Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tips vliegen (oren)

Ik heb bij het vliegen (landen en opstijgen) altijd gigantisch veel pijn in mijn oren; dat trekt helemaal door naar mijn oren. Ook Oudste heeft hier veel last van. Ik zorg altijd voor wat te kauwen en probeer heel veel te slikken. Ook probeer ik m'n neus dicht te knijpen en dan te "snuiten". Dan knappen m'n oren meestal weer open, maar dat gaat vaak ook heel hard.
Ook hebben we wel eens van die dopjes geprobeerd, maar helaas; hielp ook niets.

Hebben jullie nog tips? Onze dank is groot en we zijn bereid alles (nou ja, bijna alles) uit te proberen!

Emmalynn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

21-04-2010 om 22:56

Pijnstillerdruppels

Ik heb ooit met een oorontsteking gevlogen. Dat doet ontzettend zeer. Ik had echter pijnstillende druppels gekregen en die hielpen perfect.

kruishoogte

kruishoogte

22-04-2010 om 07:32

Advies van een "deskundige"

Ik ben stewardess dus vandaar...

Tijdens het opstijgen is de kans heel erg klein dat je last hebt van je oren. Mocht dit zo zijn dan neusdruppelen/sprayen vanaf het moment dat het vliegtuig gaat taxieen (rijden). Gebruik Otrivin oid, geen zoutwaterdruppels.

Een half uur voor landing/zgn "top of descent"/ moment waarop het vliegtuig gaat dalen, weer flink neussprayen/druppelen.

Als je verkouden bent dan is de kans op oorpijn heel groot tijdens het dalen/wanneer je drukverschil gaat krijgen.
Bovenstaand is het enige wat echt helpt; het houdt de zgn buizen van eustachius open (verbinding van neus naar oor).
Dus ook als je niet verkouden bent maar weet dat je tijdens het dalen snel oorpijn krijgt: neussprayen.

En geregeld water drinken.

Succes en een fijne vakantie gewenst!

Emmalynn

Emmalynn

22-04-2010 om 20:13 Topicstarter

Neusspray

De tip van de neusspray lijkt me heel goed uitvoerbaar. Denk dat ik sowieso maar een flesje neusspray in m'n tas stop. Zal ook nog even kijken naar die oordopjes.

Allemaal bedankt!

Hillary

Hillary

23-04-2010 om 10:29

Otalgan

Als ik oorontsteking heb gebruik ik altijd otalgan, dat zijn oordruppen die je trommelvlies verdoven. Je hebt dan helemaal geen pijn meer en ik heb ooit eens bedacht nadat ik met een verkouden zoon in het vliegtuig had gezeten dat ik dat met vliegen ook wel zou kunnen gebruiken. Met vliegen gebruik ik nu dus altijd neusspray om de boel open te houden en otalgan om de pijn te onderdrukken. Werkt prima en zijn beide kleine flesjes, dus mag in de handbagage.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.