Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tips voor goedkope vliegtickets naar Curaçao zoeken?

Wij willen dit jaar bij familie op Curacao op bezoek. Nu vraag ik me af of er een website bestaat waar ik vliegtickets kan zoeken op de goedkoopste mogelijkheid om te vliegen, dus zonder dat ik al data en plaats moet invullen.. Kent iemand zo'n site?


Bijtje82

Bijtje82

28-01-2023 om 12:15

Decembermamma schreef op 28-01-2023 om 11:53:

[..]

Anders had ik het ook niet gedaan hoor, maar het scheelde tussen een ticket voor 500 euro of een ticket voor 800 euro en 2 uur school waar ik geen les gegeven wordt is zo'n onzin.

Ik zag dat ze volgend jaar hetzelfde hebben ingeplanned qua uren, kans is groot dat als de prijsverschillen weer zo groot zijn dat mijn kind weer ziek is.

Vergis je niet. De leerplichtambtenaar kan een waarschuwing geven, maar als men vermoed dat kind 'ziek' gemeld is om goedkoper uit te zijn, dan kunnen ze je een boete opleggen voor het verschil. Zou dit zeker niet als jaarlijks terugkomertje invoeren. 

Decembermamma schreef op 28-01-2023 om 11:50:

[..]

Omdat mijn man al 8 jaar lang wekelijks ticketprijzen bijhoud en dat hij in de praktijk ziet wat er gebeurd.

Ik geef t op 

Decembermamma schreef op 27-01-2023 om 16:50:

En dat van die cookies is de grootste onzin, mijn man houd wekelijks de prijzen van de vliegtickets in de gaten, wel of geen cookies het maakt niets uit.

Waar en hoe houdt hij die bij? Ik heb namelijk zelf ook de ervaring dat de tweede keer op een site, de prijzen hoger zijn. 

Zelf de ticketprijzen bijhouden is mij teveel werk en ook niet echt nodig. Je kan namelijk op www.vliegennaar.nl een flight alert  aanmaken voor de bestemming van je keuze en daar een maximum buudget aan hangen (dus Curacao max. 500,- in mijn geval). Je krijgt dan alle acties van KLM, TUI en andere vliegmaatschappijen onder de 500,- meteen op de mail. Een alert voor Curacao instellen kan hier  https://www.vliegennaar.nl/vliegen-naar-curacao

Decembermamma schreef op 28-01-2023 om 11:50:

[..]

Omdat mijn man al 8 jaar lang wekelijks ticketprijzen bijhoud en dat hij in de praktijk ziet wat er gebeurd.

Meen je dat nou serieus?

Moet jouw man niet dringend een hobby? Of anders hier zijn beroep van maken?

Mijn persoonlijke ervaring is overigens ook dat prijzen stijgen als je vaker kijkt, en weer dalen als je daarna cookies wrggooit en cache leegt of een ander apparaat gebruikt. Test je man daar ook op?

Philou schreef op 28-01-2023 om 14:25:

[..]

Waar en hoe houdt hij die bij? Ik heb namelijk zelf ook de ervaring dat de tweede keer op een site, de prijzen hoger zijn.

Hij heeft Excel lijsten die hij wekelijks bijwerkt.


Marianne76 schreef op 28-01-2023 om 15:19:

[..]

Meen je dat nou serieus?

Moet jouw man niet dringend een hobby? Of anders hier zijn beroep van maken?

Mijn persoonlijke ervaring is overigens ook dat prijzen stijgen als je vaker kijkt, en weer dalen als je daarna cookies wrggooit en cache leegt of een ander apparaat gebruikt. Test je man daar ook op?

Dit is zijn hobby hij houd een facebook pagina bij waarin hij mensen helpt goede aanbiedingen te vinden. Dat vind hij leuk om te doen.

Bijtje82 schreef op 28-01-2023 om 12:15:

[..]

Vergis je niet. De leerplichtambtenaar kan een waarschuwing geven, maar als men vermoed dat kind 'ziek' gemeld is om goedkoper uit te zijn, dan kunnen ze je een boete opleggen voor het verschil. Zou dit zeker niet als jaarlijks terugkomertje invoeren.

O maar dit zal de tweede keer worden en dan is hij van die school af en zal het allemaal weer anders lopen.

En voor zover ik weet zijn er vastgestelde boetes en die zijn nogal wat lager als her verschil in prijs, overigens kunnen ze dat toch niet nagaan wat het prijsverschil is die prijzen variëren per dag en uur.

Decembermamma schreef op 28-01-2023 om 18:45:

[..]

Dit is zijn hobby hij houd een facebook pagina bij waarin hij mensen helpt goede aanbiedingen te vinden. Dat vind hij leuk om te doen.

Een hobby is nog altijd wat anders dan mensen die er dagelijks zakelijk ervaring mee hebben en het hun core-business is! Beter dat hij dit ter kennisgeving aanneemt dan ipv het zo arrogant te negeren 

Bijtje82

Bijtje82

28-01-2023 om 21:25

Decembermamma schreef op 28-01-2023 om 18:47:

[..]

O maar dit zal de tweede keer worden en dan is hij van die school af en zal het allemaal weer anders lopen.

En voor zover ik weet zijn er vastgestelde boetes en die zijn nogal wat lager als her verschil in prijs, overigens kunnen ze dat toch niet nagaan wat het prijsverschil is die prijzen variëren per dag en uur.

Zo werd het mij uitgelegd door het schoolhoofd, dus neem aan dat zij dan weet waar ze het over had. 

Volgens het nieuwsbericht dat ik zojuist las zou het 100 euro per kind per dag zijn. Ik heb er 3. Dan ben ik alsnog duur uit. Zeker als ik ieder jaar hetzelfde doe. Maar ik snap heel goed waarom mensen het risico willen lopen. Mij scheelde het 100 euro pp dacht ik. Maar soms scheelt het wel 1000 euro. Dan is zo'n boete een schijntje natuurlijk. 

Bijtje82

Bijtje82

28-01-2023 om 21:31

Dit is wel een interessant stuk. Denk dat je hier misschien wel iets mee kunt als je echt wilt besparen.

https://www.vpngids.nl/unblock/geld-besparen/beinvloeden-cookies-ip-adres-locatie-prijzen-vluchten-hotels/

gemeld

letterlijk

Forum Moderator

Moderator

13-02-2023 om 15:31

Annelies58 schreef op 13-02-2023 om 15:28:

gemeld

Dank je, heb het bericht verwijderd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.