Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bianca

Bianca

17-06-2010 om 19:19

Tips over campings in kroatie

Hoi!

Over twee weken gaan wij op vakantie met onze camper, en het is de bedoeling om naar Duitsland, Oostenrijk en Kroatie te gaan. Heeft iemand tips voor leuke campings in Kroatie? Onze kids zijn 7 en 4 jaar dus het is belangrijk dat het kindvriendelijk is en omdat we afhankelijk zijn van onze fietsen, wanneer onze camper op de camping staat, zou het leuk zijn wanneer het dicht bij een leuk plaatsje is. Alvast hartstikke bedankt voor de goeie adviezen, enne, leuke campings in Oostenrijk is ook heel fijn!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

18-06-2010 om 09:24

Bianca

Wat versta je onder leuke campings, zoek je iets groots of iets kleins, zoek je iets met zwemgelegenheid , met animatie of juist niet? Mag er natuurwater zijn, wil je aan zee? etc Als je dat even aangeeft is je vraag wat makkelijker te beantwoorden.

Bianca

Bianca

18-06-2010 om 11:32

We vinden veel leuk

Hoi! Bedankt voor je reactie, ik begrijp dat dit wel een heel ruim begrip is. Onze kids zijn 4 en 7 dus echt hele grote campings met megazwembaden en glijbanen zoeken wij niet echt, een leuke camping met meer kleine kinderen is leuk, aan zee vind ik erg leuk, maar aan een meer is ook goed. Ik ben nog nooit in Kroatie geweest, begrijp wel dat Istrie heel toeristisch is, vind ik leuk voor een dag of twee en dan toch liever wat rustiger. Hoop dat dit iets duidelijker is..

Mash

Mash

18-06-2010 om 12:21

Bianca

Hoi Bianca,

Wij zijn 2 jaar geleden in Istrie geweest. Het is er inderdaad toeristisch maar ik vond het erg meevallen. Istrie is prachtig, schitterende kusten, superhelder water en in het binnenland (waar eigenlijk helemaal niet veel toeristen zijn) heb je echt schilderachtige plaatsjes die mij erg doen denken aan het Italie van 20 jaar geleden. Vaak heb je juist wel grote campings in Kroatie, dat is nog een erfenis uit het verleden toen deze terreinen nog het eigendom van de staat waren (Joegoslavie). Ze zijn nu allemaal particulier, maar de grootte is wel in stand gehouden. Wij stonden op camping Bi Village (even googelen), vlak bij Pula. Het is wel een grote camping, maar dat idee hadden we niet echt omdat je je toch een beetje beperkt to "je eigen wijk". We stonden dicht bij 1 van de zwembaden, dus we hadden wel genoeg zicht op de kinderen (toen 6 en 8). Er waren ruime sta plaatsen, het strand was prachtig en ik vond hetniet te druk. Wij reserveren nooit en er was nog genoeg plek (we waren er in juli). Met de fiets kun je er echt alle kanten uit!

Succes,

Groetjes van Mash

reina

reina

18-06-2010 om 15:04

Bianca

Ik vind Istrië inderdaad erg toeristisch geworden (ken het nog van voor de oorlog daar), maar wel erg mooi en als je even de kust verlaat is het weer veel rustiger. Wat ik een leuke camping vond: Lucija in Portoroz, het stadje vond ik niet bijzonder, maar het is een goede uitvalsbasis. Mooier vind ik het in Dalmatië, daar hebben we alleen op kleine campings gestaan, we stonden daar oa op een heerlijk rustig plekje bij heel vriendelijke eigenaren, ik geloof dat het Kamp Ciste in Drvenik was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.