Daar zitten toch vaak de wat primitievere campings. Zwemmen was voor ons geen noodzaak, ook spelen in een beek is erg leuk.

Wat leuk is om te bezoeken:
Calvi
Ajaccio
Bonifacio
een treinrit, van bv Calvi naar Bastia
Iles Lavezzi (te bereiken met bootje vanaf Bonifacio, neem de eerste boot heen en de laatste terug en je hebt een prachtige dag strand)
Calanches (aan de westkust, mooie rotsformaties)
Col de Bavella

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.